in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-23-2009 5:22 PM by koning. 73 replies.
Page 3 of 3 (74 items) < Previous 1 2 3
Sort Posts: Previous Next
  • 03-02-2009 9:07 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    De Kuro is inderdaad helaas uit de productie, maar jij bent uit de dialoog zo te zien.

    Angstvallig vermijdt je het onderwerp van de discussie en kies je ervoor naar forumleden te trappen. Dat is geen kunst Beologisch Wink

    Dat kan iedereen!!

    Is het niet juist de kunst ieder in zijn waarde te laten en zijn mening te laten verkondigen en daar met elkaar over te discussieren?

    Wat jij nou doet is een kwalificatie hangen aan iemands manier van communiceren op een forum. Net of die van jou beter is als die van mij, zeg maar... 

    Ik vind dat echt te zot voor woorden.

  • 03-02-2009 9:35 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Neen Groentje ehh Bingo; ik ben de dialoog niet kwijt, maar een discussie starten waarbij de uitkomst al min of meer vast staat tov. B&O is niet een echte dialoog zeker niet als het boompje constant de bijsturende factor is. Het was wellicht wat [te] rustig geworden sinds jouw vertrek, maar dit is toch allemaal wederom weer en opnieuw een herhaling van zetten welke zelden of nooit opbouwende kritiek opleverd. Wellicht moet jij jouw ["discussie"]doelstelling een beetje bijstellen? Het lijkt mij weinig zinvol te verwachten dat een relatief kleine organisatie als B&O constant met de neus tegen de voorruit moet staan in jouw optiek, elke nieuwe techniek moet omarmen en mee moet doen tegen een mediamarkt prijs ? De zotten zijn tenslotte toch weg sinds de afloop van carnaval 2009 ?

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-02-2009 10:04 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    HDMI bestaat al een jaar of vier. Iedere fabrikant gebruikt het al jaren.

    Als jij vind dat B&O met de neus tegen een vooruit wordt gedrukt als ze zelf in 2009 een dure Beovsion 7-32 nog durven verkopen aan mensen zonder HDMI aansluiting, dan is dat tegen het raam aandrukken broodnodig!

    Geeneen zelfrespecterend bedrijf zou zo'n apparaat nog durven te verkopen aan hun klanten. Ik vind het ook getuigen van groot gebrek aan respect voor je klanten want die zadel je toch voor een hoop geld maar op met een antiek apparaat.

    Maar volgens jou moet dit dus allemaal maar verdoezeld worden. Wat jij hier zelf van vindt vermijdt je echter angstvallig hier te vermelden. En al zijn ze een kleine organisatie, ze verkopen AV spullen dus moet zich wel conformeren aan de gangbare standaarden en normen.

    Als de uitkomst van een dialoog al min of meer vaststaat volgens jou, moet ik daaruit dan opmaken dat je me eigenlijk gelijk geeft in een heleboel stellingen? Ik hoor je zelden dingen die ik opper weerleggen met feiten onderbouwd.

  • 03-02-2009 10:13 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Helaas ben ik iemand die niet zo nodig tegen de voorruit gedrukt staat wanneer het om vervanging van mijn A/V set-up gaat en zijn veel technieken [4 weken oud of 4 jaar oud] voor mij derhalve niet nodig, ik zal dan ook zeker niet bewerken dat er iets verdoezeld moet worden het is tenslotte voor eenieder zichtbaar nietwaar? mijn mening in deze is ondergeschikt maar indien dit een zgn. standaard is en duur uit de zin wordt gehaald (maar ja je bent en blijft bingo toch?.........;-) de opvatting van jou [en anderen neem ik aan] wat standaard is komt dus niet overeen met deze van B&O en de reden hiervan/voor ken ik niet en is wellicht misplaatst.

