in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-06-2009 7:04 AM by Silou. 93 replies.
Page 3 of 4 (94 items) < Previous 1 2 3 4 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 02-19-2009 4:49 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Grote bak.

    Velodyne heeft een sub die is 23 x 23 x 24 cm.

    Met die afmeting kan je in principe mee scrabblenBig Smile

    Microvee is de naam.

    1000 watt.

  • 02-19-2009 5:45 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Idd. [te] grote bol, maar wel modern/futuristisch toch en wellicht passend bij de BL8000 ?

    De Velodyne Microvee is een leuk ding, vooral qua afmetingen en vermogen [zoveel heb ik toch niet nodig?] maar het bereik is niet echt spannend imho >38 hz. de penta's doen >39 hz.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-19-2009 6:04 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    klopt.

    Met de penta's is het geen aanvulling,dan moet je toch uitkijken naar een sub die wat lager door loopt 25 - 30Hz.

    Als het goed is komt er dit jaar een kleinere sub van B&O uit,die is ook iets vriendelijker geprijst.

     

  • 02-19-2009 2:13 PM In reply to

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Subterranean

     
    Features
    • Hand Sanded Aluminum enclosure
    • Extremely robust 10 mm thick cast aluminum LF driver enclosure
    • High Gloss metallic/pearl lacquer
    • Hand polished solid brass hardware
    • Laser cut stainless steel decorations
    • 12 " woofer
    • 250W RMS subwoofer power (Model 1)
    • 250W RMS subwoofer power + 2x75W RMS power for satellites (Model 2)

    Specifications
    Frequency response:
    Sensitivity:
    RMS Power:

    Woofer diameter
    Dimensions:
    Weight:

    18 - 200hz
    85db 1 watt/1 meter
    Model 1- 250 Watt
    Model 2 - 250 Watt + 2 x 75 Watt
    12"
    60cm x 50cm x 50cm (H x W x D)
    Net 50 kg

     

    Wow, best gaaf!

    Wil ik wel eens in het echt zien / horen.

    Kost overigens wel € 2349,-

  • 02-25-2009 2:40 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Doc says :

    Wow, best gaaf!

    Wil ik wel eens in het echt zien / horen.

    Kost overigens wel € 2349,-

    Beologisch says :

    In Amsterdam staat een wit exemplaar ter beluistering en kost euro 1900,=

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-26-2009 2:01 PM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Beobird:

    Ignace:

    Ook bij de Mediamarkt Smile

    Zelf gebruikte ik een 5-pin-DIN-naar-tulp verloopstuk.

    de 5-pin-DIN aansluiten op een vrije Powerlink-aansluiting.

    Tulp naar de aktieve subwoofer.

     

    Gebruik er zelf ook 1 voor m'n eindversterker. Op de site http://www.flashbacksales.co.uk/ verkopen ze ook kwalitatief goede din to rca kabels (Naim heeft ze ook)

     

    Hallo Beobird/Ignace,

     

    is er nog een kleur waar deze cinchkabel aan gehangen moet worden? de 5 polige din in de subwooferaansluiting van de BV3 gedrukt en nu moet de cinchkabel nog naar de sub toe [ik heb een 5din steker met 4 tulpstekers als adapter] of kan ik dit zonder risico testen ? moet het systeem en woofer dan ook uit staan ?

     

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-27-2009 4:18 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Van de 4 tulpstekers zijn er 2 voor line-in en 2 voor line-out,

    cinch rood/wit op de line-out van het verloopstuk.

    Ik zou wel alles uit zetten.

    Heeft het verloopstuk pijltjes of alleen div. kleuren ? 

    Op onderstaand voorbeeld hebben 2 cinch `>` voor line-out 

     

  • 02-27-2009 8:22 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    De getoonde adapter lijkt identiek, ga vanavond controleren of de pijltjes er ook op staan; ik kan dan de adapter achter de beovision3 in de subwooferuitgang steken en vanauit deze adapter de cinch kabel in de rode line out steker doen en aan de subwoofer kant deze cinch in de rode line in [mono?] steken ? behoren er niet twee stekkers in de adapter en de subwoofer te gaan rood en wit ? alvast dank.

    de Dali is een wandbevestigbare subwoofer geworden uit de piano serie in glanszwart/alu.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-27-2009 8:47 AM In reply to

    • EOB
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Posts 188
    • Bronze Member

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Waar in Amsterdam staat de sub, beologisch ?

  • 02-27-2009 9:28 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Da´s een strakke subwoofer, Leon !

    Heb je meer info over Dali ?

    Wat de kabels betreft; ja idd 2 kabels (rood en wit)

     

  • 02-27-2009 9:30 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    dali is ook deens!

    Altijd goedSmile

  • 02-27-2009 9:55 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    koning:

    dali is ook deens!

    Altijd goedSmile

    Dali was toch Spaans ?

    Smile

    Flauw, flauw, ik weet het...

