in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-31-2009 3:42 AM by Peter Pan. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-27-2009 4:09 PM

    Ny i B&O-verden!

    Hei alle!

    Trenger litt hjelp fra dere som har B&O! Jeg er temmelig fersk i emnet og trenger litt hjelp.

    Har lenge ønsket meg B&O, og vurderer nå meget sterkt å kjøpe BeoLab 8000. Har vært og hørt på de forskjellige, og havnet mellom 8000 og 6000. Liker BeoLab 8000 fremfor BeoLab 6000 når det gjelder lyd, i tillegg til designet. Så det må nok bli BeoLab 8000!

    Men så kommer alle spørsmålene Smile :

    Kan jeg koble opp BeoLab 8000 til et annet stereoanlegg enn B&O? I så fall, hva trenger jeg? Kan jeg koble de opp mot Playstation 3? Jeg har skjønt såpass at jeg trenger en Beoport for å spille fra pc, trenger jeg mer? Er det et must med BeoLab 2, eller kan jeg klare meg uten til jeg vil ha mer dybde? Jeg vet at det er smart å kjøpe nytt med tanke på garanti osv. Men akkurat nå har jeg ikke muligheten til å betale det de koster nye, men vil ha!! Derfor må det nok bli brukt. Jeg går da for de med oppdatert bass. Er jeg i riktig retning? Når ble dette oppdatert, 2 år siden? Er det noe jeg burde passe på når jeg kjøper brukt? Be om serienummer og sjekke det opp?

    Som dere sikkert forstår er jeg temmelig grønn her! Selvfølgelig, jeg skulle gjerne kjøpt alt nytt på en gang; høytalere, subwoofer, anlegg, DVD-spiller.... Men må ta det litt rolig! Samboeren min synes jeg er gal nok som vil bruke såpass på noen høytalere!!!!

     

    Takker på forhånd for svar! (Kommer sikkert flere spørsmål senere!)

  • 07-28-2009 10:23 AM In reply to

    Re: Ny i B&O-verden!

    Hej  Trudelutt

    Du kan starte med at læse denne tråd om BeoLab tilslutning til non B&O

    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71963&TPN=1

    .
         

  • 07-28-2009 11:42 AM In reply to

    Re: Ny i B&O-verden!

    Takk Peter Pan!

  • 07-29-2009 5:28 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: Ny i B&O-verden!

    Trudelutt:

    Kan jeg koble opp BeoLab 8000 til et annet stereoanlegg enn B&O?

    Ja, BL8000 har en linje-indgang ud over powerlink indgang.

    Trudelutt:

    I så fall, hva trenger jeg?

    Du behøver en forstærker der har en styrke regulerede linje udgang, det vi i Danmark kalder en forforstærker udgang.

    Trudelutt:

    Kan jeg koble de opp mot Playstation 3?

    Jeg kender ikke tilslutningsmulighederne på en PS3, men hvis den har en styrke reguleret linje-udgang - så kan man godt.

    Trudelutt:

    Jeg har skjønt såpass at jeg trenger en Beoport for å spille fra pc, trenger jeg mer? 

    Du trenger ikke nødvendigvis en BeoPort. Du kan koble BL8000 direkte til lydkortet via stereo mini-jack stik. Da der jo er mulighed for at regulere lydstyrken i Windows.

    Det man får mulighed for med BeoPort - er f.eks. at spille mp3 filer fra pc'en via MasterLink på et B&O stereo anlæg der understøtter en funktion der kaldes N.Music (det gør f.eks BeoSound 3000 og 3200 og andre nyere modeller), og mulighed for at styre BeoPort softwaren med Beo4

    Trudelutt:

    Er det et must med BeoLab 2, eller kan jeg klare meg uten til jeg vil ha mer dybde?

    Jeg har selv BL8000 med BL2 og er rigtig glad for kombinationen. Generelt kan man sige at BL8000 ikke behøver BL2 hvis man blot lytter til stereo. Men hvis man har et surrond setup og ser film med 5.1 lyd, så er det en rigtig god ide med en BL2.

