Beste Mestreechteneer
Ik ben vrij kritisch ook in technisch opzicht en heb dagenlang naar schermen gekeken en veel reviews gelezen.
Dit is echt t beste wat je momenteel kunt krijgen. De Pioneer Kuro 5090 en dat voor 2.850.- met 3 jaar garantie (bij Correct).2 jaar geleden betaalde je nog 7000.- voor zo n scherm.
Je moet er wel een Digitale HD UPC mediabox bij nemen, dan heb je zero ruis. Ik kijk op ca 3.5 m. In het begin een beetje wennen van 28" naar 50" maar het is echt een bioscoop evaring eigenlijk nog beter dan dat. Ook in SD fantastisch. Geen kijkhoek, 100HZ en ook geen motion blur effecten bij snelle beweging. Zelfs snelle titels lopen mooi.
De plasmaschermen van Pioneer zijn beroemd om de weergave kwaliteit. Beter nog dan B&O want die gebruikt Panasonic schermen. Van inbranden geen last hiervoor is een beveiliging (Orbiter) ingebouwd.
Het verbuik is ligt tussen 0,3 en max 420 Watt dat laatste allleen bij volledig wit beeld. Gemiddeld is het verbruik veel lager. Hoe donkerder het beeld hoe lager het verbuik . Bij LCD werkt dat anders. Achter de LCD laag brandt nl altijd licht en is het verbuik nagenoeg altijd maximaal.
Overigens houdt Pioneer er mee op omdat ze er te weinig mee verdienen. Dus wil je er nog een zou ik er maar snel bij zijn. Dit is echt weinig geld voor veel waarde. Er is ook een monitor uitvoering die is dunner als die van mij. Eigenlijk had ik die willen hebben maar dan moest ik er voor 500 euro een ontvanger bij nemen die ik niet gebruik.
Nou hoop dat hier wat aan hebt.
mvg
Hans