    Big Smile

     

     

  • 02-27-2009 10:01 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    EOB:

    Waar in Amsterdam staat de sub, beologisch ?

     

    EBTB is te koop bij: Audiodesign / Nobelstraat 117-119, Utrecht / www.audiodesign.nl

    ‘The Boutique’ / P.C. Hooftstraat 47, Amsterdam / www.boutique.nl en dus ook bij

    de audiofabriek te amsterdam = www.deaudiofabriek.nl

     

    wat meer info :

    http://www.everything-but-the-box.com/Reviews/HVT%20testrapport%200107%20EBTB.pdf

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-27-2009 10:02 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Ignace:

    Da´s een strakke subwoofer, Leon !

    Heb je meer info over Dali ?

    Wat de kabels betreft; ja idd 2 kabels (rood en wit)

    moet ik er vanavond toch nog een 2e [cinch]kabel bij gaan aanschaffen ook.................;-)

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-27-2009 10:13 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Laughing

    Ignace:

    koning:

    dali is ook deens!

    Altijd goedSmile

    Dali was toch Spaans ?

    Smile

    Flauw, flauw, ik weet het...

    Big Smile

     

     

    Laughing

    Pas op hoor,

    anders zet ik de prijs van de BV8-40 weer op 5000 !!LaughingStick out tongue

  • 02-27-2009 10:15 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    beologisch:

    Ignace:

    Da´s een strakke subwoofer, Leon !

    Heb je meer info over Dali ?

    Wat de kabels betreft; ja idd 2 kabels (rood en wit)

    moet ik er vanavond toch nog een 2e [cinch]kabel bij gaan aanschaffen ook.................;-)

     

    Kan ook mono, maar dan krijgt de subwoofer alleen het signaal van 1 kanaal i.p.v. 2.

    Zal over het algemeen nauwelijks hoorbaar zijn in je setup,

    daar je al behoorlijk wat laag hebt (Penta)

     

     

  • 02-27-2009 10:16 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    koning:

    Laughing

    Ignace:

    koning:

    dali is ook deens!

    Altijd goedSmile

    Dali was toch Spaans ?

    Smile

    Flauw, flauw, ik weet het...

    Big Smile

     

     

    Laughing

    Pas op hoor,

    anders zet ik de prijs van de BV8-40 weer op 5000 !!LaughingStick out tongue

    Okay, okay, ik zal me (proberen) te gedragen...

    Unsure Smile

     

     

  • 02-28-2009 6:21 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Ignace:

    beologisch:

    Ignace:

    Da´s een strakke subwoofer, Leon !

    Heb je meer info over Dali ?

    Wat de kabels betreft; ja idd 2 kabels (rood en wit)

    moet ik er vanavond toch nog een 2e [cinch]kabel bij gaan aanschaffen ook.................;-)

    Kan ook mono, maar dan krijgt de subwoofer alleen het signaal van 1 kanaal i.p.v. 2.

    Zal over het algemeen nauwelijks hoorbaar zijn in je setup,

    daar je al behoorlijk wat laag hebt (Penta)

    Bedankt voor de benodigde info; Ik heb inmiddels de sub aangesloten [er is toch wel een [klein] verschil tussen 1x cinch of 2x cinch lijkt het [voor mijn oortjes]

    de dubbele aangesloten en de enkele cinch nu dus overgehouden, het viel echter niet mee de set up een beetje op elkaar afgestemd te krijgen omdat de penta al zo veel bas heeft.

    de penta's op standje "klein" gezet en de sub op crossover stand 90 hz. [loopt van 50hz t/m 150 hz] maar dat gaf erg weinig basrespons, Penta's op groot gezet en de sub op 50 hz. leverde een veel te zwaar basbeeld op, nu de Penta's op standje midden gezet en de crossover op 50 hz. en klinkt erg goed met muziek en absoluut top in HT set-up. ben helemaal tevreden qua [muziek] beeld en aanblik [wat een mooi passende sub tussen de B&O's.

    het is een 120W RMS actieve sub en loopt tot 27hz < met een prachtige, krachtige en snelle bas[respons] weegt 20 kg, is van alu met een pianolak zwart houten front, gesloten box, autosensing, is bijna 60x60x20 = HxBxD en hangt aan de muur [de nieuwe kleinere sub van B&O schijnt dit ook te "kunnen"] was in 1e aanleg bang dat er te weinig bas zou zijn uit de 120W, of de versterker te hard moest werken [ik kan deze echter slechts max half open zetten]  maar doordat de woofer richting muur staat komt er een geweldige bas verdeeld over de muur/vloer onderin.Een leuke gadget is het logo van Dali welke in zacht rood oplicht in het zwarte front zodra de woofer actief is.

    de afstelling tussen muziek weergave en HT is echter wel een totaal andere, maar ik hoef hiervoor slechts aan de volumeknop van de sub te draaien; kwart tandje terug voor muziek tov. HT, dus een fluitje van een cent.

