in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-06-2009 7:04 AM by Silou. 93 replies.
Page 4 of 4 (94 items) < Previous 1 2 3 4
Sort Posts: Previous Next
  • 03-09-2009 4:03 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Goede kabels leveren idd vaak de puntjes op de i op, en vooral bij anologe audio/video signalen. Je moet alleen oppassen dat je niet te ver gaat (luidspreker kabels van honderden/duizenden euro's bijv, en je zult niet de eerste zijn) Big Smile.

    Geeft de sub trouwens niet een rustiger geluid als hij gewoon een meter van de muur af staat. Normaal krijgt vooral het laag een enorme punch mee als hij vlak bij de muur staat, en dan kan het wel een too much worden. Dit zou het lastige afstellen wel eens kunnen verklaren.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-10-2009 7:58 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Ik was echt niet van plan honderden [of meer] euro's te spenderen aankabels Wink, maar het verschil is nu al opvallend te noemen in mijn beleving althans.Big Smile

    Ik heb de sub ook "los" van de wand getest hetgeen zowiezo een minder fraaie aanblik gaf [maar dit even terzijde] idd. geeft de sub wellicht wat meer "oemff" door de wand, maar door het volume te verlagen verdween dit geheel en was de hoeveelheid bas nog steeds ruimschoots voldoende als muziekondersteuning; bij dvd was het iets lastiger maar ook hiervoor heb ik de juiste volume stand gelukkig ook zo ongeveer kunnen bepalen, ben tevreden so far  Cool

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-10-2009 8:03 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Hoe zou het dan klinken met de nieuwe subwoofer van B&O?

    Die is te bevestigen aan een muur/wand

  • 03-10-2009 9:15 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Daar ben ik dan ook zeer benieuwd naar, deze Dali is zowel geschikt als staande maar ook als wandbevestigde met bijgeleverde trillingsvrije/arme beugel. Hmm

    Wellicht is de nieuwe B&O sub niet [uitsluitend] wandgericht zoals deze Dali en zal de wandbevestiging dientengevolge wellicht niet zo nauw "luisteren" ?! Confused

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-10-2009 5:10 PM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

     

    Goede kabels zijn zeker belangrijk. Zie je ook vaak bij mensen die een digtale kabel receiver kopen, sluiten ze deze aan met het bijgeleverde scartkabeltje van enkele dubbeltjes uit china. Vervolgens zeggen ze dat ze het verschil tussen analoog en digitaal niet zien. Vervang deze scart maar eens voor een kabel van rond de 125 euro (eenmalige investering) en kijk dan eens naar het verschil. QED is inderdaad een goede kabel. Goede allrounder.

    Maar net zoals met zoveel, daar moet je niet teveel over praten want een groot gedeelte van de bevolking verklaard je voor gek en let op dat audio virus je niet te pakken krijgt want dat kan nog een duurdere hobby worden dan B&O.

     

  • 03-10-2009 5:14 PM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    LaughingWink

  • 03-18-2009 4:46 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    inmiddels de sub kabel [powerlink to gold neutrik RCA/cinch] van Steve "Sounds Heavenly" tussen de BV3.32 en de Dali sub "geknoopt" en het geheel klinkt bijzonder mooi !! betaaldbaar en erg goed, een aanrader dus !

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-18-2009 6:20 AM In reply to

    • EOB
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Posts 188
    • Bronze Member

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

     @Beologisch, Bedankt voor de info en link

     

    P.S. je hoeft de haard toch niet te verplaatsen,......gewoon op zoek gaan naar een vuurvaste sub Wink,........hups er midden in .........en we noemen `m Dante Devil

  • 03-18-2009 7:46 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Ik vermoed dat het merk "Dante" (lijkt toch een klein beetje op Dali...;-) en het type " Inferno" gaat heten; vuurvast en sub gaan vast niet samen.........:-)

    Neen het haardje hoeft niet weg ;-)

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-20-2009 12:50 PM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Onlangs vond ik op mijn zoektocht naar een passende non B&O sub naast de Dali grond/wand subwoofer nog een versie van Linn welke ook zou passen binnen de opstelling en eveneens een grond/wand bevestging kent, ben nog steeds benieuwd wat B&O "doet" met zijn nieuwe kleine[re] sub met grond/muurbevestging na de BL2.

