in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-20-2009 6:14 PM by enkhome. 36 replies.
Page 2 of 2 (37 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 03-08-2009 5:19 PM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Re: Is het einde van de muziek/beeld drager nabij?

Het probleem met recente CD's is, is dat ze helemaal 'kapot' worden gemixt voordat ze worden uitgebracht. Het dynamisch bereik wordt kapot gemaakt ten faveure van het geluidsniveau. Ook CD's die worden uitgebracht van muziek die 30 jaar geleden op LP werd uitgebracht worden opnieuw gemixt met hetzelfde desastreuze resultaat. Ik ben lang van mening geweest dat een MP3 op voldoende bitrate kan wedijveren met het origineel maar ook hiervan is het dynamisch bereik onvoldoende.

Helaas, want ik ben wel van mening dat dit de toekomst is, zowel voor geluid als voor beeld. Mijn media staan overwegend ook op harddisk, de vraag is hoe ik mijn geripte DVD's op een juiste manier op het scherm krijg.

Over speakers: de BL6k en BL8k zijn zo'n 15 jaar oud en zijn wat dat betreft wel enigszins achterhaald. De nieuwe norm zijn de BL5 en BL9 en degenen die deze goed hebben beluisterd weten dat er weinig merken zijn die hier aan kunnen tippen, ook qua prijs. Over design hebben we het dan nog niet gehad!

Bart 

• 03-08-2009 5:23 PM In reply to

Toch is het zonde dat B&O nooit heeft geprobeerd ze te verbeteren.

Nieuw ontwikkelende versterker en betere drivers kom je toch al een stuk verder naar mijn mening.

• 03-09-2009 3:35 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Klopt!! Ook met een kleinere of grotere update van het design was het de moeite geweest. B&O lijkt zich drukker over de kleuren te maken, helaas.

• 03-09-2009 10:53 AM In reply to

Dat is ook frustreerd.

Tijdloos ontwerp waar je makkelijk een kleine modificatie aan zou kunnen brengen.

maar nee......kleuren zijn belangrijker!Angry

jammerSad

• 03-09-2009 1:29 PM In reply to

hallo allemaal,

Ik zie ook het einde van de muziek/beeld drager.

CD: heb er al jaar en dag geen gekocht, alleen maar downloaden. Moet ze nu eenmaal op een CD branden omdat ik ze dan afspelen via de Overture.

DVD: heb nu sinds een half jaar KPN interactieve tv en hier kun je films bestellen in de on-line videotheek

Ik denk over een tijdje alles via de tv gaat lopen en via de internet-verbinding.

Mijn volgende set zal bestaan uit:

Beovision 8 40 samen met de Serenate muziektelefoon van B&O en in combinatie met interactieve tv van KPN, wat zal ik dan nog missen??

groeten

• 03-09-2009 2:18 PM In reply to

Wat beeld betreft, heb ik aankopen drastisch verminderd met nog enkel goede docu's en concerten. DVD's ga ik huren. Dus, kunnen die komen via het net ben ik er niet tegen.

Muziek is héél wat anders. Af en toe koop ik op itunes. Maar de kwaliteit is helmaal niet van het nivo van de CD's. Dus die schijfjes blijf ik kopen, al is het maar om iets over te houden na een stroomstoot die alle electronica teniet zou doen.

Nu, naar geluidskwaliteit. Lang ben ik blijven werken met passieve luidsprekers op B&O versterkers. De klank was zo veel beter dan de 6000, 8000, ... tot de BL9 kwam. Natuurlijk is dit in verhouding tot mijn gehoor.

• 03-09-2009 3:14 PM In reply to

Ga je die Bl9 ook verkopen?

• 03-14-2009 10:38 AM In reply to

Reeds verkocht.

Het geheel vervangen door Pioneer Plasma Kuro + surround vertserker + bluray, B&W 5+1 luidsprekers en Logitec programeerbare afstandsbediening. 

Net voor de beslissing zijn we nog even bij B&O geweest om te vragen indien er inderdaad een prijsdaling te varwachten was op een 7-40 met bluray, en het antwoord was "njet".

Ooit kom ik nog terug naar B&O, maar de huidige economische situatie geeft mij geenszins een goed gevoel bij het spenderen van onredelijke (voor mij) bedragen. 

B&O maakt nog steeds uiterlijk mooi ogende toestellen, maar wat erin zit is niet meer van de kwaliteit van wat mij aangetrokken heeft tot het merk, uitgezonderd de 7-40 die op zijn beurt weer veel te duur is.

• 03-14-2009 1:29 PM In reply to

Dat is een drastische beslissing Spencer!

Ik begrijp het volkomen.

Als je dat van B&O moet realiseren dan is het (byna) niet te doen.

jammerSad

maar je hebt nu ook wat heel moois voor terug gekregen hoor!Smile

• 03-14-2009 2:43 PM In reply to

Bij B&O zou het geheel 4 x zo duur geweest zijn.

Dat Pioneer ging stoppen met zijn Plasma's was voor ons de doorslaggevende factor.

Ik zal waarschijnlijk nog vaak treuren om het bedieningsgemak van B&O's, maar ja ...

Toch blijf ik hier nog geregeld volgen hoe B&O evolueerd.

Mijn liefde voor het merk is geenszins geminderd.

• 03-19-2009 4:10 AM In reply to

• jc
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 11-06-2007
    • The Netherlands
    • Posts 145
    • Bronze Member

Wat betreft bovenstaande discussie over de geluidskwaliteit; ik denk dat voor B&O de jaren 90 een periode is geweest waarin vorm boven functie ging, echter met de producten vanaf 2000 heb ik weer betere ervaringen, zoals ik die gewend was van het merk in de jaren 70 en 80.  Bijvoorbeeld een beosound 1 is een fantastisch apparaat en zeer zeker musikaal. Ook de headset A8 is zeer goed. Hetzelfde geld voor de beolab 9/5. Met de toevoeging van de beosound 5 is B&O wat mij betreft kwalitatief gezien aan de top.

Blijft natuurlijk de prijs, altijd een leuk onderwerp onder nederlanders. Natuurlijk is het schreeuwend duur. Maar je betaald voor een relatief kleine oplage/fabrikant en een afwerking/materiaalgebruik op eenzaam niveau. Exclusiviteit heeft gewoon zijn prijs, een Swatch geeft ook perfect de tijd aan voor 50 euro, echter dat doet niets af aan het bestaansrecht van Cartier.

• 03-20-2009 6:14 PM In reply to

• enkhome
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 03-17-2009
    • The Netherlands
    • Posts 21
    • Bronze Member

Dat streamen lijkt me echt geen probleem. De mediabox van UPC doet niet anders via de kabel.

Die geeft krijgt het signaal nu nog via een coax. Er wordt ook al gewerkt met dark fiber. Wanneer als dat gebruikt gaat worden als directe verbinding voor digitale consumenten TV zijn er helemaal geen beperkingen meer...Denk ik ???!

Page 2 of 2 (37 items) < Previous 1 2