Noelke:
Deze decoder is een digitale kabel TV ontvanger met ingebouwde harddisk digitale opname, te weten de HUMAX iPVR 9200c.
Hij 'bezet' de decoder scart aan de achterzijde van de Avant en wordt aangestuurd met de BEO4 middels het V.AUX commando.
Heb nergens een tv-programmanummer geprogrammeerd/gereserveerd hiervoor.
Als ik dit zo inschat heb je een avant met een nieuwere softwareversie.
Met deze software kun je dus de Decoder ingang hernoemen naar "V.Aux".
De A-V.aux optie die ik gaf is gebaseerd op de mogelijkheid om de camcorder als "V.Aux" te benoemen. Maar die benaming is dus al in gebruik.
Met A-V.aux zou je dan vanuit standby de avant starten zonder de beeldbuis in te schakelen en toch naar de muziek kunnen luisteren die op de camcorderaansluiting binnenkomt.
Dus een mogelijke manier is om de decoderingang te benoemen als SAT of DTV (als dat mogelijk is, bij mij kan dat als STB-DTV of STB V.Aux), waardoor je V.Aux vrijmaakt en vervolgens de camcorder ingang kan hernoemen naar V.Aux.
Dit laatste doe je door in het setup menu naar "Connections" te gaan en terwijl je daar op staat, op "menu" te drukken.
Dan zie je dat "connections" verandert in "Camcorder" en vervolgens druk je op "Go".
Nu kun je de benaming veranderen in "V.Aux".
Waar het eigenlijk om draait is dat er geen A-Camcorder of A-Camera funktie in de Beo4 aanwezig is en dat het hernoemen van de bron (Camcorder/Camera) je wel die mogelijkheid geeft.
Wellicht is het een idee om in deze Avant om een STB-C controller in te (laten) bouwen? De Humax 9200 staat in de laatste 4.01 lijst die je ermee kan bedienen.
Een AV2 expander was dacht ik alleen voor Mx-en geschikt/bedacht. Maar als iemand hier ervaring mee heeft, dan hoor ik dat graag.