in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-21-2009 5:33 PM by Patrick van der Heijden. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-21-2009 1:12 PM

    Avant Active Speaker project

    Hallo allen,

    Ik heb hier 2 BeoVisions Avant staan, waarvan 1 defect is geraakt (bekende gele beeldbuis). Ik heb de actieve speakers uit deze defecte avant gehaald, en ben van plan ze te gaan gebruiken als extra speakers voor bij mijn goed werkende Avant. Nu heb ik alleen een vraag ontrend de aansluiting van de connectoren. Op de eigen versterkers van de speakers, zitten 3 connectoren, 1 daarvan wordt gebruikt door de speakers, dat is duidelijk, maar weet iemand de aansluit schema's van de overige connectoren? Er is 1 connector met 4 pinnen, waarvan er 2 naar de massa gaan. Ik ga er van uit dat deze voor de aansturing van de speakers is...klopt dat? zo ja, dan rest nog de aansluiting van de andere connector met 3 pinnen. Van deze connector ga ik er van uit dat het om de stroom voorziening gaat, maar wat moet het voltage zijn, en welke pin wordt voor wat gebruikt?!

    B&O Speaker PreAmp

    Ik hoop dat hier iemand de antwoorden op mijn vragen heeft.

    Grts,

    Patrick

    Filed under: , ,
  • 07-21-2009 4:01 PM In reply to

    Re: Avant Active Speaker project

    Als je nu je account upgrade naar zilver heb je via de site de beschikking over de manuals.

    P58:1 = +20 Volt

    P58:2  = -20 Volt

    P58:3 = +20 Volt (gebruik of de 1e of de 3e)

     

    P57:1 = Mute (aktief naar massa)

    P57:2 = niet gebruikt

    P57:3 = audio signaal

    P57:4 = massa

  • 07-21-2009 5:33 PM In reply to

    Re: Avant Active Speaker project

    PerfectYes -  thumbs up, waanzinnig bedankt voor de info.

    Als ik mijn sallaris krijg deze maand ga ik mij gelijk als Silver member inschrijven, bedankt voor de tip.

    Groet,

    Patrick

Page 1 of 1 (3 items)