    Trudelutt:

    Jeg vet at det er smart å kjøpe nytt med tanke på garanti osv. Men akkurat nå har jeg ikke muligheten til å betale det de koster nye, men vil ha!! Derfor må det nok bli brukt. Jeg går da for de med oppdatert bass. Er jeg i riktig retning?

    Personligt ville jeg også gå efter BL8000 med opdateret bas, men der er rigtig mange der ikke er opmærksom på dette og ikke kan høre forskel. 

    Jeg kan forstå på folk der har hørt begge at det er en forbedring, især hvis du kun lytter til stereo (uden BL2)

    Trudelutt:

    Når ble dette oppdatert, 2 år siden? 

    Ifølge denne artikkel skete det Januar 2003.

    Trudelutt:

    Er det noe jeg burde passe på når jeg kjøper brukt? Be om serienummer og sjekke det opp?

    Betal ikke før du har varen (hent den selv).

    Få den originale kvittering med og tjek at serinummert på den passer med varen. Jeg har i en anden tråd i Generel Forum set nogen poste noget med at man kan se på serienummert hvilket år produktet er produceret, men den kan jeg ikke lige finde.

    Lykke til med indkøbene. Og du vender bare tilbage med flere spørgsmål.

    /MikaelB

  • 07-29-2009 1:16 PM In reply to

    • arned
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-24-2007
    • Denmark
    • Posts 97
    • Bronze Member

    Re: Ny i B&O-verden!

    Prøv denne tråd m.h.t.  serienr.

    http://forum.beoworld.org/forums/t/27159.aspx

  • 07-30-2009 2:25 AM In reply to

    Re: Ny i B&O-verden!

    Tusen takk for svar MikaelB!

     

    Og takk for link arned!

     

    B&O er en stor verden med høytalere, spillere etc, etc, så det er endel å sette seg inn i for en nykommer! Men så moro!!!!!

  • 07-30-2009 3:53 PM In reply to

    Re: Ny i B&O-verden!

    Til lørdag skal jeg hente mine nye Beolab 8000!!!!! Gjett om jeg gleder meg!!!!!!! Big Smile

     

    Også har jeg et nytt spørsmål; er det noen som kan anbefale en forsterker jeg kan koble til? Ideén min er å utvide B&O-samlingen hjemme etterhvert, men trenger altså en forsterker slik at jeg får koblet opp høytalere til TV og PS3. Jeg tar gjerne i mot forslag om forsterkere i alle prisklasser.

    Trenger også tips til gode kabler, slik at jeg får koblet til PC, Ipod og en ikke-B&O-cd-spiller til høytalerene.

     

    Takker for svar!

  • 07-30-2009 5:16 PM In reply to

    Re: Ny i B&O-verden!

    Trudelutt

    På Denon AVR-2310 er der 7,1 preout som afgiver volumestyret linie signaler,
    som det skal være til et sæt BeoLab 8000. Pris 5.999 Dkr.
    Det kan være svært at finde noget der er billigere med Pre-out, men på AVR-2310 kan
    du tilslutte alt det du vil, og får samtidigt mulighed for med tiden at udvide med surround.

    Fra Pre-out FRONT OUT tilslutter du så bare et sæt Phono kabler til LINE IN på hver BL. 9000. 

    http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-2310_surround_receiver_sort.htm

    Mvh. Peter Pan

  • 07-31-2009 3:09 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: Ny i B&O-verden!

    Trudelutt:

    er det noen som kan anbefale en forsterker jeg kan koble til?

    Du kan også overveje en brugt BeoMaster 6500 eller 7000, den har 2 udgange til aktive højtalere og den har også udgange til passive højtalere. Det er en ældre sag så den kan ikke noget surrond. De kan købes brugt 4000,- DKK for et helt anælg med CD fjernbetjening og bånd.

    /MikaelB

  • 07-31-2009 3:42 AM In reply to

    Re: Ny i B&O-verden!

    God ide for stereo. Her ses stikpanelet på BeoMaster 6500

    .

     

    Her kan den købes til den pris MikaelB nævner:

     

    http://radioogtveksperten.dk/musikanlaeg-45/beomaster-radio-60/

Page 1 of 1 (10 items)