in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-13-2009 7:01 AM by koning. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-12-2009 3:37 AM

    bv7 met blue ray

    goedemorgen,

    was bij mijn dealer voor een nieuwe bv7 met of zonder blue -ray. ben achter over gevallen van verbazing toen ik hoorde dat de bv-7 zonder blue-ray 1600 euro duurder is geworden dan de bv-7 zonder dvd!!!!

    de verklaring hiervoor was dat de bv-7 zonder dvd in de uitverkoop was gedaan!!!

    het gaat tegenwoordig zo slecht met b&o dat ze nu de prijzen verhogen om maar meer omzet te maken??

    alle tv's worden goedkoper maar b&o denkt nu alles maar te kunnen doen?

    heb gekeken bij de nieuwe led tv van samsung, de 55 inch voor 3000 euro, perfect beeld en mooi geluid, bij b&o ben ik alleen al voor de centerspeaker 3200 euro kwijt!!

    sorry hoor , maar ik denk eraan om af te haken met prijzen die nu 4 tot 5 maal hoger liggen dan een "gewone" televisie!!

    B&O WORD EENS WAKKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 06-12-2009 5:59 AM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    Als er technisch gezien geen verschil is tussen een BV7 "zonder" Blu-ray en een BV7 "zonder" DVD, dan koop je toch de laatste!

     

     


  • 06-12-2009 6:31 AM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    cees1902:

    goedemorgen,

    was bij mijn dealer voor een nieuwe bv7 met of zonder blue -ray. ben achter over gevallen van verbazing toen ik hoorde dat de bv-7 zonder blue-ray 1600 euro duurder is geworden dan de bv-7 zonder dvd!!!!

    de verklaring hiervoor was dat de bv-7 zonder dvd in de uitverkoop was gedaan!!!

    het gaat tegenwoordig zo slecht met b&o dat ze nu de prijzen verhogen om maar meer omzet te maken??

    alle tv's worden goedkoper maar b&o denkt nu alles maar te kunnen doen?

    heb gekeken bij de nieuwe led tv van samsung, de 55 inch voor 3000 euro, perfect beeld en mooi geluid, bij b&o ben ik alleen al voor de centerspeaker 3200 euro kwijt!!

    sorry hoor , maar ik denk eraan om af te haken met prijzen die nu 4 tot 5 maal hoger liggen dan een "gewone" televisie!!

    B&O WORD EENS WAKKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Oplossing is simpel , gewoon die Samsung kopen ........verder kan ik geen touw vastknopen aan je verhaal , je doet me sterk aan iemand denken die ik hier al een tijdje niet gezien hebt .

  • 06-12-2009 6:58 AM In reply to

    • rae
    • Not Ranked
    • Joined on 10-27-2007
    • Posts 27
    • Gold Member

    Re: bv7 met blue ray

    BV7 ex DVD is MKIII

    BV7 ex BR is MKIV

    Logisch dat de eerste goedkoper is -> voorraden verkopen.

  • 06-12-2009 7:09 AM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    misschien begrijp je het zo beter:

    alle prijzen zakken, b&o word alleen maar duurder.led tv van samung kost 3000 euro(allerlaatste techniek), een bv 7 meer dan tweemaal zoveel!!en met speaker driemaal zoveel!!

    11500 euro voor een tv met speaker en blue-ray is volgens jouw normen normaal?

     

  • 06-12-2009 8:23 AM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    Hier heeft cees1902 een goed punt. De vraag HarleyD is niet of je het kunt betalen, maar of de prijs nog realistisch is. Ik heb ook al eens vaker gemeld dat ik de prijzen van B&O niet meer realistisch vind en dan zijn wij geen "zeikerds", zoals je ons eerder noemde, maar kritische consumenten.

    Het produceren van een MKIV kost hetzelfde als het produceren van een MKIII. Deze kunnen dus hetzelfde kosten. Wanneer alle andere merken hun prijzen verlagen, of betere techniek (led) bieden, is een prijshandhaving van B&O bijna niet goed te praten. Een drastische prijsverhoging is dus echt belachelijk......

  • 06-12-2009 9:09 AM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    Nogmaals een les economie. De prijs van een goed wordt bepaald door de prijs die de klant ervoor bereid is om te betalen.

    Als de prijs te hoog wordt en er geen verkoop is... tja.. Dan is dat pech voor de fabrikant... wie de fabrikant ook mag zijn. Dan heeft de fabrikant het enkel aanzichzelf te danken dat hij niet meer verkoopt?

    En niets houdt je tegen om een Samsung (of gelijk welk ander merk te kopen).. Dat is juist het spel die de consument nu kan spelen... en de sterkte die hij nu heeft!!!

    Enig minpunt daarin: de kans bestaat dat we naar een situatie gaan waar er nog enkele merken overblijven die produceren tegen absolute bodemprijzen... en waar alle spullen gelijk zijn... omdat er juist geen of weinig winst gemaakt wordt die voor "innovatieve" producten kunnen zorgen.

    Of je bent als consument bereidt om een hoge premium prijs te betalen voor een product dat "anders" is...  of je gaat mee met het overgrote deel van de andere consumenten.

