in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-01-2009 9:15 AM by Beobuddy. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-16-2009 6:12 AM

    AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Heb een BeoVision Avant middels een BeoLink Converter verbonden met een BeoCenter 2500.
    Hierdoor is de AUDIO AUX uitgang van mijn BeoCenter 2500 bezet (door een Datalink kabel). Deze opstelling werkt al jaren naar tevredenheid.

    Nu wil ik mijn opstelling uitbreiden met een BeoGram platenspeler (met voorversterker) maar waar kan ik deze dan aansluiten?
    Kan ik de AUDIO AUX uitgang "uitbreiden"met een splitter? Of gaat dit niet werken c.q conflicteren?

    Of zijn er andere mogelijkheden

     

  • 01-16-2009 7:36 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Volgens de PCG software is het mogelijk om een platenspeler aan te sluiten d.m.v. een AUX-Expander (6270345), 

    echter met de beperking dat je dan wel handmatig moet schakelen tussen de Avant en de Beogram. 

     

  • 01-18-2009 3:42 PM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Mijn Beocenter 2500 is middels een datalink/beolink converter verbonden met de Avant. Deze laatste is dus master van de opstelling.
    De 4 speakers zijn allemaal direct aangesloten op de Avant.

    Als ik de AUX-expander omschakel van Avant naar Beogram is het dan niet zo dat ik dan geen geluid meer heb in bovenstaande opstelling (Avant is tenslotte master)?

     

  • 01-18-2009 4:14 PM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Misschien is het een idee om de platenspeler aan te sluiten op de camcorder ingang van de avant?

    Kost wel wat moeite, maar met een verloopkabeltje kan dat.

    Als de platenspeler zelf een RIAA versterker aan boord heeft (en daar ga ik dan vanuit) dan moet dat kunnen.

    Alleen kun je niet de Beogram niet bedienen via de camcorder aansluiting. Als je eventueel de camcorder aansluiting kun hernoemen naar VAux, dan kun je middels de instructie A-Vaux luisteren naar de Beogram terwijl het beeld van de avant uit blijft.

  • 01-18-2009 4:49 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Noelke:

    Mijn Beocenter 2500 is middels een datalink/beolink converter verbonden met de Avant. Deze laatste is dus master van de opstelling.
    De 4 speakers zijn allemaal direct aangesloten op de Avant.

    Als ik de AUX-expander omschakel van Avant naar Beogram is het dan niet zo dat ik dan geen geluid meer heb in bovenstaande opstelling (Avant is tenslotte master)?

     

    Ah, met de 4 speakers op de Avant / Avant als master is het niet mogelijk om een AUX-Expander te gebruiken, 

    dus vervalt die mogelijkheid om de Beogram aan te sluiten. 

    De opstelling met AUX-Expander is wel mogelijk indien 2 speakers op Avant en

    2 speakers op BC2500 zouden zijn aangesloten, echter verlies je dan de surround van de Avant,

    niet ideaal dus...

    De mogelijkheid van Beobuddy / Beogram via Camcorder-aansluiting lijkt me een goed alternatief.

     

  • 01-18-2009 5:18 PM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Even een testopstelling gemaakt en het werkt (selecteren via CAMERA op BEO4)!
    Heb alleen nog een flinke bromtoon. Maar de beeldbuis van de Avant staat nu wel aan en dat liever dus niet.

    Op Beo 4 heb ik A-V.AUX gevonden, maar enig idee hoe ik de Avant camcorder-aansluiting kan herbenoemen naar A-V.AUX?
    Kan het nergens in het menu vinden (wel het herbenoemen van de AV scart en de Decoder scart)?

    Ander alternatief ?
    Kan ik nog misschien iets bereiken met de V.TAPE DECODER scart aansluiting die zich helemaal onderin aan de achterzijde van de Avant bevindt? Is dit ook nog een mogelijkheid om een platenspeler aan te sluiten ?

  • 01-18-2009 5:50 PM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Heb je toevallig niet nog een scart vrij? Ik bedoel dan die AV of Decoder.
  • 01-19-2009 3:39 AM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Nee helaas, geen scart meer vrij (behalve dus de V.TAPE DECODER scart aansluiting, maar of deze hiervoor bruikbaar is ???):

    - één in gebruik voor decoder
    - één voor DVD
    - en één voor geintegreerde videorecorder (Avant - VCR model)

  • 01-19-2009 6:03 AM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Noelke:
    - één in gebruik voor decoder

    En die decoder, wat voor iets hangt daar aan? En is die decoder geprogrammeerd op een tv-programmanummer?

     

  • 01-19-2009 8:01 AM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Deze decoder is een digitale kabel TV ontvanger met ingebouwde harddisk digitale opname, te weten de HUMAX iPVR 9200c.

    Hij 'bezet' de decoder scart aan de achterzijde van de Avant en wordt aangestuurd met de BEO4 middels het V.AUX commando.
    Heb nergens een tv-programmanummer geprogrammeerd/gereserveerd hiervoor.

  • 01-19-2009 12:23 PM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Voor het bedieningsgemak ben je dan waarschijnlijk het beste af met een AV2 Expander. Dan kun je tenminste het beeld uitzetten.

    http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=692

     

  • 01-22-2009 1:13 PM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Noelke:

    Deze decoder is een digitale kabel TV ontvanger met ingebouwde harddisk digitale opname, te weten de HUMAX iPVR 9200c.

