in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-18-2009 7:48 AM by Frank. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-10-2009 9:29 AM

    • Frank
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 03-09-2009
    • Belgium
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Kleine raad bij aankoop Beovision

    Hallo iedereen,

     

     

    Ik ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een Beosystem 5500 gekoppeld aan Beovox 6503.  Het is schitterende kwaliteit en het design is ronduit prachtig! Ik geloof dat ik, zoals menige op dit forum, het " B&O-virus" heb gekregen en ik ben nu aan het uitkijken naar een televisietoestel… Mijn budget laat mij helaas niet toe om een LCD/Plasma Tv van B&O aan te schaffen dus ben ik een beetje gaan uitkijken naar de CRT modellen. Mijn oog is gevallen op de Bevision 3-32. Ik geloof dat dit model het beste gaat passen (qua design) met mijn muziekinstallatie.

     

    - Mijn eerste vraag naar jullie toe: Is dit een goede aankoop? Ik heb begrepen dat de 28" variant een beetje "mindere kwaliteit" is…als je dat kan zeggen over een B&O product!

     

    - Waar moet ik zeker op letten bij mijn aankoop?

     

    - Ik heb ook gezien dat er een aantal opties beschikbaar zijn en ik ben geïnteresseerd in de DSS module of Surround module. Hoe kan je controleren dat een TV met deze module is uitgerust?( volstaat de sticker achteraan?).

     

    - Is mijn Beolink 1000 afstandsbediening compatibel met de televisie?

     

    - Hebben jullie ervaring met de second life winkel: Lifestyle AV ? Dikke geldwolf of degelijke producten met goede service? Ik zou een tripje naar ginder willen plannen en mijn TV daar gaan halen, een beetje profiteren van de lage koers van de Britse Pond!

     

    - Zijn er nog andere goede adressen waar ik zeker moet gaan kijken? Ik heb op Marktplaats.nl de winkel BeoExperience in Hendrik ido ambacht NL gevonden. Heeft iemand van jullie al bij deze persoon materiaal gekocht?

    De aankoop van het toestel moet niet per se snel gaan, ik weeg liever alle verschillende aanbiedingen af om achteraf tevreden over mijn aankoop te zijn.

     

    Alvast bedankt voor de antwoorden op de (vele) vragen!

     

    Beste groeten

     

    Frank

     

  • 06-10-2009 11:34 AM In reply to

    • EOB
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Posts 188
    • Bronze Member

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    Als je hem ( BV 3 )  i.v.m. de achterkant visueel redelijk kan plaatsen dan is het nog steeds een hele goede optie. Een van de beste crt schermen voor tv`s.

    Ik zou wel een 32 inch nemen.

    Wellicht eerst eens kijken of je bij een dealer in de buurt geen goede deal kunt maken. Er zijn er voldoende in omloop vanwege het LCD/Plasma virus.

    Of je moet natuurlijk van reizen houden ;)

  • 06-10-2009 12:07 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    Hallo Frank,

    welkom bij BeoWorld.

    Beolink 1000 is slechts deels compatibel met BV3.
    Je kunt ´m wel gebruiken voor basisbediening, maar vooral voor
    specifieke functies kun je beter uitkijken naar een Beo4, gebruikt voor een paar tientjes te vinden. 
    Met Beolink 1000 kun je wel d.m.v. bepaalde toetscombinaties
    enkele toetsen van Beo4 simuleren (bijv. SHIFT + >> = gele toets),
    maar echt handig is dat uiteraard niet.
    Welke Beolink 1000 heb je; met MENU toets ?

     

  • 06-10-2009 1:19 PM In reply to

    • EOB
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Posts 188
    • Bronze Member

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    Oops ik krijg de link niet netjes geplaatst.

