Jeg vil meget gerne hoere om og dele erfaringer med BS5/BM5.
Jeg har selv modtaget den for et par uger siden og har brugt tiden paa at laere den at kende.
Jeg har foelgende ting som jeg vil naevne som vaerende til irritation for mig (og her hoerer jeg meget gerne andres synspunkter):
- Opsamlings album kan ikke genkendes i BS5 dvs. hver enkelt sang paa saadan et album ligger som separat album. Meget underligt kan Beoplayer og BM5 godt klare dette...
- Med mindre man altid starter med foerste nummer kan BS5 ikke spille et album faerdigt. Enten stopper den med at spille efter dette nummer er *** eller alternativt skifter den til MOTS.
- MOTS genkender ikke sangene saa hvis man har en sang flere gange fx. paa et opsamlings album samt original album vil MOTS spille den flere gange og nogle gange endda i traek
- Man kan ikke selv vaelge om man vil bruge MOTS
- Hvis man laver en playliste i BS5 og man gaar ind i den vil den automatisk aabne alle album op man har liggende derinde. Det goer overblik meget svaert. Igen underligt nok kan det godt lade sig goere via Beoplayer og BM5
- Det er endnu ikke lykkedes mig at faa nogle forklaring paa hvordan BS5 sorterer i coverflow. Det naermeste jeg har hoert er at det foregaar alfabetisk, men saadan ser det ikke ud hos mig
Ovenstaaende er lidt af en klagesang og det ved jeg godt. Jeg vil dog sige, at apperatet klart vinder med tiden. Det er foerste gang jeg synes jeg skal "laere det at kende" naar man koeber nyt B&O, men naar man foerst har brugt lidt tid paa det begynder det at vinde tilbage.
Jeg kan desuden naevne at B&O har varslet en software opdatering i uge 10 og at de i denne opdatering vil rette nogle af fejlene. Jeg kan dog ikke finde ud af hvilke fejl der bliver rettet etc.
Sidst vil jeg gerne hoere om der er nogen der har en genial genvej til at finde covers man kan bruge i BS5 ? B&O har jo lavet en kanon god skaerm til BS5 med hoej oploesning. Det er selvfoelgelig godt, men man skal saa kunne finde/gemme covers i en meget hoej oploesning uden at det ser lidt "gnidret" ud og jeg har ikke vaeret istand til at finde de fleste covers i hoej nok oploesning.
Isaer dansk musik kan B&O's software aabenbart ikke rigtig lide... for der finder det stort set aldrig cover info og man maa selv igang.
Kommentarer meget velkomne
mvh
Michael
BV4/BS3/BC2/BL5/BL7-1/BS6/BL3/BL3500/Beo4/Beo5/Beo4 Cinema/BL4/Avant/BV8/BL8000/BL6000