    Ik kan je helaas niet al te vaak gelijk geven in de zgn stellingen; wellicht kan B&O zich rechtvaardigen naar waarom ze vooral dingen niet goed doen? ik hoor namelijk maar erg weinig positiefs in de discussies over B&O, of is dit verdwenen met de avant thuis ? no offence implied.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-02-2009 12:39 PM In reply to

    • juhe
    • Not Ranked
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 13
    • Bronze Member

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Ik reageer op Harley D

    De manier waarop je eea zegt komt mij zeer onprettig over.

    Het is inderdaad 1 persoon die dat zegt en wel omdat ik een eigen mening heb,

    een mening hebben betekend niet dat je iets als slecht afschilderd, maar dat je iets gevonden hebt

    wat voor jou persoonlijk voldoet.  Je zinsnede "zowat de goedkoopste B&O" zegt meer over jou en 

    diskwalificeerd het merk B&O, hetgeen zeker niet mijn insteek is.

    Bah.

  • 03-02-2009 1:39 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    juhe:

    Groentje schreef :

    Dit zijn nou signalen waar B&O wat mee kan. De Loewe is dus goedkoper, een groter beeld wellicht en ook nog eens veel mooier qua beeldkwaliteit!

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    HarleyD schreef :

    Wel fijn dat jij in een paar zinnen even alle problemen voor B&O oplost .

    Dus dit ene geval is nu de standaard ...zo ongeveer de goedkoopste B&O tv blijkt volgens 1 persoon minder mooi beeld te hebben als de Loewe en nu hebben wij het allemaal al jaren mis ......

    Ik zal wel weer de enige zijn , maar ik word er zo moe van .......

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ik reageer op Harley D

    De manier waarop je eea zegt komt mij zeer onprettig over.

    Het is inderdaad 1 persoon die dat zegt en wel omdat ik een eigen mening heb,

    een mening hebben betekend niet dat je iets als slecht afschilderd, maar dat je iets gevonden hebt

    wat voor jou persoonlijk voldoet.  Je zinsnede "zowat de goedkoopste B&O" zegt meer over jou en 

    diskwalificeerd het merk B&O, hetgeen zeker niet mijn insteek is.

    Bah.

     

    Huh ..........

     denk dat je mijn verhaal verkeerd leest , het is ook zeker jou kant op niet negeatief bedoeld ???

    Met goedkoopste , bedoelde ik instap model , maar bingo zoekt het vergelijk niet in type scherm , maar in prijs vergelijk/aanschafprijs  , dat is wat ik probeerde duidelijk te maken met goedkoopste tv  .

    Ik trek jou mening dus in het geheel niet in twijfel ....het irriteerd mij alleen dat Bingo dit meteen als standaard voor alle B&O tv's probeerd neer te zetten  .( vandaar de melding 1 persoon is negatief enz ..........)

    Als verder de zoek functie gebruikt zul je zien dat ik één van de eerste BV-8 gebruikers was en dat ik bijv. je mening over de HDR en DVD deel !

    Äls verder denkt dat ik neer kijk op mensen die een " goedkope " B&O tv hebben , ken je mij echt heel slecht ...ondanks dat het mij   goed gaat , vergeet ik nooit waar ik vandaan kom ....... je woordje "bah " is daarom totaal ongepast !

     

  • 03-02-2009 1:43 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    ondanks dat het mij financiel goed gaat , vergeet ik nooit waar ik vandaan kom

    Dat doe je goed Marcel.

    Veel mensen die een paar centen meer te besteden hebben gaan juist naast hun schoenen lopen en denken dat ze meer zijn dan anderen.

  • 03-02-2009 1:49 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    koning:

    ondanks dat het mij financiel goed gaat , vergeet ik nooit waar ik vandaan kom

    Dat doe je goed Marcel.

    Veel mensen die een paar centen meer te besteden hebben gaan juist naast hun schoenen lopen en denken dat ze meer zijn dan anderen.

    edit

  • 03-02-2009 1:54 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Ik denk dat Juhe het verkeerd heeft gelezen.