  • 06-11-2009 7:08 AM In reply to

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    Hallo Frank,

     

    welkom op het forum, ik ben in het [gelukkige] gezit van een 3tal BV3; 1 maal 3.32 100hz in de living met DSS module en AR scherm, 1 maal 3.32 100hz in de slaapkamer zonder opties en 1x 3.28 50hz zonder opties in de slaapkamer van dochterlief.

    wij zijn allen zeer tevreden met de toestellen, indien je er een surround van wilt maken en een lichte kamer [= veel daglicht] hebt zou ik voor het AR scherm gaan met DSS module [staat achterop de TV geschreven op de zichtbare module met aansluitingen voor sub en front/back speakers] wellicht is het raadzaam niet te kiezen voor het oudste type [8800] omdat dezze toch in bepaalde aspecten afwijkt van de andere en nieuwere versies.

    zou wel overgaan op een beo4 deze is echt helemaal geschikt voor de BV3 en de BL1000 iets minder of werkt soms omslachtiger in bediening, deze wordt meestal wel aangeboden bij de TV bij aankoop, lifestyle AV is niets mis mee, echter een gunstige pondkoers is niet per definitie goedkoper dan de dealers cq. secondlife handelaren in de benelux.

    op dit moment staan er een aantal tegen een scherpe prijs te koop bij een aantal handelaren en dealers in nederland tegen scherpe prijzen met garantie en een beo4  ;-)

    succes

    Leon

     

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-11-2009 11:08 AM In reply to

    • Frank
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 03-09-2009
    • Belgium
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    Dank je wel voor de snelle raad iedereen!

    Op onderstaande link kan je een foto terugvinden van mijn Beolink. Welk type is het doktor???;-)

    http://picasaweb.google.com/lh/photo/PlHx8wHEZ2ThCF1tNXSisg?authkey=Gv1sRgCMSH5eKA8_rY7AE&feat=directlink

    Nu als ik "moet" overgaan naar een Beo4, is deze dan compatibel met mijn Beosystem 5500? Ik vind het enorm vervelend om een 16 verschillende afstandsbedieningen te moeten gebruiken!  Mijn Beovox zijn trouwens 6522, ik heb gisteren eens deftig op de achterkant gekeken!

    Ik heb al verschillende verkopers in Nederland gevonden en ik veronderstel dat het prijsverschil te wijten is aan de opties dat er op staan.

    Dank je wel trouwens voor de uiterlijke kenmerken van de DSS module! Bestaan die ook voor het AR scherm of moet je daarvoor in het menu van de televisie?

    Wat is volgens jullie een "scherpe" prijs voor een Beovision 3-32 met alle toeters en bellen (AR scherm en DSS module) ... als ik dan toch niet voor dat flat-screen gedoe ga vind ik dat het ietsje meer mag zijn!;-)

     

    Groetjes,

     

    Frank

  • 06-11-2009 3:24 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    Ah, da's zelfs een zeldzame AV terminal !

    En in goede staat zo te zien.
    Daar kun je meer voor krijgen (van liefhebber) dan voor een doorsnee Beolink 1000.
    Met een Beo4 kun je de basisfuncties van Beosystem 5500 wel bedienen,
    maar voor de speciale functies alsook het afstemmen/opslaan van zenders van de radio
    is de Beo4 niet handig.
    De Beo4 is dan wel een all-rounder en is geschikt voor de meeste B&O producten,
    je Beosystem 5500 en AV terminal zijn van een generatie net vóór de Beolink 1000 en Beo4.

    Toch is Beo4 uiteindelijk voor je setup van Beovision 3 en Beosystem 5500 het meest geschikt
    voor dagelijks gebruik en zodoende heb je dan ook maar 1 afstandbediening nodig !

