in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-16-2012 2:16 PM by chucky. 35 replies.
Page 2 of 2 (36 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 11-19-2009 2:44 AM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    musicsound:

    Is er ook zo'n oplossing voor als de LC2 niet meer met de hand bediend kan worden? Plakbandje :-)

    Of een andere oplossing / reparatie. Ervaringen?

     

    Hoi Musicsound,

    Ik heb datzelfde probleem gehad, in de bol gaat door ouderdom het contact raster stuk (spinneweb) aan de binnenzijde. Dit is een bekend probleem zeggen B&O techneuten merkte ik bij navraag. Ik heb de donkere bol laten vervangen en toen werkte alles weer prima.

    Mijn advies, naar de dealer, of de bol kopen en zelf vervangen, let dan op de juiste positie van de kleine rubber holle tule, die het signaal van de bol naar de sensor doorgeeft. Het is 5 min werk!

     

    Groet, Robert

  • 11-19-2009 10:18 AM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    hallo ik heb sinds een paar weken enkele dimmers van avci via de dealer aangeschaft

    werken perfect en hebben dezelfde funkties en eigenschappen als de lc 2

    ik bedien ze met de beo4 en beo 5 en zien er ook nog prima uit geborstelt alu en kunnen ook met de hand bediend worden

    grt cvb

  • 11-21-2009 3:20 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Alternatief voor LC2

    Hoi Musicsound,

    Ik heb datzelfde probleem gehad, in de bol gaat door ouderdom het contact raster stuk (spinneweb) aan de binnenzijde. Dit is een bekend probleem zeggen B&O techneuten merkte ik bij navraag. Ik heb de donkere bol laten vervangen en toen werkte alles weer prima.

    Mijn advies, naar de dealer, of de bol kopen en zelf vervangen, let dan op de juiste positie van de kleine rubber holle tule, die het signaal van de bol naar de sensor doorgeeft. Het is 5 min werk!

     

    Groet, Robert

     

    Hoi Robert,

    bij meerdere van mijn LC2's werkt bedienen via het aanraakvlak wel,

    maar bediening via infrarood juist niet; is dat iets wat relatief eenvoudig te herstellen is ?

     

     

  • 11-21-2009 4:23 AM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Ik had hier in 2007 al op gepost zie ik........

    Ik hoef me frustratie over de slechste Eur 200,- ooit besteed niet 2 keer kwijt.

     

    Chucky

     

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 11-21-2009 4:35 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Alternatief voor LC2

    chucky:

    Ik had hier in 2007 al op gepost zie ik........

    Ik hoef me frustratie over de slechste Eur 200,- ooit besteed niet 2 keer kwijt.

     

    Chucky

    Die Nielsen & Hansen vond je dus niets;

    heb je inmiddels een oplossing gevonden ?

    Meerdere van mijn LC2's werken slechts gedeeltelijk (geen infrarood),

    dus ik twijfel tussen reparatie van de LC2's of overstappen op andere dimmers.

     

     

     

  • 11-21-2009 4:50 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Nee Ignace, het ligt zelfs nog open en samen met een gordijnmotor. Ik heb op Lintronic die nieuwe dimmer gezien. http://www.lintronic.dk/aludim.htm

    Ik hoor goede dingen over Lintronic dus dit zal een goed alternatief zijn hoop ik. Ik ben bezig met een kinderkamertje in te richten met speakers en een beovision en wil het daar maar weer is proberen. Nu allleen licht en geen electrische godijnen.

    Chucky 

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 11-22-2009 3:30 AM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    http://www.onidserv.com/lutronshop/group/302/grafik-eye-b-o-wallstations

    Lutron. Echt mooi, heeft iemand ervaring met deze dingen. Ik heb ze bij Fred Baak ook zien hangen en zien er in ieder geval strak uit. Ook complex te installeren volgens mij. Voorwaarde is voor mij dat ze sowieso met de hand bediend moeten kunnen worden.

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 11-22-2009 4:12 AM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Andere week open huis bij fred kan je het ff aan hem vragenSmile

  • 11-23-2009 3:50 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Ignace:

    Hoi Musicsound,

    Ik heb datzelfde probleem gehad, in de bol gaat door ouderdom het contact raster stuk (spinneweb) aan de binnenzijde. Dit is een bekend probleem zeggen B&O techneuten merkte ik bij navraag. Ik heb de donkere bol laten vervangen en toen werkte alles weer prima.

    Mijn advies, naar de dealer, of de bol kopen en zelf vervangen, let dan op de juiste positie van de kleine rubber holle tule, die het signaal van de bol naar de sensor doorgeeft. Het is 5 min werk!

     

    Groet, Robert

     

    Hoi Robert,

    bij meerdere van mijn LC2's werkt bedienen via het aanraakvlak wel,

    maar bediening via infrarood juist niet; is dat iets wat relatief eenvoudig te herstellen is ?

     

     

     

    Als we ze combineren hebben we er 1 die perfect werkt :-)

    Maar wie neemt die andere dan...

     

  • 02-15-2012 1:10 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Hoi,

    Wat voor plakbandeje? is 't doorzichtig of zwart en is dat over de hele zwart bolletje??

    Bedankt.

  • 02-16-2012 2:16 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Ik heb de 2 wall stations inmiddels in mijn nieuwe huis. Zijn echt heeeeel goed echter alleen beo 5 en 6 bedienbaar.

    Ik heb de integraleversie ds straks met een beamer is het helemaal super. Je moet wel hakken hoor, ze gaan diep de muur in, ik vond de volgmodules niet mooi en te duur. Dit kostte al 600 per stuk.

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

Page 2 of 2 (36 items) < Previous 1 2