in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-20-2009 6:14 PM by enkhome. 36 replies.
Page 1 of 2 (37 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-06-2009 5:19 PM

    Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Heb het idee dat het einde van de muziek/beeld drager nabij is. Denk persoonlijk dat over een jaar of 5 niemand nog muziek of films gaat kopen op schijf (alleen nog streamen) Zullen dvd/cd collecties  uit de woonkamers gaan verdwijnen? Wat is jullie mening hierover en hoe zien jullie daarin een kans voor B&O in de toekomst?

  • 03-06-2009 5:43 PM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Ik geef het nog 2 jaar,B&O daar toch al mee bezig hier op in te spelen BS5 - ipod dock - nieuwe stereo??

  • 03-06-2009 6:10 PM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Ik weet het niet.

    Als ik iets betaal dan wil ik ook iets hebben.

    En muziek of film op mijn computer of een HD is voor mij nog altijd niet hetzelfde.

    Noem het gevoelsmatig.

    Maar het ideé dat ik het effectief heb is voor mij nog altijd datgene wat ik kan vast nemen,aanraken,voelen etc...

    Misschien koste de laatste nieuwe U2 of Ac/DC CD via de iTunes store minder dan de cd bij de platenboer.

    En misschien kocht ik diezelfde CD wel in één muisklik middernacht of wanneer ik maar wou.

    Maar wederom, dat voelt voor mij niet hetzelfde.

    En ik denk voor velen ook zo.

     

    Onderschrift buiten gebruik
  • 03-06-2009 6:12 PM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Dat gevoel was bij de cd toch al weg als je het vergelijkt met de L.P

    Tis ff wennen denk ik.

  • 03-06-2009 6:29 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Voor mij heeft vooral muziek veel meer waarde op een cd, plaat of casette. Koop ook wel eens digitale albums op internet, maar op de één of andere manier geniet ik hier toch minder van. Vind het altijd wel wat hebben om een cd uit te zoeken, en vervolgens dat schijfje in de lade te stoppen. Dan heb je echt het idee dat alles om dat schijfje draait, en dat deze in het middelpunt van de beleving staat.

    Daarnaast heb ik toch een soort van angst dat je digitale media niet kunt voelen en/of vasthouden, en dat deze door een mankement ook kan verdwijnen. Zo is mijn externe schijf vorig jaar overleden waardoor ik toch heel wat foto's ben kwijt geraakt. Heb van het grootste gedeelte gelukkig wel een back-up, maar het heeft me wel een soort angst bezorgd dat het zo weer kan gebeuren.

    Denk wel dat de hardeschijf mediaspeler de toekomst zijn (Linn heeft de Majik DS en de Akurate, Naim de HDX en B&O natuurlijk nu met de BS5) , maar ik geef er zelf niet de voorkeur aan (al kan ik wel leven met gestreamde films e.d.).

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-06-2009 6:32 PM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Casette?

    Je bedoeld de DAT casette?

  • 03-06-2009 6:54 PM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Het is zelfs zo dat je in de zeer nabije toekomst alle muziek gratis ter beschikking krijgt om te streamen. Je kunt er playlist van maken net als bv in itunes. Het enige wat je niet kunt is de muziek op schijf branden of op bv op een ipod zetten. Maar voor thuis heb je gewoon als het ware de hele itunes bibliotheek ter beschikking. In duitsland zijn er van dit soort sites die gratis de muziek aanbieden om te streamen.

    De grote platenmaatschappijen gaan hier ook aan meewerken. Dit zelfde gaat straks ook met films gebeuren. Dit is eigenlijk de nieuwste ontwikkeling het allemaal niet meer feitelijk hebben maar er wel over kunnen beschikken en gebruiken.

     

  • 03-06-2009 6:56 PM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Met vinylplaten kan ik me er nog iets bij voorstellen. Analoog en puur. Conversie van iets fysiek naar geluid.

    CD, DVD, SD, harde schijf enz, het is toch allemaal digitaal. Ik voel daar totaal geen emotie bij.

  • 03-06-2009 6:57 PM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Cafe en restaurants hebben dat toch al.

    Alleen het is niet gratis.

  • 03-06-2009 7:13 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    mestreechteneer:

    Het is zelfs zo dat je in de zeer nabije toekomst alle muziek gratis ter beschikking krijgt om te streamen. Je kunt er playlist van maken net als bv in itunes. Het enige wat je niet kunt is de muziek op schijf branden of op bv op een ipod zetten. Maar voor thuis heb je gewoon als het ware de hele itunes bibliotheek ter beschikking. In duitsland zijn er van dit soort sites die gratis de muziek aanbieden om te streamen.

