in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-27-2009 4:37 PM by BEOJDG. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-09-2009 4:51 PM

    • BEOJDG
    • Not Ranked
    • Joined on 07-09-2009
    • Posts 5
    • Bronze Member

    Smile [:)] Beocom 6000 in combinatie met Internet Plus Bellen van KPN mbv een Experia Box

    Wie heeft ervaring met deze combinatie? Als ik mijn Beocom 6000 basisstation (geintegreerd met de oplader, dus geen Beoline) aansluit op de Experiabox, wil het niet. Ik zit nog in de "overgangsfase" van ISDN naar Internet Plus Bellen. Ik zit in een drama van een overgangstraject maar ben wel van plan door te bijten maar als ik nu ook nog afscheid zou moeten nemen van onze 6000's ... dan baal ik pas echt. Net als vele anderen op dit forum is dit voor ons een briljant toestel.

    Ik zoek dus naar ervaringsdeskundigen, naar een aansluitschema en naar "moral support"Smile

    Bvd,

    Jaap

  • 07-10-2009 3:36 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Beocom 6000 in combinatie met Internet Plus Bellen van KPN mbv een Experia Box

    Hallo Jaap,

    Ik heb deze combinatie prima werkend, inclusief nummerweergave etc. Wat werkt er nu wel en wat werkt er niet? In de overgangsfase (duurde bij mij een dag geloof ik) gaat uitbellen via IPB en inbellen via ISDN. Na die overgang verloopt alles via de Experiabox en dat werkt bij mij al twee jaar zonder problemen.

    Bart

  • 07-10-2009 10:03 AM In reply to

    • BEOJDG
    • Not Ranked
    • Joined on 07-09-2009
    • Posts 5
    • Bronze Member

    Re: Beocom 6000 in combinatie met Internet Plus Bellen van KPN mbv een Experia Box

    Dag Bart,

    dat klinkt hoopgevend. Ik hoop dat de problemen te maken hebben met mijn overgangsfase (die is begonnen sinds 29 juni de monteur is geweest). De problemen liggen vooral in de administratieve systemen bij KPN. Ik zal je de details besparen, die horen op een ander forum.

    Nu bel ik dus nog via ISDN, daarachter zit nog mijn ISDN-Quattrovox en op één van diens poorten zit mijn Beocom 6000. Als dat er tussenuit kan (tzt), sluit ik dan mijn Beocom rechtstreeks aan de PSTN-poort vd Experia Box of op één vd twee VOIP-poorten?

    Hoe zit het spul bij jou aangesloten (welke poort).

    Alvast dank voor de steun :-)

    Jaap

  • 07-10-2009 3:22 PM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Beocom 6000 in combinatie met Internet Plus Bellen van KPN mbv een Experia Box

    Hallo Jaap,

    Bij mij is de situatie als volgt: de telefoonlijn gaat direct naar de Experiabox in de poort ADSL. Geen NT1, geen Quattrovox of splitter meer ertussen. De Beocom gaat in poort TEL1. De computer gaat draadloos of via één van de netwerkpoorten. Dat is alles!

    In de overgangsperiode gaat uitgaand via VOIP en ingaand via ISDN. In die situatie is er een ingewikkelde configuratie waarbij de QV gebruikt blijft worden en via de ingang LIJN op de Experia wordt aangesloten. Dit duurt hooguit enkele dagen (1 dag bij mij) en moet bij jou dus al lang niet meer nodig zijn.

    TEL2 overigens kun je niet gebruiken tenzij je een extra nummer aanvraagt via KPN. Niet gebruiken dus voor een tweede toestel, dat werkt helaas niet.

    Kortom, alles uit je huidige configuratie verwijderen, telefoonlijn direct naar Experia en Beocom op de TEL1 poort. Succes !!

