in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-04-2009 6:36 AM by HarleyD. 54 replies.
Page 2 of 3 (55 items) < Previous 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-12-2009 2:53 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    mestreechteneer:

    Kost een B&O plasma scherm van 50 inch 6750 euro? Dat vind ik dan meevallen

    nee dat zou ik graag willen Big Smile

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-12-2009 3:07 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    mestreechteneer:

    Kost een B&O plasma scherm van 50 inch 6750 euro? Dat vind ik dan meevallen, dacht dat deze duurder waren. Heb eelijk gezegd ook al een tijdje niet meer gekeken naar de prijzen. Dat komt dan aardig in de buurt bij wat ik uit wil geven. Daar ik alles met een flinke korting kan kopen. klopt dat wel?

    mijn voorkeur gaat absoluut uit naar plasma lcd wil ik niet.

    Scherm heb je er ongeveer wel voor .........komt alleen nog een BS-3 bij en een speaker Big Smile

  • 03-12-2009 3:10 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Wat kan het leven toch mooi zijn.....Sleep

  • 03-12-2009 3:30 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Over de afmeting van het scherm...

    Het ligt puur aan de bron wat je er op af draait.

    Ik heb hier een media-player met inmiddels al talloze 1080p films op z'n harde schijf. Kan hiermee met gemak een 65" scherm goed vullen, maar waag het te betwijfelen of ik dan meer details zie op mijn 37" (full-HD) scherm, op 3 meter afstand.

    Voor dvd, analoog/digitale kabel vergelijk ik het maar met het afspelen van een youtube-filmpje op mijn computer-monitor. Klik naar full-screen, en het wordt er echt niet beter op. Ik heb in ieder geval geen behoefte om mee te doen aan de hype om zo groot mogelijk te kijken.

     

    Over de discussie plasma of LCD...

    De LCD is zo veel verbeterd de laatste jaren. De meeste info die je voor 2 jaar en ouder over deze discussie op het internet vindt, zijn waardeloos geworden. De intrede van de 100hz techniek heeft ook de LCD meer goed gedaan als dat dat bij plasma het geval is.

    Kijk je nog steeds veel analoog, dan is plasma nog steeds de beste keus. LCD gaat nog steeds slecht om met het signaal als er iets te veel ruis in zit. Maar als je alleen nog digitaal kijkt zoals ik, heb ik geen voorkeur meer.

  • 03-12-2009 4:13 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    37 inch dan ben je zeker niet voor de Edel Smit gegaan.

  • 03-12-2009 6:04 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Meerdere hdmi-aansluitingen was een vereiste. BV8 vind ik niet mooi, BV9 veels te duur. Dan ben je gauw uit gewinkeld, niet waar? Wink

  • 03-19-2009 5:06 PM In reply to

    • enkhome
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 03-17-2009
    • The Netherlands
    • Posts 21
    • Bronze Member

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Ik ben al overgestapt op een full HD Pioneer Kuro 5090 (nu kan het nog) echt een prachtig en natuurlijk beeld zelfs in standaard definition en dat voor 2850 euro met 3 jaar garantie. Heb er nog geen dag spijt van gehad. Maar heb wel mn avant geintegreerd.

     http://forum.beoworld.org/forums/p/25169/191588.aspx#191588

    mvg Hans

    Hans

  • 03-25-2009 2:40 PM In reply to

    • ad
    • Not Ranked
    • Joined on 03-25-2009
    • Posts 14
    • Bronze Member

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Ben een beetje B&O af, pioneer plasma full HD veel beter beeld, B&O prijzen niet meer van deze tijd.

  • 03-25-2009 2:45 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    hoi ad,

    ik geloof er niets van dat de P veel beter full HD beeld is, dat laatste kun je nog over twisten

  • 03-26-2009 2:56 AM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    enkhome:

    Ik ben al overgestapt op een full HD Pioneer Kuro 5090 (nu kan het nog) echt een prachtig en natuurlijk beeld zelfs in standaard definition en dat voor 2850 euro met 3 jaar garantie. Heb er nog geen dag spijt van gehad. Maar heb wel mn avant geintegreerd.

     http://forum.beoworld.org/forums/p/25169/191588.aspx#191588

    mvg Hans

    Hans

    Hallo Hans,

    Erg indrukwekkend project! Eindresultaat ziet er super uit.

    Ik heb zelf ook met deze gedachte gespeeld, maar heb de stap nog niet durven maken. Heb jij meer technische achtergrondinfo over hoe je dit precies gedaan hebt?

    De beeldbuis van mijn Avant gaat eraan en repararen is te duur vind ik; ik zou deze graag ombouwen naar een systeem wat lijkt op jouw systeem.

    I hoop van je te horen!