    Smile

    P.S.
    Leuk detail is de PRINT-toets. Daarmee kon je destijds de in de tv ingebouwde printer (!) bedienen
    voor het afdrukken van teletext pagina's. (formaat kassabon)

     

     

  • 06-12-2009 2:39 AM In reply to

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    Hallo Frank,

     

    De BV3 is een zeer goede aankoop! De BV3-32 is 100Hz de BV3-28 is 50Hz met ieder zijn pro’s en contra’s. Er zijn mensen die het beeld van de BV3-28 natuurlijker vinden (minder bijregeling van het beeld door de BV3-28) de ander is fan van 100Hz met zijn bijregeling. De BV3-32 heeft iets beter geluid en is vaker uitgerust met opties zoals een motorvoet aansluiting, een DSS module, een externe tuner aansturen (STB controler). Het optionele anti reflectie coated scherm zul je moeilijk vinden is mijn ervaring. En heb je alleen nodig als de toekomstige plek in de ruimte reflectie geeft van lampen of daglicht.

    De BV3-32 is eigenlijk een AVANT zonder opties in een andere jas zonder speakers onder maar dan opzij van de beeldbuis. Mijn advies: Ga er lekker voor zitten bij enkele dealers en vergelijk. Koop er een met STB controler, dan kun je een satelliet tuner of digitale kabel tuner bedienen met je BEO4. De sticker achterop heeft de regel Acc: met afkortingen voor opties DS, COG, STB.

     

    System 5500 kun je prima bedienen met de Beo4 dat doen wij thuis dagelijks ook. Echter via de knop LIST het je dan de functie AV, GOTO etc nodig. (om 1 keer per jaar radio zenders te zoeken en als je TV geluid over de speakers van de System 5500 wilt gebruiken)

     

    De DSS module heeft alleen POWERLINK aansluitingen voor actieve beolab speakers. Je kunt in plaats van Beolab ook losse versterkers via de powerlink aansluiting van B&O (Beolink Passive of MCL2P) of van het merk De Toma gebruiken.

     

    Lifestyle AV kan ik je warm aanbevelen. Heeft vaak BV3 met STB (ik ben daar al eens geweest in Eastbourne, naast Brighton) Plaats anders een opdracht bij hun wat je zoekt!.

     

    Prijzen: Scherp 350 euro voor een BV3 uit 2001 zonder opties. Met garantie 900 euro met alles erop er aan.

    Groet, Robert

     

  • 06-12-2009 2:46 AM In reply to

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    En een sticker voorbeeld:

  • 06-12-2009 11:04 AM In reply to

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    beovision 3.32  in zijn tijd super toestel beste crt scherm ooit gemaakt. Gezien de verandering in de  markt en de snelle ontwikkeling, nu hopeloos verouderd. (zelfde als dat  je nu blijft volhouden dat Gullit nog steeds een goede voetballer is) Moet toch makkelijk uit te halen zijn voor onder de 400 euro met alles erop en eraan.

  • 06-12-2009 11:05 AM In reply to

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    wat trouwens niet wil zeggen dat je er nog ontzettend veel plezier van kunt hebben, dat staat er los van, maar we moeten natuurlijk wel realistisch blijven

  • 06-15-2009 3:47 PM In reply to

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    mestreechteneer:

    wat trouwens niet wil zeggen dat je er nog ontzettend veel plezier van kunt hebben, dat staat er los van, maar we moeten natuurlijk wel realistisch blijven

     

    Realistisch is het budget van dit topic.

    Jij en een ieder mag zelf bepalen hoe realistisch alles is met SD beeld en/of in HD. Het is maar net wat je kijkt. Over die voetbal verschillen de meningen en dat moet kunnen.

    Groet, Robert

  • 06-18-2009 7:48 AM In reply to

    • Frank
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 03-09-2009
    • Belgium
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: Kleine raad bij aankoop Beovision

    Ik ga me nog een maand de tijd geven om een kijkje rond te nemen op het net ( langer kan ik niet wachten ;-)) en ik ga een aanvraag doen bij AV Lifestyle, eens kijken wat er uit de bus komt!

    Moesten jullie toevallig op eentje stoten met alles op en aan zou ik het niet onaardig vinden als jullie iets laten weten!;-)

     

    Groetjes en nogmaals bedankt voor de accurate uitleg en bevindingen!

     

    Frank

Page 1 of 1 (13 items)