    De grote platenmaatschappijen gaan hier ook aan meewerken. Dit zelfde gaat straks ook met films gebeuren. Dit is eigenlijk de nieuwste ontwikkeling het allemaal niet meer feitelijk hebben maar er wel over kunnen beschikken en gebruiken.

     

    Dat heb ik idd al vaker gehoord;
    grootste probleem zou nog de bandbreedte / snelheid van de verbinding zijn.
    (bijv. om films in HD te bekijken)

    Heb zelf al jaren ADSL, is stabiel, maar de snelheid valt toch beetje tegen.
    Bij een kennis die nu internet via kabel heeft, had ik de indruk dat dat veel sneller ging.
    Kan dit kloppen ?

  • 03-06-2009 7:16 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    DoubleU:

    Met vinylplaten kan ik me er nog iets bij voorstellen. Analoog en puur. Conversie van iets fysiek naar geluid.

    CD, DVD, SD, harde schijf enz, het is toch allemaal digitaal. Ik voel daar totaal geen emotie bij.

     

    Heb zelf ook die ervaring, het is zo vlak.

    Vond ook tape goed (HX Pro), alsook hifi opnames op VX5500/7000.

     

  • 03-07-2009 6:39 AM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Ik denk dat dit zeker geldt voor CD's. Ik heb bijvoorbeeld al mijn CD's inmiddels de deur uitgegaan, uitgezonderd de speciale exemplaren (aparte hoes, mooi ontwerp van verpakking) en stream alles via een computer -> AppleTV -> B&O. Let op: een goed backup regime wordt dan ERG belangrijk!

    Voor beeld izal het nog wat langer duren, zeker met de introductie van BlueRay is de beeldstandaard weer omhoog gekrikt en dat is met streaming niet zo eenvoudig te realiseren. Wat me opvalt is dat we enerzijds de hoogste kwaliteit willen aan beeld, anderzijds steeds meer willen streamen. En dat lijkt een beetje in tegenspraak met elkaar. Youtube is leuk voor korte fragmentjes maar kwaliteit is niet best.

    Naar mijn idee zou B&O zich moeten beperken tot waar het goed in is: goede en mooie audio- en video produkten blijven maken en deze zo transparent mogelijk maken zodat streaming technologie daar eenvoudig op kan worden aangesloten en in de meest optimale kwaliteit kan worden afgespeeld. Ik geloof niet zo in de Beomedia etc. produkten: enerzijds is er voor B&O qua design niet zoveel eer te behalen aan dat soort produkten; anderzijds gaat het vaak om een eenzijdige implementatie (bijv. op basis van Windows Media Center) met alle nadelen van dien.

     

  • 03-07-2009 3:05 PM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Het is het doemdenken van veel mensen. "Het is nieuw, dus het is beter".

    Ik moet de eerste MP3 nog horen die beter is dan een cd en ik moet de eerste cd nog horen die beter klinkt dan een LP.

    Veel MP3 opnamens klinken met meer bas dan het origineel en beter dan een cd heb ik het nog niet gehoord.

    Ik ben zelf liefhebber van grammofoonspelers. Mijn vriendin moet er niets van hebben. Hebben alleen maar krassen en klinken slecht volgens haar.

    Totdat ik een aantal maanden geleden  een Beogram 6500 kocht en zij zelf een cd luisterde waar ik ook de lp van heb. Ze gaf meteen toe dat de lp echt veel natuurlijker klinkt, alsof de zanger echt naast je staat, terwijl de cd dan heel ijzig klinkt, zonder diepte.

    Nu is ook zij gecharmeerd van de grammofoon.

    Gelukkig zijn er steeds meer mensen die dat zien. We laten ons veel te vaak wijsmaken dat iets nieuws beter is, maar vaak is het alleen maar een zet van de fabrikanten om mensen aan het kopen te krijgen.

    Ik hoorde laatst bij een liefhebben een Beomaster 8000 met 150.2 speakers. Ik wist niet wat ik hoorde.... Bijna dertig jaar oud en ik kan geen muzieksysteem van B&O noemen (of een ander merk) dat mooier klinkt......

  • 03-07-2009 6:19 PM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    waar wordt hier ergens beweerd dat mp3 beter is dan een cd, ik lees het nergens.

    mp3's zijn gewoon lekker makkelijk in gebruik en qua geluid redelijk tot goed. De lp is in maastricht bij de mediamarkt weer terug van weggeweest. Dat er bepaalde markt voor is lijkt me duidelijk. (al is het maar om de zeer sterk terugvallende omzet van geluidsdragers nog enigzins te compenseren) Muziek cd's gebruik ikzelf nooit meer, films heb ik filmnet voor. Dus voor mij geen schijfjes meer. Maar dat moet natuurlijk ieder voor zichzelf uitmaken.