    Hij 'bezet' de decoder scart aan de achterzijde van de Avant en wordt aangestuurd met de BEO4 middels het V.AUX commando.
    Heb nergens een tv-programmanummer geprogrammeerd/gereserveerd hiervoor.

     

    Als ik dit zo inschat heb je een avant met een nieuwere softwareversie.

    Met deze software kun je dus de Decoder ingang hernoemen naar "V.Aux".

    De A-V.aux optie die ik gaf is gebaseerd op de mogelijkheid om de camcorder als "V.Aux" te benoemen. Maar die benaming is dus al in gebruik.

    Met A-V.aux zou je dan vanuit standby de avant starten zonder de beeldbuis in te schakelen en toch naar de muziek kunnen luisteren die op de camcorderaansluiting binnenkomt.

    Dus een mogelijke manier is om de decoderingang te benoemen als SAT of DTV (als dat mogelijk is, bij mij kan dat als STB-DTV of STB V.Aux), waardoor je  V.Aux vrijmaakt en vervolgens de camcorder ingang kan hernoemen naar V.Aux.

    Dit laatste doe je door in het setup menu naar "Connections" te gaan en terwijl je daar op staat, op "menu" te drukken.

    Dan zie je dat "connections" verandert in "Camcorder" en vervolgens druk je op "Go".

    Nu kun je de benaming veranderen in "V.Aux".

    Waar het eigenlijk om draait is dat er geen A-Camcorder of A-Camera funktie in de Beo4 aanwezig is en dat het hernoemen van de bron (Camcorder/Camera) je wel die mogelijkheid geeft.

     

    Wellicht is het een idee om in deze Avant om een STB-C controller in te (laten) bouwen? De Humax 9200 staat in de laatste 4.01 lijst die je ermee kan bedienen.

    Een AV2 expander was dacht ik alleen voor Mx-en geschikt/bedacht. Maar als iemand hier ervaring mee heeft, dan hoor ik dat graag.

  • 01-25-2009 12:06 PM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Heb inderdaad STB-C versie 4.01. Dus het aansturen van de HUMAX werkt prima.

    De Avant heeft SW versie ....... ??? Weet niet welke waarde ik in onderstaandscherm moet uitlezen ???

    Heb in MENU - CONNECTION de opties bekeken van de AV scart en Decoder scart. Maar alleen de AV scart aansluiting biedt de optie deze als STB (V.AUX) of V.AUX te benoemen. Ik heb nu gekozen voor V.AUX. De Decoder scart biedt niet de mogelijkheid STB (V.AUX) of V.AUX te selecteren en staat nu dus op DVD (=B&O DVD1) ingesteld.

    Heb daarna het menu CAMCORDER geopend zoals je beschreven hebt. Deze staat op camcorder maar hier heb ik geen enkele mogelijkheid om een andere optie te kiezen. Wat en waar ik ook op de BEO4 druk hij blijft staan op CAMCORDER.

    Blijft de vraag dus staan hoe ik de Avant beeldbuis uit krijg als ik via de camcorder uitgang een platenspeler heb aangesloten. Of is er geen oplossing ? Kan ook.

  • 01-25-2009 1:01 PM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Ik zie nog 2 oplossingen.Smile

    - Op de manier die Beobuddy aangaf. Maar dan zul je wel die AV moeten benoemen naar STB (SAT). Dat maakt de weg vrij om die camcorder ingang naar V.AUX te benoemen. Met A.V.AUX kun je dan het beeld uitzetten.

    - De beogram aansluiten op vrije scart van de Humax. Met het commando AV, SAT kun je dan het beeld uitzetten, maar dan zul je wel op de 1 of andere manier die scart van de humax open moeten gooien, zodat je niet het geluid van de tv hoort.

  • 01-25-2009 5:41 PM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    De 2e optie werkt alleen als er geen ir-oogje voor de Humax is geplaatst.

     

    Bij het kiezen van AV-Sat of AV-DTV zal de avant de Humax aanzetten en daardoor zullen de 2 scarts op de Humax niet meer onderling doorverbonden worden. In dat geval heb je dan nog de mogelijkheid om de Humax weer handmatig uit te zetten.

  • 01-31-2009 11:22 AM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Er zit dus een IR-oog voor de HUMAX. Dus deze oplossing is geen optie.

    Heb nogmaals in het set-up menu zitten zoeken van de Avant, maar kan deze met geen mogelijkheid de "AV" tot STB (SAT) benoemen.
    Wel tot STB (V.AUX) en deze is momenteel geselecteerd (zie mijn bericht van 25-01, incl. foto)

    De Camcorder biedt me helemaal geen lijst om uit te kiezen: alleen "Camcorder" (zie mijn bericht van 25-01, incl. foto).

    Ik vermoed dat ik me moet neerleggen dat het in mijn situatie niet mogelijk is het beeld van de Avant uit te krijgen als ik naar de Beogram 5005 luister....

  • 02-01-2009 9:15 AM In reply to

    Re: AUDIO AUX op Beocenter 2500

    Als ik zo je foto zie, dan zie ik dat je softwareversie 8.5 hebt.

    Je hebt de mogelijkheid om deze nog te veranderen naar 10.4 (als dat de laatste is, deze heb ikzelf).

    Als ik zowel de AV als Dedocer op "None" zet, dan heb ik daarna de mogelijkheid om in het camcordermenu de Camcorderbenaming te veranderen naar STB(Sat) of STB (V-Aux). Dit doe ik met pijltje naar boven/beneden.

    Dus als mogelijke oplossing is dan het (laten) plaatsen van andere software.

Page 1 of 1 (17 items)