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-28-2009 9:42 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    fotoWhistle

  • 02-28-2009 9:52 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    fijn om te horen dat je tevreden bent Leon. In ht voegt een sub (moet je natuurlijk wel goed afstellen) zeker toe aan de beleving van een film.

    Er zijn nog steeds mensen die zeggen dat een sub niets toevoegd, begrijp dat niet helemaal, maar ja.

    die dali ziet er inderdaad ook mooi uit, mooi passend bij B&O. Veel plezier ermee.

  • 02-28-2009 10:18 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Goed afstellen kan je alleen met behulp van een db-meter (is mij verteld)

    Gehoormatig krijg je het niet (helemaal) voor mekaar.

  • 03-02-2009 7:02 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    koning:

    Goed afstellen kan je alleen met behulp van een db-meter (is mij verteld)

    Gehoormatig krijg je het niet (helemaal) voor mekaar.

    ik heb geen idee of zo'n db meter een must is, maar zal eens aan het informeren slaan bij heren die er meer van weten dan ik.

    het klinkt nu imho best goed, al is het effect in surround bij DVD of film indrukwekkender dan bij CD of radio, indien ik het volume van

    de sub echter bijstel van 50% voor film naar 25% bij cd is de afstelling voor mijn oren in orde, maar hou me uiteraard aanbevoven voor

    het betere fine-tunen.

    had voordien ook niet zo sterk het besef dat een sub bijzonder veel meer "gevoel" geeft bij DVD gebruik; vorige week bij optreden van Patricia Kaas geweest en nadien een DVD van haar opnieuw bekeken, nu dus met sub....................je was er [bijna] weer bij aanwezig :-) wat een "beetje" meer bas dan voor gevoelseffect heeft/geeft.

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-04-2009 5:50 PM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    dat beetje meer zijn de bassen die de penta's niet weergeven daar ze niet diep genoeg gaan. vaak bij gewone luidsprekers wordt dan gezegd in de specs dat ze tot 40 hrtz gaan maar dit word vaak nog eens overdreven in de specs waardoor je dus eigenlijk een nog groter gat in de basweergave hebt. Zeker bij muziek en film dvd's worden deze bassen extra ingemengd (zet hell freezes over van de eagles maar eens op,met en zonder sub)

    De meest praktische en tevens goede plaats is dat de sub voor tussen de front luidsprekers staat opgesteld en zo ingeregeld is dat je niet kunt horen waar de bassen vandaan komen. dat is de meest praktische plek ,de beste plek is te vinden door met je ogen dicht door de huiskamer te lopen en te luisteren. Op de plaats waar de bassen het meest hoor/voelbaar zijn daar moet je de sub plaatsen, maar je begrijpt dat dat meestal niet de meest gunstige  en praktische plaarts is. En ja voor het afregelen heb je eigenlijk een db meter nodig om het maximale uit je sub te halen. Een verkeerd afgestelde sub kan je hele setup ook afbreken. 

     

  • 03-05-2009 3:53 AM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    De Dali is idd. rechts van het midden terecht gekomen aan de muur (1 mtr naast de BV3 en 2,5 meter vanaf de rechter penta] ben zelf ook gaan schuiven met de sub. maar het bleek toch de beste stek te zijn [gelukkig hoeft de open haard niet verplaatst te worden........;-)

    Bij het afspelen van orkestrale muziek lag dit voor de hand omdat de bassen rechts van het midden in het orkest zitten/staan, maar ook bij films bleek dit toch het beste te zijn en omdat de muur [mede] als klankbord dient hoor je niet echt waar de sub staat, hierbij wel aangetekend dat de sub bij HT wel een tandje hoger moet qua volume tov. muziek maar dat is een kleine moeite bovendien zien wij amper films dus is de muziekstand de standaard en geeft een heerlijk [muziek]beeld samen met die "oude" penta's en BL5000's............;-)

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-09-2009 3:52 PM In reply to

    Re: Beste non-B&O subwoofer alternatief voor BL2

    Ik ben [relatief laat neem ik aan] tot de ontdekking gekomen dat een belangrijk onderdeel van de audio/video set up besloten ligt in de bekabeling en dat terwijl ik toch overal de B&O ML en powerlinks gebruik.

    De kwalitiet van de geluidsweergave van de sub kan aanzienlijk worden verbeterd met een betere kabel dan de powerlinkversie volgens insiders/audiophielen, ik nogal sceptisch maar heb de proef op de som genomen en dit bij een ouderwetse scart verbinding getest eer ik tot allerlei aankopen inzake de sub overga [vraagt een relatief behoorlijk investering voor een paar "draadjes"] maar...........zelfs een DVD1 wordt een stuk beter qua beeld [en geluid?] op een "ouderwetse" BV3 door  het gebruik van een goede sqart kabel [QED silver reference ipv. een monster kabeltje] !! en ik maar verbaasd zijn, of was dat "een beetje dom " van mij ?

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
Page 3 of 4 (94 items) < Previous 1 2 3 4 Next >