    En laten we nu niet net doen of B&O high end audio is waar je geen mp3'tje op moet afspelen.

  • 03-08-2009 5:50 AM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    High-EndLaughingLaughing

    Als het high-End was geweest bestonden er geen andere merken!!

    Nu kom ik welleens bij mensen die high-end hebben staan dan merk je pas hoe veel minder het geluid is van B&O.

    En vaak hebben die mensen een stuk minder geld uit gegeven.

    B&O moest ook eens naar de inside gaan kijken.

    Dave Moulton zegt gewoon met een stalen gezicht dat de Beolab 2 goed is voor muziek.

    Ik denk dat de beste man aan een gehoor apparaatje moet.

    Peter van de general forum zegt over de beolab 8000 dat ze niet het geld waard zijn,nou als die nou ook al begint!

    Ik vind het prachtig mooi allemaal maar het geluid voor die prijs is belabberd.

  • 03-08-2009 5:59 AM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    En daar gaat het nu mis bij B&O. We mogen B&O niet meer zien als High-end merk.

    Bij de dealer waar ik vroeger mijn B&O kocht (Wijnbergen) stond ook Linn en Rotel en Arcam en Aaron. Wanneer je wilde vergelijken, dan kon dat en ik moet je zeggen dat ik lang twijfelde tussen Linn en B&O. Ik vond de 6500 met Beolab Penta's niet echt slechter klinken dan een Linn set in dezelfde prijsklasse en heb toen voor B&O gekozen.

    Vandaag de dag heeft B&O het liefst dealers die alleen B&O verkopen. Vergelijken kan haast niet meer en ook de verkopers staan vaak niet meer objectief tegenover het merk.

    Een Beolab3 is een hele mooie speaker, maar het is geen perfect geluid meer! Hetzelfde voor de 4000, 6000 en 8000. Zet er een goede luidspreker van bijvoorbeeld Linn naast en ze vallen door de mand.

    Vroeger (en ik ben echt niet zo oud) was B&O de gelijke......

    Zo langzaam aan geloof ik dat ik de kompaan van Bingo wordt (grapje)....

  • 03-08-2009 6:07 AM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Het is gewoon zo.

    Je komt er pas achter als je bij andere mensen sets hoort.

    Muzikaal en emotie zit er bij B&O niet in.

    Het is prachtige hoor begrijp me goed,maar de geluidkwaliteit is niet goed (genoeg)

  • 03-08-2009 8:31 AM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    en dan hebben jullie zeker nog nooit de beolab 5 en 9 gehoord?

    en qua design zien die andere merken er ook zo mooi uit.

    Lijkt wel of we teveel naar Blauwtje luisteren

  • 03-08-2009 9:01 AM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Ik heb sinds kort de combinatie 4x Beolab 6000 met een Beolab 2.

    Voor de DVD vind ik het fenomenaal in een Tv ruimte van 20 vierkante meter.

    Voor de muziek vind ik het echt een hele vooruitgang met de Beolab 2 erbij.

    Dus ook daar ben ik tevreden over.

     

    Moet ik nu aan het hoorapparaat?

    Voor velen waarschijnlijk wel.

    En voor evenveel ook weer niet.

    Het is allemaal een persoonlijke interpretatie.

    Niemand maar dan ook niemand kan oordelen over hoe jij het zelf hoort.

    Dat is volgens mij de enige eindconclusie.

     

    En voor de rest was B&O voor mij ook een kwestie van design.

    De uitstraling en vooral het tijdloze ervan.

    Het staat er wel, maar het staat nooit in de weg.

     

    Ik was gisteren toevallig bij een vriend van me met een complete Sony set-up.

    Type's weet ik niet maar het was geen gemiddelde mediamarkt set.

    En ja, dat klonk ook niet verkeert.

    Maar een subwoofer als een vierkant en dito luidsprekers dat spreekt me gewoon niet aan.

    Dat staat naar mijn mening altijd in de weg.

    Je kijkt er altijd tegen in plaats van dat je er naar kijkt.

    Het gaat niet op in zijn omgeving  zoals de meeste B&O items wel doen.

     

    En dat mag voor mij ook zijn prijs hebben.

    Is die te duur dan staat niets of niemand in de weg om over te schakelen naar iets anders.

