in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2009 8:30 AM by Roger. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-22-2009 10:58 PM

    Beosound 5 / Beomaster 5

    Jeg vil meget gerne hoere om og dele erfaringer med BS5/BM5.
    Jeg har selv modtaget den for et par uger siden og har brugt tiden paa at laere den at kende.

    Jeg har foelgende ting som jeg vil naevne som vaerende til irritation for mig (og her hoerer jeg meget gerne andres synspunkter):

    - Opsamlings album kan ikke genkendes i BS5 dvs. hver enkelt sang paa saadan et album ligger som separat album. Meget underligt kan Beoplayer og BM5 godt klare dette...

    - Med mindre man altid starter med foerste nummer kan BS5 ikke spille et album faerdigt. Enten stopper den med at spille efter dette nummer er *** eller alternativt skifter den til MOTS.

    - MOTS genkender ikke sangene saa hvis man har en sang flere gange fx. paa et opsamlings album samt original album vil MOTS spille den flere gange og nogle gange endda i traek

    - Man kan ikke selv vaelge om man vil bruge MOTS

    - Hvis man laver en playliste i BS5 og man gaar ind i den vil den automatisk aabne alle album op man har liggende derinde. Det goer overblik meget svaert. Igen underligt nok kan det godt lade sig goere via Beoplayer og BM5

    - Det er endnu ikke lykkedes mig at faa nogle forklaring paa hvordan BS5 sorterer i coverflow. Det naermeste jeg har hoert er at det foregaar alfabetisk, men saadan ser det ikke ud hos mig

    Ovenstaaende er lidt af en klagesang og det ved jeg godt. Jeg vil dog sige, at apperatet klart vinder med tiden. Det er foerste gang jeg synes jeg skal "laere det at kende" naar man koeber nyt B&O, men naar man foerst har brugt lidt tid paa det begynder det at vinde tilbage.
    Jeg kan desuden naevne at B&O har varslet en software opdatering i uge 10 og at de i denne opdatering vil rette nogle af fejlene. Jeg kan dog ikke finde ud af hvilke fejl der bliver rettet etc.

    Sidst vil jeg gerne hoere om der er nogen der har en genial genvej til at finde covers man kan bruge i BS5 ? B&O har jo lavet en kanon god skaerm til BS5 med hoej oploesning. Det er selvfoelgelig godt, men man skal saa kunne finde/gemme covers i en meget hoej oploesning uden at det ser lidt "gnidret" ud og jeg har ikke vaeret istand til at finde de fleste covers i hoej nok oploesning.
    Isaer dansk musik kan B&O's software aabenbart ikke rigtig lide... for der finder det stort set aldrig cover info og man maa selv igang.

    Kommentarer meget velkomne

    mvh

    Michael

    BV4/BS3/BC2/BL5/BL7-1/BS6/BL3/BL3500/Beo4/Beo5/Beo4 Cinema/BL4/Avant/BV8/BL8000/BL6000

  • 02-23-2009 6:30 AM In reply to

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    Hej Michael,

    Ovenstaaende er lidt af en klagesang og det ved jeg godt. Jeg vil dog sige, at apperatet klart vinder med tiden. Det er foerste gang jeg synes jeg skal "laere det at kende" naar man koeber nyt B&O, men naar man foerst har brugt lidt tid paa det begynder det at vinde tilbage.

    Fuldstændig enig. Man skal lige lære koblingspunktet=bilterminologi, først og derefter bliver det et rigtigt lækkert musikanlæg

    Sidst vil jeg gerne hoere om der er nogen der har en genial genvej til at finde covers man kan bruge i BS5 ? B&O har jo lavet en kanon god skaerm til BS5 med hoej oploesning. Det er selvfoelgelig godt, men man skal saa kunne finde/gemme covers i en meget hoej oploesning uden at det ser lidt "gnidret" ud og jeg har ikke vaeret istand til at finde de fleste covers i hoej nok oploesning.
    Isaer dansk musik kan B&O's software aabenbart ikke rigtig lide... for der finder det stort set aldrig cover info og man maa selv igang.

     Jeg plejer at bruge amazon.com, men det er ikke altid kvaliteten er i top der heller.

    Jeg havde også nogle klagepunkter vedr. BeoSound 5 og dem sendte jeg til en herre i udviklingen af BeoSound 5 på fabrikken i struer. Og jeg tillader mig at sende dine klagepunkter videre til ham. Jo flere de får af disse klagepunkter fra jo bedre=større incitament for at gøre noget ved det.