    Bart

     

  • 07-16-2009 5:01 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: Beocom 6000 in combinatie met Internet Plus Bellen van KPN mbv een Experia Box

    mijn ouders hebben het zelfde probleem gehad duurde een tijd voordat de "overgangsfase" voorbij was maar werkt nu goed.

  • 07-23-2009 5:00 PM In reply to

    • BEOJDG
    • Not Ranked
    • Joined on 07-09-2009
    • Posts 5
    • Bronze Member

    Re: Beocom 6000 in combinatie met Internet Plus Bellen van KPN mbv een Experia Box

    Goedenavond Bart,

    eindelijk is de overgangsfase voorbij! Het lampje op de NT1 is vandaag uitgegaan wat zoveel betekent dat mijn nummerportering eindelijk gerealiseerd is. Vervolgens heb ik jouw advies opgevolgd, alle oude meuk er tussenuit, inkomende telefoonlijn in de DSL-poort en de Beocom op de eerste telefoonpoort. Helaas..... het lampje op de Beocom blijft rood knipperen. Wat het verhaal nog vreemder maakt is dat als ik een heel eenvoudige telefoon van een paar 10-tjes op dezelfde poort aansluit, het wel werkt!

    Het verschil met jou is dat jij in ieder geval een ouder type Experiabox hebt. Heb jij ook de Beocom Mk I (dus zonder Beoline maar met geïntegreerd basisstation)?

    Wat voor abonnement heb jij? Er moet toch een verklaring zijn waarom het bij jou wel en bij mij niet werkt.

    Ik had een QVox op ISDN. De telefoonuitgangen waren daarbij toch gewoon analoog?

    Kortom, ik baal als een stekker maar ga van 't weekend wel even een Beoline PSTN toestel "lenen" bij de B&O-dealer (als dat kan).

    Tot zover deze update.

    Mvrgr

    Jaap

     

  • 07-24-2009 4:16 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Beocom 6000 in combinatie met Internet Plus Bellen van KPN mbv een Experia Box

    Hallo Jaap,

    Wat een gedoe!!

    Ik heb inderdaad één van de eerste BC6000's, een MkI met het basisstation in de voet. Die heb ik uit de QV gehaald en in de Experia -> direct werken! In ieder geval weet je nu dat de Experia werkt. Probeer de BC6000 ook eens gewoon op een analoge lijn, dan weet je ook of het de BC6000 is. Eventueel kun je nog een complete reset van de handset en/of de base uitvoeren.

    Succes!

    Bart

  • 07-24-2009 4:23 PM In reply to

    • BEOJDG
    • Not Ranked
    • Joined on 07-09-2009
    • Posts 5
    • Bronze Member

    Re: Beocom 6000 in combinatie met Internet Plus Bellen van KPN mbv een Experia Box

    Inderdaad Bart,

    wat een gedoe. Jouw tip om het gewoon eens elders te proberen is een goeie, ga ik zeker doen.

    Jouw tip om te resetten is denk ik ook een goede maar... hoe doe ik dat. Ik vind dat niet lekker terug in de handleiding. Daarbij komt, ik heb twee toestellen (een oude die bij het basisstation is meegekomen) en een nieuwe (met de donkere toetsen en ipv de "stip-knop" een INT-knop. Van dat laatste model kan ik geen handleiding vinden (krijg je hè met verhuizen, je raakt dingen kwijt). Misschien kan je mij weer verder helpen? Ik krijg overigens op beide toestellen de tekst: LIJN IS BEZET.  Zouden ze elkaar door alle in- en uitschakelingen toch in de weg zitten? Hieronder nog een stuk tekst uit de mailwisseling met de 2e lijns support van KPN (niks mis mee)! Eigenlijk als extra bevestiging dat het gewoon moet kunnen werken.

    "Als het B&O toestel wel bij andere mensen werkt, en u een gelijk type heeft zou het toestel bij u natuurlijk ook moeten werken. Sommige toestellen hebben bijvoorbeeld de mogelijkheid om de Pulse-keuze in te stellen.

