in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-22-2009 3:21 AM by ostfahrer. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-17-2009 10:30 AM

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    HDTV van UPC

    Sinds 4 juli zijn Nederland 1, 2 en 3 via UPC in HDTV te ontvangen. Heeft iemand hier al ervaring mee? En zijn de diverse Beovisions hier geschikt voor ? De eisen volgens UPC zijn: 720p of 1080i, HDMI of DVI, HDCP. En wordt de HD-mediabox van UPC ondersteund door de STB van B&O?

    Als bezitter van een Avant heb ik me voorgenomen pas over te gaan naar LCD of Plasma als het ook echt beter beeld oplevert. Dat moment, samen met de aankondiging van de publieke omroepen dat ze overgaan naar HD, lijkt nu gekomen.

    Bart

  • 07-17-2009 12:51 PM In reply to

    Re: HDTV van UPC

    Had je al een lcd/plasma op het oog Bart.

  • 07-18-2009 7:41 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: HDTV van UPC

    Ik zat te denken aan een BV7.

    Bart

  • 07-19-2009 5:19 AM In reply to

    Re: HDTV van UPC

    bv7-40 en beo5 is goed te combineren met HDTV van upc. je kunt de box bedienen met de beo5. Perfect beeld.
    Als je overstapt moet je wel zorgen dat je de bekabeling op orde hebt, ander voorspel ik je veel problemen.

  • 07-19-2009 5:37 AM In reply to

    Re: HDTV van UPC

    En de nieuwe beovision 10 Bart lijkt dat je niks?

    Hij schijnt veel weg te hebben van de BV5.

    Centerluidspreker ingebouwd en hij is 63mm dik.

  • 07-19-2009 1:50 PM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: HDTV van UPC

    Hallo Koning,

    Is er al wat bekend van de BV10? Dan wel een afbeelding en/of specs? De BV7-32 zou mij wel passen als opvolger van de Avant 28DVD die ik nu heb. Prima tv maar als ik zie wat de gemiddelde Philips of Samsung tegenwoordig kan bieden dan is een upgrade wel nodig. Qua kleur en kleurverzadiging gaat er niets boven een Avant maar als ik kijk naar scherpte en detail.... Vooral omdat de huidige uitzendingen van de publieke omroepen in breedbeeld zijn wat op dus in feite letterboxed is met minder beeldlijnen. Digitale tv was al erg fraai maar nu het HD is.

    Zijn de uitzendingen in HD nu ge-upscaled of al echt HD?

  • 07-19-2009 2:09 PM In reply to

    Re: HDTV van UPC

    Nee hoor Bart.er is nog heel weinig bekent van de beovision 10.

    Het schijnt wel een echt B&O product te zijn!

  • 07-20-2009 10:44 AM In reply to

    Re: HDTV van UPC

    Bart:

    Sinds 4 juli zijn Nederland 1, 2 en 3 via UPC in HDTV te ontvangen. Heeft iemand hier al ervaring mee? En zijn de diverse Beovisions hier geschikt voor ? De eisen volgens UPC zijn: 720p of 1080i, HDMI of DVI, HDCP. En wordt de HD-mediabox van UPC ondersteund door de STB van B&O?

    Als bezitter van een Avant heb ik me voorgenomen pas over te gaan naar LCD of Plasma als het ook echt beter beeld oplevert. Dat moment, samen met de aankondiging van de publieke omroepen dat ze overgaan naar HD, lijkt nu gekomen.

    Bart

    De tijd dat een lcd of plasma beter beeld heeft dan een avant ligt al mijlen ver achter ons. Begrijp niet dat er nog mensen zijn die beweren dat een avant beter beeld heeft. Avant was in zijn tijd een toestel dat uniek was qua concept, design en beeldkwaliteit maar we moeten niet sentimenteel gaan doen en de feite gewoon onder ogen zien B&O kan zich niet meer onderscheiden in de huidige markt. 82 cm avant kan zich niet meten met een recente 50 inch plasma qua beeld.

    verder kijk ik nederland 1 2 en 3 in hd op een 50inch plasma (geen b&O, deze zijn belachelijk duur) en het beeld is super. Heb diverse B&O tv's gehad en kan dus een goed vergelijk maken.

    Zou zeggen lekker overstappen naar een 50 inch plasma van bv panasonic en genieten maar. Je mag natuurlijk ook kiezen voor een toestel van B&O.

  • 07-22-2009 3:21 AM In reply to

    Re: HDTV van UPC

    Ja dit werkt goed. natuurlijk moet je een puc hebben en zelf werk ik niet met de UPC puc aangezien mijn dealer deze er niet in wilde zetten.

    beeld is perfect, je moet wel goed opletten hoe je de beeldsettings in de UPC box zet.

Page 1 of 1 (9 items)