    Groeten,

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 03-29-2009 4:51 PM In reply to

    • enkhome
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 03-17-2009
    • The Netherlands
    • Posts 21
    • Bronze Member

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

  • 03-29-2009 5:40 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Hoi Guy's

    Lees al een tijdje mee hier en vandaag maar eens besloten me bekend te maken en aan te loggen. Kom om verschillende redenen op verschillende fora, maar het gaat er nergens zo correct aan toe als hier; complimenten !!!

    In mijn huis is eigenlijk geen plekje te vinden waar je niet iets van B&O ziet. Ik kan voor een belangrijk deel  meegaan in de discussie ander merk TV dan B&O.

    Inmiddels al weer een tijd geleden heb ik een Beosystem3 gekocht. Hier is bijna alles op aangesloten en het werkt helemaal perfect. Mijn scherm tja geen B&O. Er is zo veel aan het veranderen in die wereld dat ik er weinig voor voel om elk jaar 20.000 euro af te scrhijven omdat er weer iets nieuws is. Jongetje als ik ben wil ik toch het laatste en het nieuwste. Momenteel zitten de meeste veranderingen in het scherm. Plasma, LED, Oled, etc etc Nu koop ik wat ik graag heb, sluit het aan op de BS3 en zie hier een schizofrene TV. Scherm is aangesloten op HDMI en ik gebruik dan ook enkel het scherm als monitor. Menu's  zijn van B&O, stand-by zetten de gordijnen gaan dicht, geluid BS3 BeoLab 7.2 4xBeolab 5, etc etc. Enig nadeel uit/aanzetten is handmatig, of met tweede afstandbediening. Als er weer iets nieuws komt schuift het scherm door naar de slaapkamer of de kinderen. Voor 2000euro telkens de laatste stand van de techniek, en dus niet wachten op een in mijn ogen te trage / dure B&O. Overweeg zelfs om een BS3 op de slaapkamer te maken.

    Even of topic, we lezen veel over N-Radio en N-Music (B&O oplossing >3000 euro). Lees eens op het Internet bij Logitech Squeezebox. In mijn geval op zolder een NAS met daarop 500GB muziek (400 euro). Elke kamer in huis voor 200 euro Mp3en en Internet Radio (helaas niet via de beo4-5)Kan wel met elke afstandbeding elk toestel bedienen. Dus voor ik in naar de badkamer loop staat Pinkfloyd al te gillen aangezet vanuit de woonkamer. Kinderen die niet luisteren (ja hoor ze zijn er nog) zet gewoon vanuit mijn slaapkamer het geluid zachter of uit naar gelang hoe bont ze het maken. In de woonkamer is de unit middels de digitale uitgang aangesloten op de BS3. Geen verschil te horen met de orginele CD wanneer ik WAV bestand afspeel.  Als we het dan toch over duur hebben Stick out tongue

     

  • 03-29-2009 6:10 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    beoeric:

    Hoi Guy's

    Lees al een tijdje mee hier en vandaag maar eens besloten me bekend te maken en aan te loggen. Kom om verschillende redenen op verschillende fora, maar het gaat er nergens zo correct aan toe als hier; complimenten !!!

    In mijn huis is eigenlijk geen plekje te vinden waar je niet iets van B&O ziet. Ik kan voor een belangrijk deel  meegaan in de discussie ander merk TV dan B&O.

    Inmiddels al weer een tijd geleden heb ik een Beosystem3 gekocht. Hier is bijna alles op aangesloten en het werkt helemaal perfect. Mijn scherm tja geen B&O. Er is zo veel aan het veranderen in die wereld dat ik er weinig voor voel om elk jaar 20.000 euro af te scrhijven omdat er weer iets nieuws is. Jongetje als ik ben wil ik toch het laatste en het nieuwste. Momenteel zitten de meeste veranderingen in het scherm. Plasma, LED, Oled, etc etc Nu koop ik wat ik graag heb, sluit het aan op de BS3 en zie hier een schizofrene TV. Scherm is aangesloten op HDMI en ik gebruik dan ook enkel het scherm als monitor. Menu's  zijn van B&O, stand-by zetten de gordijnen gaan dicht, geluid BS3 BeoLab 7.2 4xBeolab 5, etc etc. Enig nadeel uit/aanzetten is handmatig, of met tweede afstandbediening. Als er weer iets nieuws komt schuift het scherm door naar de slaapkamer of de kinderen. Voor 2000euro telkens de laatste stand van de techniek, en dus niet wachten op een in mijn ogen te trage / dure B&O. Overweeg zelfs om een BS3 op de slaapkamer te maken.