    Lees het nog eens rustig na Juhe!

     

  • 03-03-2009 3:07 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    treurig : "groen" terug op het forum en nu al discussies tussen andere forumleden ontstaan

    door wederom intonatie en nuance verschillen in lezen en begrijpen, jammer.

    imho

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-03-2009 12:53 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Beste Bingo/Groentje,

    Dat je bepaalde dingen bij B&O niet aanvaardbaar vindt is logisch. Deze toestellen zijn gewoon niet voor jou bedoeld.

    Het type cliënteel dat B&O altijd voor ogen gehad heeft, zijn mensen die houden van éénvoud, en dus geenszins beroep doen op Apple-TV, Play-stations en andere toestellen die een HDMI aansluiting vragen. Voor zover de rubriek aansluiting.

    Met betrekking tot de beeldkwaliteit, denk ik dat de huidige toestellen ver de mogelijkheden van de standaard TV-uitzendingen overtreffen. Het merendeel van de klanten van B&O heeft dus waarschijnlijk geen nood aan de extreme contrasten of ettelijke miljoenen kleuren.

    Nu de prijsstelling: B&O heeft ook naar mijn bescheiden mening een verkeerde richting ingeslaan met zijn prijzenpolitiek. Niet dat er vandaag geen klanten meer zijn om die prijzen te betalen, maar gewoon niet voldoende om een evenwichtige balans te krijgen. Dus moeten zij duurder worden om de kosten te dekken, of goedkoper om een breder publiek te krijgen en een grotere omzet.

    Spijtig genoeg voor B&O is de te snel evoluerende techniek niet ideaal voor een kleine bedrijf met een geringe omzet. Deze techniek moet aangekocht worden bij derden en aangepast aan besturing en design van het merk. Die beelden aankopen is duur. Nog meer als die toestellen gebonden zijn aan een octrooi (zie Blu-Ray die tot voor kort 40% vraagde van de verkoopprijs !). Hierdoor doet B&O waarschijnlijk beroep op beelden van een vorige generatie, vaak afgeschreven door de leverancier.

    Het op punt stellen van de besturing zal ook niet zo eenvoudig zijn, gezien de perikelen van de DVD2. Wie ingewikkeld, zegt, zegt duur.

    Nu, de klant die gewoontelijk de keuze maakt van een goed ogend toestel met een goede kwaliteit van beeld en klank (vooral dat laatste als ik naar de mening van mijn ouders vraag), vinden vrij weinig varianten. Loewe is niet mis, maar ingewikkelder in gebruik en minder overtuigend qua klank (van de TV's). Daarbuiten ken ik niets dat volledig geïntegreerd werkt, in alle éénvoud en mooi.

    Ik ben zelf op zoek naar die prijsbewuste oplossing. En ik vrees dat de Pronto niet echt de gewenste oplossing gaat bieden voor het bedieningsgemak. Kwaliteitsgevoel is ver beneden dat van B&O en programmatie is echt ingewikkeld, en duur indien je het laat doen.

    En dan heb je nog die versterker en DVD speler en ... die je liever verstopt.

     

    Neen, een echte B&O liefhebber is niet gelukkig met iets anders.

    Aan B&O van de juiste prijszetting te vinden om voldoende klanten te houden en een evenwicht in zijn rekeningen te vinden.

     

    Nu, die altijd wederkerende kritiek van jou bevordert geenszins de communicatie op deze forum. Je herhaalt je negatieve mening te vaak. Iedereen weet wat je denkt, dus praat eens over iets anders dan "afbraak". En indien dat niet mogelijk is, hou rekening met andere lezers en beperk je tussenkomsten.

     

    Alvast dank.

     

    Met vriendelijke groeten !

  • 03-03-2009 1:15 PM In reply to

    • juhe
    • Not Ranked
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 13
    • Bronze Member

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Beste Harley D,  Bah is zeker niet ongepast, alleen een gemoedstoestand, je kan het wel niet zo bedoelen, maar zorg er dan ook voor dat eea niet zo over kan komen. Enfin soep-heet en kool-sop etc.

