Mijn naam is Leslie en ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben helemaal gek van design spullen en B&O is wat dat betreft een uitschieter.
Sinds kort ben ik in het bezit gekomen van een aantal B&O 's die ik heb mogen overnemen voor een schappelijke prijs.
Graag had ik wat informatie van jullie willen hebben omdat ik (nog) onbekend ben met termen als Powerlink, Masterlink etc.
Mijn set bestaat uit de volgende onderdelen:
Beosystem AV 9000 bestaande uit 4 delen:
-Beovision 9000 type 2621 S/W 1.1
-AV Control Center type 4730 SW 1.0 / type 4593 S/W 2.3
-MPAV 9000 type 2621 S/W 1.1
-Beolink 5000
Beolink 7000 (versie onbekend, geen RDS)
MCL 2P type 1741
Beovox RL60.2
Beolink Converter type T1614 S/W 1.0
Ik heb een deel van de set (AV 9000) door een B&O dealer laten aansluiten en alles schijnt te werken.
Toch blijven er nog wat vragen over waar jullie mij hopelijk mee willen helpen.
1) Wat is het nut van het upgraden van de software versies?
Bijvoorbeeld, mijn Beolink 7000 heeft geen RDS mogelijkheid. Is dit erin te zetten middels een SW upgrade?
2) Wat masterlink doet daar heb ik nu wel een beetje een idee van.
Is het mogelijk om een MPAV 9000 op een Avant RF aan te sluiten via de masterlink?
3) De Beosysytem AV 9000 heeft Dolby Surround mogelijkheden.
Echter zie ik maar 1 powerlink aansluiting. Deze aansluiting wil ik gebruiken voor mijn MCL 2P versterker om daar dan weer mijn 2 Beovox RL60.2 speakers op aan te sluiten. Dan heb ik dus de Centerspeaker in de punt van de TV en 2 Front speakers aangesloten. Maar waar sluit ik dan de Rear speakers op aan?
4) Wat doet een Beolink converter.
Is dit te gebruiken voor een toekomstig aan te schaffen Beogram record player en welke types Beograms kan ik hierop aansluiten?
Veel vragen, ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven....
Met vriendelijke groeten, Leslie
B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735
Beovirus? What's that?