    Even of topic, we lezen veel over N-Radio en N-Music (B&O oplossing >3000 euro). Lees eens op het Internet bij Logitech Squeezebox. In mijn geval op zolder een NAS met daarop 500GB muziek (400 euro). Elke kamer in huis voor 200 euro Mp3en en Internet Radio (helaas niet via de beo4-5)Kan wel met elke afstandbeding elk toestel bedienen. Dus voor ik in naar de badkamer loop staat Pinkfloyd al te gillen aangezet vanuit de woonkamer. Kinderen die niet luisteren (ja hoor ze zijn er nog) zet gewoon vanuit mijn slaapkamer het geluid zachter of uit naar gelang hoe bont ze het maken. In de woonkamer is de unit middels de digitale uitgang aangesloten op de BS3. Geen verschil te horen met de orginele CD wanneer ik WAV bestand afspeel.  Als we het dan toch over duur hebben Stick out tongue

     

     

    Welkom !

    Als je een volgende scherm van Panasonic koopt , en dan de monitor versie , dan hoef je ook geen extra ab meer te gebruiken voor het aan en uit schakelen van het scherm ....deze werken volledig .

  • 03-30-2009 4:16 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Ik zou voor elke prijs een B&O scherm willen kopen!
    Dit is het merk waar ik van houd en dus ook alles voor wil geven ;)
    Of dit met mijn giro mogelijk is, is weer een ander verhaal.

  • 03-30-2009 5:01 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Wat voor speakers heb je dan in de slaapkamers en badkamer hangen, die moeten toch ook gekoppeld zijn op het ml systeem.

    Ik zelf heb een ps3 en een Beomedia voor muziek in het hele huis, met BL 3500 in het kantoor en garage.

  • 03-30-2009 6:29 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Beomaster8000:

    Ik zou voor elke prijs een B&O scherm willen kopen!
    Dit is het merk waar ik van houd en dus ook alles voor wil geven ;)
    Of dit met mijn giro mogelijk is, is weer een ander verhaal.

    Op zich denk ik er ook zo over ......... toch heb ik lang getwijfeld om bij de BS-3 eenn Panasonic scherm te kopen ........ niet alleen om de prijs , maar toen ik mijn bv-4 kocht was er nog geen full HD BV-4 ....op de valreep kwam B&O toen ook met een Full HD en ben ik toch over stag gegaan en het B&O scherm gekocht .

    (B&O gebruikt Panasonic monitors voor de BV-4 , het enige verschil wanneer je voor Panasonic kiest , is het missen van de metalen omlijsting en het glazen anti reflectie scherm , verder zijn ze gelijk )

  • 03-30-2009 7:01 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    HarleyD, thanks heb je misschien een type nummer van deze Panasonic Monitor

  • 03-30-2009 7:02 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    dus jou BV 4 is met een rvs platte lijst. of niet?

  • 03-30-2009 7:08 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Light011

     

    Voor de kleine ruimtes heb ik de "Boom" versie. Beetje te zout om overal BeoLabs te gaan hangen :-) Geef mijn geld liever uit aan BeoLab5 in de woonkamer. Voor de prijs van 1 BL3500 heb je, je hele huis voorzien van muziek.  

     

    Het geluid van de Boom valt beslist niet tegen. En de kinderen doen het er maar mee :-)  

  • 03-30-2009 10:33 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    beoeric:

    HarleyD, thanks heb je misschien een type nummer van deze Panasonic Monitor

     

    het type nummer van mijn  BV-4-50 is Panasonic TH-50PF9EK ...... maar Panasonic is inmiddels al bij de 10 serie , dus misschien gebruikt B&O deze inmiddels ook wel ?

    @LIght011

    Ik heb idd de platte RVS lijst en het losse ab oog ...tv is inmiddels anderhalf jaar oud .

  • 03-30-2009 2:47 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    ik had net de mazzel , dat toen de nieuwe kwam met ingebouwde iroog, want ik had geen rekening gehouden met een apart oog.

    toch vindt ik de platte lijst mooier

  • 03-30-2009 4:51 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    ligth011:

    ik had net de mazzel , dat toen de nieuwe kwam met ingebouwde iroog, want ik had geen rekening gehouden met een apart oog.

    toch vindt ik de platte lijst mooier

    Nadeel van de platte lijst vind ik het losse oog , heb nu een lelijk los ding op de muur .............

    Ik heb ook vaak last van krimp geluiden .....

  • 03-31-2009 1:55 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    krimp geluiden, wat moet ik me daar bij voorstellen

    en van dat minder mooie oog was ook ons probleem

  • 03-31-2009 7:44 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Ik hoor af en toe tikken van de tv komen ....dit komt door de lijst .

  • 03-31-2009 9:12 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    bij ons nog niet gehoord

Page 2 of 3 (55 items) < Previous 1 2 3 Next >