Over de afmeting van het scherm...
Het ligt puur aan de bron wat je er op af draait.
Ik heb hier een media-player met inmiddels al talloze 1080p films op z'n harde schijf. Kan hiermee met gemak een 65" scherm goed vullen, maar waag het te betwijfelen of ik dan meer details zie op mijn 37" (full-HD) scherm, op 3 meter afstand.
Voor dvd, analoog/digitale kabel vergelijk ik het maar met het afspelen van een youtube-filmpje op mijn computer-monitor. Klik naar full-screen, en het wordt er echt niet beter op. Ik heb in ieder geval geen behoefte om mee te doen aan de hype om zo groot mogelijk te kijken.
Over de discussie plasma of LCD...
De LCD is zo veel verbeterd de laatste jaren. De meeste info die je voor 2 jaar en ouder over deze discussie op het internet vindt, zijn waardeloos geworden. De intrede van de 100hz techniek heeft ook de LCD meer goed gedaan als dat dat bij plasma het geval is.
Kijk je nog steeds veel analoog, dan is plasma nog steeds de beste keus. LCD gaat nog steeds slecht om met het signaal als er iets te veel ruis in zit. Maar als je alleen nog digitaal kijkt zoals ik, heb ik geen voorkeur meer.