Hej alle.
Tak for jeres kommentarer. Umiddelbart kan diskussionen jo fortsætte i ganske lang tid. Ihvertfald indtil vi i fremtiden faktisk ved noget. Der er flere absolut brugbare kommentarer. Fx er det da en interessant tanke at sætte mediacenter op til brug via fjernskrivebord. Det må jeg afprøve i nær fremtid.
Ofte starter behov og ideer jo netop af viden og indsigt om hvad man har set og hørt om. Således også her. Inspireret af set-ups hos såvel kollegaer og gode venner, så er det da besnærende at tænke såvel 2-vejs fjernbetjeninger (Som fx. sonos - genialt) Pop-corn mediatanks (har flere bekendte der har rippet alle deres dvd'er) Og der er sikkert mange andre superfede ideer. Nu som fx. tanken om at bruge Iphone som remote. Jamen hvorfor ikke. Ja i grunden burde man ikke lave proprietær udvikling der kun arbejder på egen platform. Det gør det meget svært at indgå i forskellige co-eksistenser.
BM5 er jo netop baseret på WinXP, og hurra for det. Det er da den pt. bredeste platform for udveksling af forskellige Software gadgets. Men B&O's mediecenterløsning (udmøntet i pt. beomedia1 og nu beomaster5 - noget tyder på at det er da vist samme vin - i en lidt nyere flaske) er jo i realiteten formentlig blot et visuelt omprogrammeret brugerinterface til hhv. mediaplayer eller det mere brugervenlige software Mediacenter version. Her kan man jo allerede via dette software få samme boks til at optage - naturligvis via tv kort. BM5 skal selvfølgelig ikke have noget tv-kort (med mindre det skal kunne sælge til non-B&O udstyr). TV tuneren befinder sig allerede i fjernsynet. Så den grundlæggende teknologi ER tilstede.
Nå men det behøver vi såmænd heller ikke træde mere i. Jeg glæder mig trods alt til jeg kan hente mit nye anlæg. Selv om jeg nu må måske må undvære muligheden for at lave optagelser af tv-programmer.
Her er det jeg syns det bliver interessant når der nævnes at Beomedia eller BM5 kan vise videoklip. Hvordan foregår det i praksis. Jeg tænker at jeg da bare opstiller mit nuværende (acer) mediacenter et andet sted (evt. dirigerer det via fjernskrivebord eller ..) og stadigvæk optager tv-programmer via dette. Hvordan afvikler jeg så disse "videoklips" via BM5/Tv. De optages jo i "standard mpg", så windows xp (BM5) kan da håndtere filerne.
Sluttelig må vi bare erkende, at mulighederne jo idag er så mange gange flere for hvordan vi fremover vil indrette os, håndtere musik mv. at beslutninger om hvordan fremtidens musikafspillere skal være, da bestemt ikke er blevet nemmere. Jeg er bare helt sikker på, at at yngre mennesker (fremtidens B&O kunder) ikke vil acceptere dårlig funktionalitet til høj pris. Så skifter de bare. De er ikke grebet af B&O euforien. Der hersker meget mere anarki. De (vi) accepterer ikke så nemt letkøbte forklaringer om teknologiske begrænsninger. For de findes ikke.
B&O skal selvfølgelig ikke vælge forkert ret mange gange før det får katastrofale følger for økonomien, der jo ikke er for god. Derfor bør de stimulere interessen for at købe deres produkter meget mere end tilfældet er. Lad os bare konstatere at prisen er høj. Så meget desto større forventninger til, at produktet repræsenterer den ypperste teknologi, og der virkelig er value for money.
Jeg har én gang tidligere henvendt mig til B&O kundeservice via email, med et spørgsmål om dvb-c modul til såvel mit 7-32 men især et 8-32 jeg påtænkte at købe til at andet rum i huset. Svaret fra kundeservice gjorde at jeg i stedet købte et Sony med dvb-c mpeg4 tuner.Mit spørgsmål gik jo bare på om de med rimelig sikkerhed kunne oplyse om der ville komme et sådant modul inden for ½-1 år. I så fald ville jeg da have købt et 8-26. Det ville ikke sige noget om deres udv. planer desangående. Nu er det imidlertid meddelt at man godt kan få et dvc-modul. Nu ærgrer jeg mig (og det gør forhåbentlig også B&O) for jeg er sikker på at de har mistet mange kunder på dette vægelsind og manglende mod til at melde ud.
Denne situtionen kunne nemt gentage sig i spørgsmålet om, BM5's evne til i nær fremtid at kunne optage tv udsendelser. Og der er jo kun ét svar. Selvfølgelig skal den kunne det. De kunder der har bestilt er jo på det nærmeste B&O fanatikere. Men de får da ikke mange nye kunder når der mangler væsentlig funktionalitert. Seamless integration - I say :-)
Jeg vil gerne betale prisen, men så vil jeg også have noget for pengene......