    Uw laatste statement over de werking van VoIP is inderdaad correct. Er komt gewoon een internet-signaaltje (met hogere prioriteit) binnen. Deze wordt daarna door de ExperiaBox weer omgezet naar een analoog signaal voor normale PSTN toestellen.

    De meeste standaard IPB vragen moeten te vinden zijn via KPN.com, anders kan u deze ook stellen bij het 0900-nummer die ook een kennisdatabase binnen handbereik heeft.

    Tevens is het gewoon een Thomson modem, een geeft Thomson meestal gedetailleerde informatie (www.speedtouch.nl). Sommige informatie wijkt alleen weer af doordat KPN zijn eigen Firmware in de modems laadt. Dit zou voor de rest niet uit moeten maken voor geschikte toestellen.

    Mocht het zo zijn dat u het toestel niet aan de praat krijgt, is dit wel lastig. Officieel is het namelijk geen fout meer in het KPN-domein, aangezien andere toestellen wel werken en de verbinding dus in principe werkend is opgeleverd (eindelijk maar toch).

    Ik hoop dat jij weer een zetje kan geven.

    Bvd

    Jaap

     

  • 07-27-2009 9:36 AM In reply to

    Re: Beocom 6000 in combinatie met Internet Plus Bellen van KPN mbv een Experia Box

    Hoi  Jaap

    Wat je ook kunt proberen is de telefoon te resetten.

    Maar eerst, zijn al je telefoonnummers opgeslagen als "algemeen"? of als "persoonlijk" ? enkel wanneer ze op algemeen zijn opgeslagen staan deze opgeslagen op het basisstation en gaan ze niet verloren wanneer je BC 6000 reset.

    BC 6000  MKII resetten doe je als volgt: 9 # 9 # 9 * INT
     en dan draai je het wiel tot bij reset handset ( YES )

    BC 6000 MKI resetten doe je door achtereenvolgens te drukken op (dot) 7 000 9

    daarna terug gewoon aanmelden door basisstation te zoeken....

     Na aanmelding duurt het wel even voor al je nummers terug in de handset hebt staan omdat die synchronisatie de eerste keer even duurt,

    succes Frank

  • 07-27-2009 4:37 PM In reply to

    • BEOJDG
    • Not Ranked
    • Joined on 07-09-2009
    • Posts 5
    • Bronze Member

    Re: Beocom 6000 in combinatie met Internet Plus Bellen van KPN mbv een Experia Box

    Dag Frank (en Bart),

    dank voor je info (had ik dat kunnen vinden in de handleiding?). Ik ben dit weekend weer wat verder gekomen. Ik kon bij B&O-dealer Kuylenburg een Beoline2 meenemen om te kijken hoever ik daarmee zou komen (prima service). Welnu, dat is gelukt! De Beocom 6000 MKII heb ik er ook werkend op (ik lijk alleen niet alle telefoonnummers meer te hebben). De Mk I kan de Beoline2 ook vinden maar is een nacht !! bezig om te synchoniseren (althans, zo lijkt het) en nu nog niet klaar (TELEFOONBOEK **********  BEZET  *********). Dat gaat niet helemaal lekker dus. Morgen nog maar eens mee verder (en misschien eerst maar eens resetten).

    Ook nog eens geprobeerd de Beocom Mk I base met de Experiabox aan de praat te krijgen. Lukt alsmaar niet...

    Dan toch maar de Beoline2 aanschaffen (mooi klein ding voor in de meterkast) en misschien de oude basis omruilen / inruilen voor een losse Beocom 6000? Die heb ik al bijna 10 jaar? De contactpuntjes om op te laden zijn ook bijna versleten dus...

    We kunnen in ieder geval weer bellen, gebeld worden (incl nummerweergave), de Beotalk doet het weer, bijna weer als vanouds.

    Een ieder bedankt voor de hulp en het meedenken!

    Jaap

Page 1 of 1 (10 items)