beologisch:
dank voor de respons ignace, heb nog geen proef gedaan.
voor mij is de aanvulling in een surroundsoptelling niet zo "spannend" omdat wij hier wellicht 10 films per jaar op dvd aanschouwen, voor het afspelen van CD is het voornamelijk bedoeld en dan blijkt de BL2 niet zo goed te voldoen blijkt uit diverse fora en tests. vandaar mijn interesse voor een alternatief met meer slam en minder depth in de [bas] speaker, bovendien wil ik er eigenlijk ook geen "vermogen" aan spenderen indien de meerwaarde onder het bereik van de pentalab's zo gering is, of vergis ik me welicht in het laatste? waar moet ik op letten wil ik resultaat hebben van een sub naast mijn set up zodat ik er het maximale profijt van kan hebben?
Ik gebruik mijn setup ongeveer hetzelfde; af en toe een dvd kijken,
maar hoofdzakelijk voor het afspelen van muziek.
Bij mijn setup met 4 x panel speaker was het voorheen, dus zonder Beolab 2, wel mooi geluid,
heel helder, maar het laag was te zwak, mede doordat het een vrij grote ruimte is
(12 bij 6, en nok van het dak 4 meter).
De Beolab 2 leek een ideale aanvulling, en ik ben er op zich redelijk tevreden over omdat
de Beolab 2 mooi krachtig is, maar ik hou ook van een snelle strakke bas,
en dan valt de Beolab 2 een beetje tegen, alsof hij zich bijna "verslikt".
Zoals je het beschrijft, lijkt het me dat een Beolab 2 in je setup dan niet echt veel zal toevoegen
(hoofdzakelijk muziek).
In deze thread zijn al meerdere merken subwoofers naar voren gekomen die een goed alternatief
voor Beolab 2 zouden kunnen zijn.
Wellicht een goed idee om dat verder uit te werken ?