in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 07-05-2009 7:26 PM by Harry2008. 175 replies.
Page 7 of 8 (176 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 04-21-2009 1:57 PM In reply to

Re: BV8 40

Mijn old crt tube heeft ook moeite met scrollen van teksten.

• 04-22-2009 5:31 AM In reply to

koning:

Mijn old crt tube heeft ook moeite met scrollen van teksten.

Ik zou die zwart/wit-tv eens inruilen voor een kleuren-tv , dat maakt al veel verschil Big Smile

• 04-22-2009 10:02 AM In reply to

Idea

• 04-22-2009 7:35 PM In reply to

Ondertss zelf de BV8-40 mogen aanschouwen.

Vind dit toestel qua vormgeving prachtig. Stukken beter (proportioneel) dan de 2 kleinere versies.

HD beeld is strak en contratrijk met levendige kleuren. Heb niet direct een zweem bij snelle beelden kunnen bemerken, dit waarschijnlijk doordat ik niet echt de tijd heb uit getrokken om lang te kunnen kijken. Op een gewoon analoog blijft het beeld (zoals bij quasi alle LCD's) maar soso... alhoewel je wel merkt dat de systeemsoftware z'n werk doet op trapvorming te voorkomen! Nice feature!

De menu's van de BV8-40 zijn echter van zeer hoge kwaliteit! Subliem lettertype, een grote stap voorwaards tov de vorige generatie!

Maar why oh why is ML als optie verkrijgbaar??? Op die 65€ extra zou het nu toch niet aangekomen zijn...

Karel.

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 04-23-2009 11:25 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Van het General Forum:

TELEVISION  BeoVision 8 - 40

DESIGNER David Lewis

CABINET FINISH Black soft touch/silver

REMOTE CONTROL Beo4 (not included)

POWER CONSUMPTION Typical: 160 W / 1 W

CONTRAST SCREEN No

HD READY Yes

PICTURE AND TELETEXT Yes

TELETEXT Level 1 1/2, 2000 pages Teletext and Picture, 9 memory pages, WSS 

SCREEN TYPE 40" 16:9 TFT LCD with glare surface and low reflection coating, display colours 1.08 billion

REFRESH RATE 100/120 Hz 

RESOLUTION 1920 x 1080 (Full HD)

VIDEO INPUT FORMATS View PDF

BRIGTHNESS typical 500 cd/m2 

CONTRAST RATIO typical 3000:1 RESPONSE TIME typical 6 msec.

VIEWING ANGLE typical +/-89 degrees both vertical and horizontal

OPERATING CONDITIONS 10 - 40 degrees centigrade

TV SYSTEM According to type and setup: B/G/L/L'/I/D/K  PAL, SECAM, NTSC on AV.  T

UNING 99 programmes, auto tune, programme move and automatic naming

STEREO SYSTEM A2 + Nicam

DIGITAL TV SYSTEM DVB-T/C DVB HD  

SUPPORT OF ACTIVE AERIAL (DVB-T) Yes

SUPPORT OF MHEG (UK) Yes

NUMBER OF COMMON INTERFACE AND SMART CARD SLOTS 1 SmartCard slot, 1 PCMCIA

TUNER FREQUENCY RANGE AND BANDWIDTH 110 MHz to 862 MHz (Band 3, 4, 5) IF Bandwidth 6,7 & 8 MHz selectable

HD AND/OR SD DECODING  480i, 576i, 576p, 720p, 1080i

DECODER VIDEO, AUDIO Video: Mpeg2 (MP@ML, MP@HL), H264 (Mpeg4)     Audio: Mpeg1, Mpeg2, AAC, AAC+ and AC3 decoding and downmix

SURROUND SOUND SYSTEMS Dolby Digital 5.1, DTS 5.1, DTS Digital Surround | Neo:6, Pro-Logic II, 

PLAY TIMERS No MENU LANGUAGES English, Danish, Dutch, Spanish, Italian, German, French, Swedish

LOUDSPEAKERS:   EFFECTIVE FREQUENCY RANGE 85 – 20,000 Hz

CABINET PRINCIPLE/VOLUME Closed box/Bass reflex 5 litres

WOOFER / TWEETER Woofer 100 mm, Midrange 50 mm full range type, Tweeter loudspeaker driver 19 mm dome type 

BASS EQUALISER Adaptive Bass Linearization (ABL)

AERIAL INPUTS TV: 75 ohms aerial female

DVB-T/C: 75 ohms aerial female

IR CONTROL OUTPUTS (PUC) 4 x Mini jack (PUC1-4)