    Er is nl meer dan zat te koop op deze wereld zodat iedereen aan zijn trekken komt.

    Maar ja, het is en het zal altijd een eindeloze discussie blijven.

     

    En is het einde van de muziek of beelddrager voorbij?

    Ik hoop het niet.

     

     

    Onderschrift buiten gebruik
  • 03-08-2009 9:05 AM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    koning:

     

    Peter van de general forum zegt over de beolab 8000 dat ze niet het geld waard zijn,nou als die nou ook al begint!

    Ik vind het prachtig mooi allemaal maar het geluid voor die prijs is belabberd.

    Pfffff als die Peter daar nu mee komt , met speakers die al 10/15jaar  in de verkoop zijn , dan heeft hij dat heel snel ondervonden !

    Ik geloof best dat er spullen zijn voor minder geld , die een mooier geluid geven ........... MAAR , ik wil 9 van de 10 van die speakers nog niet voor niets in mijn huis hebben .......

    Als voorbeeld dan maar de BL-8000 , die speakers klinken gewoon goed ....en ja je kan voor minder geld  misschien het zelfde geluid bereiken .......maar ik betaal graag extra voor het design en de mooie materialen , dat vind ik minstens zo belangrijk  !

    Het geluid is belabberd vind ik helemaal een opmerking die kant nog wal raakt .............. voor 100 euro per stuk is het geluid goed , maar voor 1800,- euro per stuk is het geluid belabberd ???????????????

     

     

  • 03-08-2009 10:45 AM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    maak er 1910 euro vanSmile

    Met belabberd bedoel ik met de vergelijking met andere luidsprekers begrijp me goed.

    Design gaat meer de overhand nemen dan die inside.

    Ze draaien 15 jaar en ze hebben nog geen 1 serieuze update uitgevoerd.

    Ik ben ook hilarisch van B&O,na veel sets te hebben geluisterd ben ik dit tot de conclusie gekomen.

    Toch blijf ik B&O kopen hoor.

    Ik steek alleen niet mijn kop in het zand.

     

     

     

  • 03-08-2009 11:58 AM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    B&O kopen is volgens mij ook kopen met emotie / gevoel.

    Dit is alleen voor iedereen anders, de ene vindt het meer waard dan de ander.

    Mijn Beocenter 9500, van 1988 gebruik ik nog dagelijks,

    Ik denk dat een ander merk niet zo oud zou zijn geworden bij mij...

  • 03-08-2009 12:41 PM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    koning:

    maak er 1910 euro vanSmile

    Met belabberd bedoel ik met de vergelijking met andere luidsprekers begrijp me goed.

    Design gaat meer de overhand nemen dan die inside.

    Ze draaien 15 jaar en ze hebben nog geen 1 serieuze update uitgevoerd.

    Ik ben ook hilarisch van B&O,na veel sets te hebben geluisterd ben ik dit tot de conclusie gekomen.

    Toch blijf ik B&O kopen hoor.

    Ik steek alleen niet mijn kop in het zand.

     

    Misschien waren de speakers hun tijd wel ver vooruit Big Smile

    Waar het mij omgaat is dat het altijd de prijs is die wordt vergeleken .........als iemand nou gewoon producten vergelijkt vind ik dat prima .

    Loop alle topics nou eens na ....... het gaat hier (bijna) altijd om de prijs , in vergelijking met andere producten !

  • 03-08-2009 12:43 PM In reply to

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    Dat bedoel ik niet,begrijp me goed.

    Ik vind dat ze meer uit hun ontwerpen kunnen halenSmile

  • 03-08-2009 1:41 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

    koning:

    Dat bedoel ik niet,begrijp me goed.

    Ik vind dat ze meer uit hun ontwerpen kunnen halenSmile

    Ik vind persoonlijk dat ze een best goed geluid uit de kleine klankkast van de 6000 en 8000 hebben gehaald. Ze zouder er wellicht meer uit kunnen halen, maar dan zullen ze de speakers toch echt wat groter moeten maken (zoals de 5 en 9).

    Wat ik zelf jammer vind is dat ze alles actief hebben gemaakt. Ik had veel liever een stel 5's gezien waar je zelf een hele dikke class-A versterker aan kon hangen, om er nog meer uit te halen. Het is nu echt kiezen tussen wel of geen B&O, want ertussenin zitten gaat ontzettend moeilijk (voorheen kon je gewoon een BM nemen met andere speakers of andere speakers met andere versterking).

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

Page 1 of 2 (37 items) 1 2 Next >