    http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product_ID/3347

    heeft iemand zich nog een idee kunnen vormen ten aanzien van mijn vraag inzake geen crossover op de subwoofer qua instelling? bvbd.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-20-2009 3:32 PM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Geen Crossover??? moet je niet doen . Het afstellen van de crossover is juist essentieel. Hiermee beinvloed je juist enorm de geluidsweergave en kun je het geluid naar je persoonlijke voorkeur afstellen, Dat is waar het eigenlijk  omgaat, wat jij goed vindt klinken. Er zijn ook nog wat algemene richtlijnen over het instellen van de crossover, instellingen speakers op small/large enz.

  • 03-20-2009 4:40 PM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Er is wel een cross-over, maar is niet in te stellen, zo lijkt het. Die wordt waarschijnlijk bepaald door het type speakers wat er bij komt, die je instelt in de setup. B&O gaat er uiteraard vanuit dat er een BL2 aan hangt, wat in deze niet het geval is.

  • 03-20-2009 6:48 PM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    geen basmanagement, als ik het goed begrijp. Zal toch niet waar zijn he.

  • 03-24-2009 5:26 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Voor DOC en EOB : de Subterranean van EBTB is in witte uitvoering als demo nu voor nog minder te koop in amsterdam : euro 1700,=

    http://link.marktplaats.nl/239393357

    wellicht dat ik zelf toch ook eens ga kijken en [be]luisteren Hmm ziet er spannend uit en benieuwd hoe zoiets onorthodox klinkt.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 08-02-2009 9:02 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Weet iemand of het system3 op de subuitgang 2 kanalen(L/R) uitstuurd of een mono? Het lijkt mij dat het L+R is en dat de lab2 daar 1 kanaal van maakt.

    Maar als je bv een RELsub neemt heb je maar 1 lijningang en kan je dus of links of rechts aansluiten, wat niet ideaal is.

    Sub's met 2 ingangen zijn er echter niet zoveel, of is er een manier om links en recht aan elkaar te 'knopen' en zodoende maar 1 lijnsignaal naar b.v. de REL of PV1 te sturen?

    Ik krijg deze week een Monitor Audio SRW12 om te proberen, schijnt erg goed te zijn en heeft 2 ingangen, maar heb ervaring met REL en daar gaat toch mijn voorkeur denk ik naar uit.

  • 08-03-2009 9:15 AM In reply to

    • Silou
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 08-10-2007
    • Switzerland
    • Posts 241
    • Gold Member

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Sorry to speak in english... Wink

    Two models more... : REVOX

    Technische Daten
    Re:sound S bass 01

    Bestückung 1 x Ø 176 mm
    Nenn-/Musikbelastbarkeit 80 Watt (k=0,1%) / 100 Watt Musik
    Übertragungsbereich (IEC) 36 Hz - 24 kHz (IEC 268)
    Max. Schalldruck
    102 dB / 1m
    Abmessungen
    H x B x T 275 x 260 x 285 mm
    Gewicht 8,0 kg




    Technische Daten
    Re:sound S bass 02

    Bestückung 1 x Ø 260 mm
    Nenn-/Musikbelastbarkeit 250 Watt (k=0,1%) / 300 Watt Musik
    Übertragungsbereich (IEC) 27 Hz - 200 Hz (IEC 268)
    Max. Schalldruck
    113 dB / 1m
    Abmessungen
    H x B x T 450 x 400 x 420 mm
    Gewicht 25,5 kg

     

     

  • 08-03-2009 9:23 AM In reply to

    • Silou
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 08-10-2007
    • Switzerland
    • Posts 241
    • Gold Member

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

  • 08-04-2009 7:17 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Silou:

    they are a bit "light" as a replacement for a BL2 are'nt they ?

    and from the looks point of view: not much B&O class to it !

     

    imho ofcourse

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 08-06-2009 7:04 AM In reply to

    • Silou
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 08-10-2007
    • Switzerland
    • Posts 241
    • Gold Member

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    with the S Bass 02, I'm not sure!

    Try...

Page 4 of 4 (94 items) < Previous 1 2 3 4