    BMGHB

     

     

     

     

     

    BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

    Filed under:
  • 02-24-2009 4:38 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    Utfordringen med "duplicate songs and/or albums" gjelder alle avspillingsprogrammer (Windows Media Player, iTunes etc). For BeoMaster 5 har jeg valgt å legge inn alt på nytt for å ha kontrollen. Min BeoMedia 1 har flere duplikater (ofte med forskjellig bit-sampling) og jeg lærte dette på den harde måten.

    MOTS kontrolleres 100% hos meg. Velger jeg et album eller et spor så fortsetter den å spille ferdig albumet. For å aktivere MOTS må jeg trykke "GO" på Beo4 i minimum 3 sekunder (med N MUSIC i Beo4s display).  Anlegget kvitterer med å dempe lyden 1 sekund. Det er ikke alltid jeg får samme resultatet med å trykke "GO" direkte på BS5.

    Litt irriterende at BeoPlayer 5.00 ikke klarer å skille mellom BeoMedia 1 og BeoMaster 5: Jeg har BM1 innebygget i fjernsynet og det er ikke mulig å disconnect'e strømmen uten å fjerne fronten på fjernsynet. Siden BM1 har installert et PCMCIA wifi-kort våkner denne av og til, og da får BeoPlayer 5.00 beskjed om at BeoMaster 5 innholder musikken på BM5+BM1. Joda, jeg må få demontert fjernsynet og fjernet BM1 - men det er litt irriterende.

    Roger

  • 02-24-2009 4:54 AM In reply to

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    De fejl der bliver rettet er:

    1. En forbedring af MOTS. Nærmere kan jeg nok ikke komme på det.

    2. Problemet med at BS5 laver et album om til mange forskellige hvor der er flere forskellige artister.

    BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

    Filed under:
  • 02-25-2009 10:08 PM In reply to

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    Hej Roger,

    Det lyder interessant hvordan din MOTS fungerer. Jeg kan ogsaa hoere et helt album men KUN hvis jeg starter med foerste nummer. Hvis jeg aabner et album og starter med fx. sang nr. 3 vil den kun spille denne sang og derefter koerer videre paa MOTS.

    Mht. til min BM1 har jeg simpelthen ikke koblet den paa netvaerket mere saa det problem undgaar jeg heldigvis.

    Jeg har ogsaa lagt alt min musik ind paa BM5 forfra, men jeg tror problemet opstaar naar den scanner. For der tror jeg at den scanner alle drev paa hoved PC samt at den scanner "sig selv" og hvis man saa har lagt sin musik ind med "copy/paste" vil det ligge to gange.
    Jeg er dog ogsaa gaaet igang paa den haarde maade og har slettet loes i BS5/BM5.

    Mht. svar fra BHMG lyder det jo meget godt med en update. Jeg hoerte fra B&O igaar at de holder fast i at opdateringen skal komme ud i naeste uge, men det bliver jo nok spaendende om det kommer til at holde vand.

  • 02-25-2009 10:09 PM In reply to

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    Sorry, jeg mente selvfoelgelig mht. svar fra BMGHB. Beklager

  • 02-26-2009 5:11 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    Tror B&O bør vurdere en visuell bekreftelse på hvorvidt MOTS er aktivert eller ei: "MOTS Active / MOTS Inactive" i displayet til BS5.

    Som BeoMedia 1 kunde var jeg meget skeptisk til BeoMaster 5 og BeoSound 5. Men BS5+BM5 er imponerende i daglig bruk og må være det beste audioproduktet fra B&O siden BeoSound 9000. Nå har jeg fått montert ut BeoMedia 1 og fått orden på biblioteket.

    BeoPlayer 5.00 skal fungere slik at du kun velger de drev den skal scanne ved førstegangs installasjon. Den skal da ikke scanne tilsluttede servere, eksterne disker eller andre områder på et senere tidspunkt. Ønsker du å utvide søket gjøres dette ved å velge N Music / Setup / Scan og så krysse av for de diskene du vil ha scannet. Disse blir da tilføyd i listen over drev som alltid scannes.

