Trudelutt:
Kan jeg koble opp BeoLab 8000 til et annet stereoanlegg enn B&O?
Ja, BL8000 har en linje-indgang ud over powerlink indgang.
Trudelutt:
I så fall, hva trenger jeg?
Du behøver en forstærker der har en styrke regulerede linje udgang, det vi i Danmark kalder en forforstærker udgang.
Trudelutt:
Kan jeg koble de opp mot Playstation 3?
Jeg kender ikke tilslutningsmulighederne på en PS3, men hvis den har en styrke reguleret linje-udgang - så kan man godt.
Trudelutt:
Jeg har skjønt såpass at jeg trenger en Beoport for å spille fra pc, trenger jeg mer?
Du trenger ikke nødvendigvis en BeoPort. Du kan koble BL8000 direkte til lydkortet via stereo mini-jack stik. Da der jo er mulighed for at regulere lydstyrken i Windows.
Det man får mulighed for med BeoPort - er f.eks. at spille mp3 filer fra pc'en via MasterLink på et B&O stereo anlæg der understøtter en funktion der kaldes N.Music (det gør f.eks BeoSound 3000 og 3200 og andre nyere modeller), og mulighed for at styre BeoPort softwaren med Beo4
Trudelutt:
Er det et must med BeoLab 2, eller kan jeg klare meg uten til jeg vil ha mer dybde?
Jeg har selv BL8000 med BL2 og er rigtig glad for kombinationen. Generelt kan man sige at BL8000 ikke behøver BL2 hvis man blot lytter til stereo. Men hvis man har et surrond setup og ser film med 5.1 lyd, så er det en rigtig god ide med en BL2.
Trudelutt:
Jeg vet at det er smart å kjøpe nytt med tanke på garanti osv. Men akkurat nå har jeg ikke muligheten til å betale det de koster nye, men vil ha!! Derfor må det nok bli brukt. Jeg går da for de med oppdatert bass. Er jeg i riktig retning?
Personligt ville jeg også gå efter BL8000 med opdateret bas, men der er rigtig mange der ikke er opmærksom på dette og ikke kan høre forskel.
Jeg kan forstå på folk der har hørt begge at det er en forbedring, især hvis du kun lytter til stereo (uden BL2)
Trudelutt:
Når ble dette oppdatert, 2 år siden?
Ifølge denne artikkel skete det Januar 2003.
Trudelutt:
Er det noe jeg burde passe på når jeg kjøper brukt? Be om serienummer og sjekke det opp?
Betal ikke før du har varen (hent den selv).
Få den originale kvittering med og tjek at serinummert på den passer med varen. Jeg har i en anden tråd i Generel Forum set nogen poste noget med at man kan se på serienummert hvilket år produktet er produceret, men den kan jeg ikke lige finde.
Lykke til med indkøbene. Og du vender bare tilbage med flere spørgsmål.
/MikaelB