    Voor het overige,

    Nieuwere/modernere techniek is zeker niet altijd beter, het gebruikersgemak van de DVD1 en HDR, waren prima, boekje niet nodig.

    Waar het mij om ging, was niet een modernere techniek, of een betere weergave, niets  op de beeldweergave van de BV 8 aan te merken.

    Wat mij stoorde waren een heleboel kleine dingen, wellicht sommige wel door de dealer op te lossen, zoals:

    1Geen HDD/DVD in 1 apparaat-2Geen DVD speler meer in het programma-3De lade van de DVD speler, die minimaal 1x per maand uitsluitend was open te krijgen door de stroom van het toestel te halen-4De timer opname van de HDR1 die minimaal 1,5 uur te vroeg begon als niet eerst de klok van de HDR1 opnieuw werd ingesteld-5De BV8 dien niet meer op standby ging, maar tussen aan en standby bleef hangen-6 Opeens had de BV8 geen beeld meer, alleen geluid.7 Teletekst had een eigen wil, paginas verschenen spontaan, of bij sommige zenders als een letterbrij.

    Mij keuze is geweest om voor iets anders te kiezen. Ik wil me niet ergeren, niett voor weinig geld en niet voor veel geld,

     

     

  • 03-03-2009 4:19 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Het waren ook geen producten waar B&O trots op kan terug kijken.

  • 03-05-2009 11:03 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    hoe bedoel je dat edelsmid?

  • 03-05-2009 11:11 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    ligth011:

    hoe bedoel je dat edelsmit?

     

    Die uitspraak heb ik weleens gelezen op marktplaats en vond het wel grappig.

    aangeboden van de edelsmit bang & olufsen beocom 6000Laughing

  • 03-05-2009 11:13 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Productnieuws 2009/2010

    koning:

    ligth011:

    hoe bedoel je dat edelsmit?

     

    Die uitspraak heb ik weleens gelezen op marktplaats en vond het wel grappig.

    aangeboden van de edelsmit bang & olufsen beocom 6000Laughing

     

    klinkt voor mij ook herkenbaar Big Smile

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-06-2009 1:42 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Die Beovision 6-26 met hdmi inputs zie ik wel zitten (ben benieuwd wat voor panel ze erin hebben gestopt) Smile. Op die tv ben ik echt verliefd geworden toen ik hem 3 jaar terug voor het eerst bij de dealer zag Cool. Vooral de versie met de 2 basic aluminium pootjes vind ik echt ontzettend strak en tijdloos.

    Jammer alleen dat ze geen stand alone spelers meer maken, want dan ben ik wel verplicht om een andere dvd/blu-ray/hdd speler te kopen.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-06-2009 2:07 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Die ziet er verdraaid goed uit zeg !

    Helemaal top dat, in tegenstelling tot wat eerder werd gezegd, de BV6 gewoon leverbaar blijft,
    en een update krijgt (HDMI, display)

     

  • 03-06-2009 5:49 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Waar blijft de 32" versie!!!

    Ik denk dat die er niet meer zal komen.Angry

  • 04-21-2009 12:31 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Wat houdt DSS in?

  • 04-21-2009 1:24 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Ik gok Digital Surround System, maar zeker weten doe ik het niet

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 04-23-2009 11:32 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Ik vind nergens info en afbeeldingen op het internet. Hoe komt de beocom5 eruit te zien??

  • 04-23-2009 2:56 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Plaatjes van BeoCom 5 zijn er nog niet voor zover ik weet.

     

  • 04-23-2009 5:22 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Ik denk dat de prijs ligt tussen de 630 - 650 euronen.

    Hij staat gepland voor de zomer.

    Het zal wel niet zo lang meer duren voor dat de eerste foto's uitlekken.

Page 3 of 3 (74 items) < Previous 1 2 3