    Roger

  • 02-26-2009 8:05 AM In reply to

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    Prøv dette for å laste ned covers - den finner ulike alternativer på nettet, og så kan man velge hvilken man ønsker å bruke:

     

    http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Foobar2000:Components_0.9/AlbumArtDownloader_XUI

  • 02-27-2009 8:55 AM In reply to

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    Hej Michael,

    Lidt opfølgning fra B&O:

    bl5forever:
    - Opsamlings album kan ikke genkendes i BS5 dvs. hver enkelt sang paa saadan et album ligger som separat album. Meget underligt kan Beoplayer og BM5 godt klare dette...

    Vedr opsamlings album - skulle blive rettet i næste uges update.

    bl5forever:
    - Med mindre man altid starter med foerste nummer kan BS5 ikke spille et album faerdigt. Enten stopper den med at spille efter dette nummer er *** eller alternativt skifter den til MOTS.

    Det kan du sagtens. Iflg manual tryk go på album og flyt lever til top eller bund position

    bl5forever:
    - Det er endnu ikke lykkedes mig at faa nogle forklaring paa hvordan BS5 sorterer i coverflow. Det naermeste jeg har hoert er at det foregaar alfabetisk, men saadan ser det ikke ud hos mig.

    Det er altså efter artist / gruppe alfabetisk...

    Det var alt for nu..

    BMGHB

    BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

  • 02-28-2009 1:43 AM In reply to

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    hej BMGHB

    Mange tak for gode svar. Jeg synes nu stadig det burde vaere muligt at aabne et album og finde det nummer man vil hoere og saa kunne hoere resten uden at den gaar paa MOTS. Jeg ved godt at jeg bare kan finde albummet og trykke GO. Saa begynder det forfra og saa flytte lever op/ned og trykke next X antal gange for at finde det nummer man vil hoere.... jeg synes maaske det virker lidt ulogisk og "kringlet".

    Derudover har jeg opdaget at den nummerering som BS5 giver numre i albums er helt ude i skoven. De fleste af mine album giver BS5 albummets navn nummer 1 og den foerste sang nr. 2 den anden sang nr. 3 osv. osv.
    Dvs. det er som om BS5 taeller selve albummets navn med som et musik nummer.

    Jeg har dog ogsaa visse albums hvor nummereringen er fuldstaendig ude i skoven. Dvs. foerste nummer paa albummet kan have nr. 9 paa BS5 osv.

    Jeg hoerte fra den B&O forhandler jeg bruger at de slet ikke kan se NOGLE numre paa deres BS5 overhovedet og de kunne ikke forklare hvordan min opfoerer sig.

    Kunne vaere super fint at faa det rettet ogsaa.

    mvh

    Michael 

  • 03-02-2009 8:21 AM In reply to

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    bl5forever:
    Jeg synes nu stadig det burde vaere muligt at aabne et album og finde det nummer man vil hoere og saa kunne hoere resten uden at den gaar paa MOTS. 

    Hos mig når jeg trykker go udfor et album så bliver den med at afspille det valgte album og går altså ikke i MOTS.

    Når du trykker go udfor et album så spiller den et nummer og går så i MOTS?

    BMGHB

    BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

  • 03-02-2009 9:56 AM In reply to

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    Nej, hvis jeg trykker GO udfor et album spiller den ogsaa hele albummet.

    Min kritik gaar paa at nogle gange vil man jo gerne hoere fx. sang nummer 3 i et album og saa bare lade den koere pladen ud. Men det kan ikke lade sig goere.
    Med mindre du ALTID starter med GO udfor albummet's start vil den gaa paa MOTS efter den har spillet den sang du har valgt.

    Jeg mener simpelthen at det boer vaere ens eget valg om man oensker at BS5 skal gaa paa MOTS eller om den bare skal spille derudaf.

    Jeg synes ioevrigt at MOTS fungerer fint og er en fin ny feature som giver den gode gamle RANDOM lidt modstand. Men altsaa, det boer og skal vaere brugeren der bestemmer om det skal vaere MOTS eller ikke !!

  • 03-05-2009 4:57 AM In reply to

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    Hej, om man sätter på MOTS med att trycka GO några sekunder, hur stänger man då av det?

    Brgds Ingvar

    Collector since 1996, BS5/BM5, BL3*4, BL11, BEO6, BV10-46, BL2000, MX4002, Beocom6000, Beotalk1200

  • 03-05-2009 8:30 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Beosound 5 / Beomaster 5

    Ved å velge spor en i playliste eller spor en fra et album.

    Roger

Page 1 of 1 (14 items)