in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-16-2012 2:16 PM by chucky. 35 replies.
Page 1 of 2 (36 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 05-17-2007 3:08 AM

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Alternatief voor LC2

    Hallo,

    is er een alternatief voor een LC2? Ik wil namelijk een staande lamp naast de tv bedienen en dit uiteraard zo simpel mogelijk maken, systemen van Marmitek bestaan weeral uit meerdere modules ( ontvanger etc..) en Lutron lijkt me vooreerst te duur en ook te complex voor mijn toepassing. Het gaat tenslotte over één lampje en niet mijn ganse woning. 

    Misschien beter uitkijken voor een tweedehands LC2? 

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 05-17-2007 4:11 AM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Van het merk Conson verkoopt een soortgelijk systeem en bedienbaar met de beo afstandbedieningen.
    Betreft de Pyramide serie , je hebt wel 2 modules nodig als ik het goed begrijp, een dimmer ( of andere module) en een b&o converter
    http://www.conson.com/engelsk/produkter2.htm
  • 05-17-2007 10:22 AM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: Alternatief voor LC2

    eduard:

    De lintronic dimmers zijn erg gevoelig, en men moet goed richten om `contact´ te krijgen .

    De LC-2 zijn voor mij de betere, zeker als het licht gedimd moeten worden. Op Markplaats en ebay worden er veel aangeboden. Het goedkoopste alternatief is klik aan en klik uit van de Gamma (dat zeg ik.....gamma) werk ook goed kan niet mee gedimd worden

    Eduard,

    Verklaar je nader, mijn interesse is opgewekt. Een GAMMA WERK dimmer voor aan-uit en bedienen door de beo4?

    das een zetduiveltje in je reply zeker? Indifferent

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 05-17-2007 10:54 AM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Daar zit al afstandsbediening bij. wil je schakelen met de beo-4 afsb. moet je er een converter bij kopen (lintronic)
  • 05-17-2007 2:22 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    koning:
    Daar zit al afstandsbediening bij. wil je schakelen met de beo-4 afsb. moet je er een converter bij kopen (lintronic)

    Ik ben niet zo bekend met Lintronic, maar als ik het goed begrijp, converteert deze dus de beo4-commando's in een willekeurig ander IR-commando? 

  • 05-17-2007 2:46 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Yep!

     

  • 05-17-2007 3:16 PM In reply to

    • fazer
    • Not Ranked
    • Joined on 04-21-2007
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: Alternatief voor LC2

    Er is een alternatief in de vorm van een Nielsen en Hansen. Deze werken rechtstreeks op de beo4. Je moet wel iets beter richten, maar is nog heel redelijk (LC2 is superieur daarin).

     

    The difference between men and boys is the sight en sound of their toys
  • 05-17-2007 4:03 PM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: Alternatief voor LC2

    fazer:

    Er is een alternatief in de vorm van een Nielsen en Hansen. Deze werken rechtstreeks op de beo4. Je moet wel iets beter richten, maar is nog heel redelijk (LC2 is superieur daarin).

     

    Dat is meer dan redelijk, heb een beetje gegoogled en vond een site waar die dingen verkocht worden. Op  http://www.artix.net/page.php?pg=dinalight helaas is het tuurlijk weer 'out of stock'. Zijn die dimmers ook ergens bij ons verkrijgbaar?

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 05-18-2007 5:42 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Deze dimmers zijn idd direct te bestellen bij 'meneer artix' op Cyprus, ik heb er een dik jaar geleden 5 besteld en na wat wachten ook keurig gekregen.
    Zien er leuk uit maar knudde in gebruik: je moet je link/beo4 er ongeveer in steken willen ze reageren.
    Nadat ik hierover wat vragen/opmerkingen aan 'meneer artix' heb gestuurd bleef het oorverdovend stil....:)

    Ik weet niet wat een LC2 nu kost (nieuw) maar zie wel dat ze donders gewild zijn 2de hands en dus nog na jaren een leuke waarde hebben, dat kan ook meewegen in een keuze.
  • 05-19-2007 7:22 AM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Zit er (nog) niks in de pen?Cool
  • 05-19-2007 1:00 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Vind je het dan niet nog vreemder dat de LC2 niet meer gemaakt wordt?