    Persoonlijk vind ik ook dat de prijs van een BV7 hoog is... Net zoals elke andere prijs van luxe producten... je hebt lederen portefeulles van 5€.. maar je hebt er evengoed van 500€... en voor elk van deze producten is een markt...

     

    Karel

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 06-12-2009 10:54 AM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    waarschijnlijk is er een wezenlijk verschil tussen beide beurzen, beter leer, betere kwaliteit, meer imago. bijvoorbeeld. Bij B&O is er geen wezenlijk verschil meer met andere merken dat de veel te hoge prijs rechtvaardigd. Vandaar dat ik een aantal jaar geleden al die keus heb gemaakt. Voor de prijs van een b&o tv met stand,  centerspeaker enz, laat ik in iedere hoek van de kamer, uit de vloer een 50 inch tv naar boven komen bij een druk op de knop van mijn b&o4 (dat is pas vet) 

    Begrijp ook niet dat er in de eerste post sprake was van verbazing, dit is toch al lang bekend. B&O wil gewoon de omzet op peil houden. Zie cijfers B&O afgelopen periode.

  • 06-12-2009 1:36 PM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    pentalex:

    Het produceren van een MKIV kost hetzelfde als het produceren van een MKIII. Deze kunnen dus hetzelfde kosten.

    MKIII is 50 hz

    MKIV is 100 hz

    Dat betekent dat er in de MKIV een ander/duurder paneel in zit.

    (Blijft veel geld)

  • 06-12-2009 2:23 PM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    mestreechteneer:

    waarschijnlijk is er een wezenlijk verschil tussen beide beurzen, beter leer, betere kwaliteit, meer imago. bijvoorbeeld. Bij B&O is er geen wezenlijk verschil meer met andere merken dat de veel te hoge prijs rechtvaardigd. Vandaar dat ik een aantal jaar geleden al die keus heb gemaakt. Voor de prijs van een b&o tv met stand,  centerspeaker enz, laat ik in iedere hoek van de kamer, uit de vloer een 50 inch tv naar boven komen bij een druk op de knop van mijn b&o4 (dat is pas vet) 

    Er is zeker en vast nog een verschil.. B&O produceert misschien (ik zeg maar iets) 50 toestellen per dag... Terwijl Samsung er 100 per uur maakt ... de schaal van productie is compleet verschillend. En ik denk ook dat de productiekost in Korea misschien toch nog iets lager ligt dan in Denemarken (of Tjechie). De kost van de componenten is maar een deel van de totale kost van een toestel. Anyway... tot hier de les economie voor vandaag.

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 06-12-2009 5:42 PM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    met wezenlijk verschil bedoel ik dat verschil  waar de consument naar kijkt:

    design :dat verschil is grotendeels weggevallen sinds de platte tv. Bij de crt tv's was                B&O echt uniek te noemen

    beeldkwaliteit: Hier loopt B&O echt niet meer voorop. In de tijd van de crt tv's stond                             B&O op eenzame hoogte.

    Alles bedienen met 1 afstandsbediening: Was B&O uniek mee. Tegenwoordig heeft                                                                       iedereen nog maar 1 voor alles.

    kwaliteit: loopt b&O ook niet mee voorop en is een minder item geworden voor de                  consument door de weggeefprijzen tegenwoordig en de snelle                                  veranderingen

    Mogelijkheden: lees op forum meer over wat niet mogelijk dan wat er wel mogelijk                            is.dit zijn vaak zaken die bij andere merken vanzelfsprekend zijn.

    Persoonlijk denk ik dat de consument niet echt denkt "van deze tv zijn de produktiekosten zo hoog en word zo weinig verkocht ( omdat hij zo duur is) daar ben ik wel bereid voor om een paar duizende euro's meer voor te betalen" Ik heb dit tenminste nog nooit gehoord als koopmotief van B&O liefhebbers.

    lesjes economie zijn leuk maar econmie en marketing zijn nauw verweven een van de 4 p's klopt niet.

  • 06-12-2009 8:01 PM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    mestreechteneer:

    lesjes economie zijn leuk maar econmie en marketing zijn nauw verweven een van de 4 p's klopt niet.

    en hier moet ik toegeven dat inderdaad een van de 4 p's niet klopt...

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 06-13-2009 3:16 AM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    Ondanks dat de techniek niet meer zo vooruitstrevend is als vroeger, blijft de uitstraling die nog steeds uniek is.

    Zelf heb ik de BV7-4- MK3 , een avant en ja hoor een Samsung full HD.

    Toch blijft die BV7 zijn  geld waard Het is toch een beleving. Plus de radio doet het goed via zijn versterker. Geeft toch een ander geluids ervaring.

    Ben ik bevooroordeelt? Ik zou het niet weten! Maar vrienden komen hier steeds de nieuwste films kijken. Terwijl ze zelf ook Full HD TV 's hebben met goede geluids installaties. Of zou het toch de wijn zijn?Smile

     

  • 06-13-2009 7:01 AM In reply to

    Re: bv7 met blue ray

    Ja hoor!

    Het ligt hem aan de gratis wijn en bierBig Smile

Page 1 of 1 (14 items)