in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 05-03-2009 4:30 AM by koning. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-01-2009 7:18 AM

• DW
    • Not Ranked
    • Joined on 01-14-2008
    • Posts 3
    • Bronze Member

BS 3200 loopt vast

Hallo Iedereen,

Ik zal me even voorstellen ik ben Daniel vanuit Antwerpen, Kalmthout. Al ruim een jaar stil lid op dit forum, geniet van de discussies, en heb al veel geleerd over b&o, en zijn mogelijke setup.

Voor het eerst heb wij echt een probleem met b&o apertuur. Als wij op onze beosound 3200 cd-mem oproepen blijft hij op load staan; en alles loopt vast, reageert nergens op. Niet op de beo 4 nog op de uit knop op het bedieningspaneel, de spanning van het toestel hallen is de enige mogelijkheid.

Gisteren werkte het toestel nog perfect. De problemen begonnen deze morgen.  Via de timer wekt de BS ons in de slaapkamer op een MX 4002, badkamer beolab 3500 en de keuken een Beolab 2000, alles werd geactiveerd maar geen muziek.( In de link zijn er ook nog  een MX 7000 in de woonkamer, een paar beolab 4000 in de eetkamer)

Ik heb al van alles geprobeerd, het toestel voor een paar uur van het net gehaald, de ml plug uit getrokken, niets baat. Het duurde ook heel lang voordat de ml link terug werkte,  Maar de link is weer in orde en kan alles oproepen in de link kamers behalve CD men .

De BS is ongeveer 4 a 5 jaar oud. Heeft er misschien iemand een tip om hem op te starten of is de dealer de enig oplossing.

Alvast bedankt voor jullie reacties

• 05-02-2009 12:54 PM In reply to

Re: BS 3200 loopt vast

Komt over alsof de harddisk de geest heeft gegeven.

Daarvoor moet je bij de dealer zijn, omdat je niet zondermeer deze zelf kan vervangen.

Er staat namelijk en stukje B&O software op voor zover ik mij kan herinneren.

• 05-02-2009 4:14 PM In reply to

Ben je dan al je muziek kwijt of proberen ze nog om (iets) te recoveren.

• 05-03-2009 2:24 AM In reply to

• DW
    • Not Ranked
    • Joined on 01-14-2008
    • Posts 3
    • Bronze Member

Ik heb gisteren de BS naar de dealer gebracht. In de loop van volgende week gaan ze me meer vertellen. Laten we hopen dat al mijn werk niet voor niets is geweest, al de favoriete cd staan er op zeker een 200 tal. 

Eigenlijk had ik het moeten weten een HD heeft maar een beperkte levensduur, en als je geen back-up kan nemen, is het altijd een risico. Ik ben best wel teleurgesteld, en ik hou mijn hart vast voor de herstel kosten.

Als de kosten boven de pijn grens liggen opteer ik voor een beoport. En dan alles maar via net Music, hier heb ik enkel bedenkingen bij de geluid kwaliteit. Suggesties hierover zij zeker welkom

Ik laat jullie zeker iets weten wat betreft de fout en de herstelling kosten

• 05-03-2009 4:30 AM In reply to

Het geluid hangt af van de DA converter.

Als je een usb dac gebruikt zal het geluid stukken beter wezen dan een standaard geluidskaart.

Ik vind het met de (gewone) geluidskaart tegenvallen,maar dat is mijn ervaring!

Page 1 of 1 (5 items)