     

    Persoonlijk denk ik dat B&O helemaal niets meer met dimmers gaat doen. (Wat ik overigens niet hoop) 

  • 05-21-2007 2:19 PM In reply to

    • fazer
    • Not Ranked
    • Joined on 04-21-2007
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: Alternatief voor LC2

    Een andere reden is hoofdzakelijk te vinden in de diverse bussystemen die voorhanden zijn. Deze zijn veel breder inzetbaar en te integreren met andere systemen dan alleen B&O. Jammer is het wel, want de LC2 is erg goed. Bij mij zit de N&H op ongeveer 3 meter afstand. Je moet er wel recht achterzitten, anders is het lastig om deze aan/uit te krijgen. Het lijkt me eenvoudig op te lossen door er een "bol" van te maken, zoals bij B&O, maar goed dat moet N&H maar oplossen.

    De Nielsen en Hansen is bij elke grotere dealer te verkrijgen en kost pakweg EUR 80 meen ik.

    The difference between men and boys is the sight en sound of their toys
  • 05-22-2007 6:53 AM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    eduard:
    Ja ik vindt dit heel vreemd temeer dat deze goed verkochten, maar misschien hadden zij een andere reden om ze niet meer te maken.

     Het is toch vreemd dat B&O zomaar stopt met de productie van de LC2 , maar wel een light knop de Beo4 ab aanwezig laat ?

     Ik heb in huis ook meerdere LC2 in gebruik en zelfs één van meer dan 10 jaar oud , maar die werken nog steeds super !

  • 11-09-2007 5:21 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Ik heb ook een paar LC2 dimmers staan, welke ik gebruik als verlichting in de woonkamer.

    Volgens mij zijn deze dimmers minder gevoelig geworden met de jaren, als je ze met de hand aan of uitschakelt, met Beo4 geen probleem.

    Het lijkt gek, maar het is zo, ik heb zelfs een dimmer welke niet meer reageert op de hand,via de Beo4 werkt hij perfect.

    Hebben jullie ook deze ervaring? 

  • 11-09-2007 6:50 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    't Is een gekend probleem dat de iets oudere types LC2's niet meer reageren op handbediening. Erg vervelend probleem. Ik hoop echt dat er een fabrikant inziet dat er echt wel een vraag is vanuit het B&O clienteel naar een goed alternatief!

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 11-12-2007 2:26 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Die Nielsen en Hansen dimmers zijn drama ik heb er 2 en eigenlijk nooit gebruikt. Sterker nog ze werken niet eens volgens mij.

    Inderdaad ze kosten een tientje of 8 per stuk maar de gordijnen ermee aansturen is nog steeds niet gelukt. En die dingen programeren ook niet. Je moet ze geloof ik aanraken en dan inprogrameren en dan doen ze het 10 minuten. 

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 11-12-2007 3:16 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Nog ff over de LC2 en het plasma scherm ..

    Na het ophangen van het plasma scherm werkte de LC2 nagenoeg niet meer ( alleen handmatig ) ,,,,,,,,,, nu heb ik er heel simpel een plakbandje over het bolletje van de lc2  geplakt en het probleem is opgelost.....

    Uiteraard is dit qua uiterlijk geen oplossing ( ik moet nog even langs de dealer de spullen liggen klaar ) , maar het toch wel vreemd dat zoiets simpels dit probleem oplost ?

  • 11-18-2009 5:39 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    Is er ook zo'n oplossing voor als de LC2 niet meer met de hand bediend kan worden? Plakbandje :-)

    Of een andere oplossing / reparatie. Ervaringen?

  • 11-18-2009 5:53 PM In reply to

    Re: Alternatief voor LC2

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

Page 1 of 2 (36 items) 1 2 Next >