Beste Bingo/Groentje,
Dat je bepaalde dingen bij B&O niet aanvaardbaar vindt is logisch. Deze toestellen zijn gewoon niet voor jou bedoeld.
Het type cliënteel dat B&O altijd voor ogen gehad heeft, zijn mensen die houden van éénvoud, en dus geenszins beroep doen op Apple-TV, Play-stations en andere toestellen die een HDMI aansluiting vragen. Voor zover de rubriek aansluiting.
Met betrekking tot de beeldkwaliteit, denk ik dat de huidige toestellen ver de mogelijkheden van de standaard TV-uitzendingen overtreffen. Het merendeel van de klanten van B&O heeft dus waarschijnlijk geen nood aan de extreme contrasten of ettelijke miljoenen kleuren.
Nu de prijsstelling: B&O heeft ook naar mijn bescheiden mening een verkeerde richting ingeslaan met zijn prijzenpolitiek. Niet dat er vandaag geen klanten meer zijn om die prijzen te betalen, maar gewoon niet voldoende om een evenwichtige balans te krijgen. Dus moeten zij duurder worden om de kosten te dekken, of goedkoper om een breder publiek te krijgen en een grotere omzet.
Spijtig genoeg voor B&O is de te snel evoluerende techniek niet ideaal voor een kleine bedrijf met een geringe omzet. Deze techniek moet aangekocht worden bij derden en aangepast aan besturing en design van het merk. Die beelden aankopen is duur. Nog meer als die toestellen gebonden zijn aan een octrooi (zie Blu-Ray die tot voor kort 40% vraagde van de verkoopprijs !). Hierdoor doet B&O waarschijnlijk beroep op beelden van een vorige generatie, vaak afgeschreven door de leverancier.
Het op punt stellen van de besturing zal ook niet zo eenvoudig zijn, gezien de perikelen van de DVD2. Wie ingewikkeld, zegt, zegt duur.
Nu, de klant die gewoontelijk de keuze maakt van een goed ogend toestel met een goede kwaliteit van beeld en klank (vooral dat laatste als ik naar de mening van mijn ouders vraag), vinden vrij weinig varianten. Loewe is niet mis, maar ingewikkelder in gebruik en minder overtuigend qua klank (van de TV's). Daarbuiten ken ik niets dat volledig geïntegreerd werkt, in alle éénvoud en mooi.
Ik ben zelf op zoek naar die prijsbewuste oplossing. En ik vrees dat de Pronto niet echt de gewenste oplossing gaat bieden voor het bedieningsgemak. Kwaliteitsgevoel is ver beneden dat van B&O en programmatie is echt ingewikkeld, en duur indien je het laat doen.
En dan heb je nog die versterker en DVD speler en ... die je liever verstopt.
Neen, een echte B&O liefhebber is niet gelukkig met iets anders.
Aan B&O van de juiste prijszetting te vinden om voldoende klanten te houden en een evenwicht in zijn rekeningen te vinden.
Nu, die altijd wederkerende kritiek van jou bevordert geenszins de communicatie op deze forum. Je herhaalt je negatieve mening te vaak. Iedereen weet wat je denkt, dus praat eens over iets anders dan "afbraak". En indien dat niet mogelijk is, hou rekening met andere lezers en beperk je tussenkomsten.
Alvast dank.
Met vriendelijke groeten !