AV CONNECTORS AV1 21-pin Scart socket 1-way AVL data, CVBS in/out, Audio in/out, RGB, Pin 8 sense. Main usage is: DVD, Decoder, STB and Recorder.  AV2 21-pin Scart socket + 3 x phono (Y-Pb-Pr) 1-way AVL data, CVBS in/out, Auto Y/C detect, Y-Pb-Pr, Audio in/out, RGB, Pin 8 sense. Main usage is: High quality video signals (Y/C or Y-Pb-Pr) from STB or DVD Recorder.  AV3 15 pin D-Sub (VGA) + 3 x phono (CVBS in and Audio L/R in) This is an input only connection. Main usage is BeoMedia/PC connection either using the CVBS or VGA, but it ca also be used for other input only sources e.g. DVD-player or STB.  AV4 (optional System Module) 21-pin Scart socket 2-way AVL data, CVBS in/out, Audio in/out, RGB, Pin 8 sense. Main usage with a B&O DVD/HDR e.g. HDR2

USB  1x USB (for DVB HD software update only)

ETHER NET  1x RJ45 (for DVB HD software update only)

OUTPUT (RECORD OUT) AV1, AV2 and AV4 (CVBS, L/R)

STEREO HEADPHONES 1 x Mini jack BEOLINK Master link, yes if System Module is mounted (optional)

BEOLINK VIDEO DISTRIBUTION 75 ohms IEC-male (Modulator output), yes if System Module is mounted (optional)

LOUDSPEAKER OUTPUTS 5 x PowerLink 

DIGITAL AUDIO INPUTS 2 x SPDIF (Coax), 2 x HDMI

PC INPUT VGA/HDMI 

• 04-23-2009 1:15 PM In reply to

Ik mis nu iemand die roept :  2 x HDMI maar Big Smile

• 04-23-2009 2:55 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Maar 2 HDMI aansluitingen ? Smile

Is idd wel weinig...

• 04-28-2009 1:10 PM In reply to

Op de site van Bang & Olufsen staat bij de technische specificaties dat er zowel een analoge als een digitale tuner is ingebouwd. Betekent dat dat je geen aparte digitale tuner meer nodig hebt en dat je de card in de tv kunt plaatsen?

• 04-28-2009 1:55 PM In reply to

Heb 'm thuis staan. Heb er zelf een DVB-C settop box van Humax aan hangen. Er zit een cam module en sleuf voor smartcard in met aansluiting digitale TV. Je kan er dus eenvoudig satelliet (of Digitenne?) aan hangen. Voor digitale TV via kabel heb je settop box voor nodig.

• 04-28-2009 5:09 PM In reply to

Hoi henkebas,

heb je er ook nog meerdere speakers op aangesloten.

• 04-28-2009 6:25 PM In reply to

pentalex:

Op de site van Bang & Olufsen staat bij de technische specificaties dat er zowel een analoge als een digitale tuner is ingebouwd. Betekent dat dat je geen aparte digitale tuner meer nodig hebt en dat je de card in de tv kunt plaatsen?

Normaal gesproken werkt dit wel bij andere merken zoals Loewe, Sony, en als je provider Ziggo heet. Alphacrypt Cam erin en je hebt beeld. Alleen wordt het niet officieel ondersteund door Ziggo. Geruchten gaan ook dat binnenkort het beeld weer op zwart gaan.

Is op zich wel interessant om te weten of dit voor de 8-40 ook werkt en blijft werken.

Volgens de specs heeft de 8-40 geen mogelijkheid om te upgraden met een satelliet-tuner. Alleen DVB-T en -C.

• 04-30-2009 10:35 AM In reply to

heb er de 6000 voor en 4000 achter + beolab 2 op staan. Geluid is prima!

• 04-30-2009 10:46 AM In reply to

Heb je bij normaal luister niveau wel genoeg bas bij de beolab 6000??

Of vult de beolab 2 dat aan.

• 04-30-2009 11:23 AM In reply to

uiteraard is ook geluid persoonlijk, maar ik heb zelfs de subwoofer wat moeten dimmen en de loudness uit omdat ik de bas teveel aanwezig vond.

• 04-30-2009 11:38 AM In reply to

Dus uit de beolab 6000 komt op gewoon luister niveau redelijk veel laag uit.

• 04-30-2009 11:58 AM In reply to

Gebruik de 6000 altijd in combinatie met de beolab 2 en dan vind ik het laag meer dan genoeg. Als ik de beolab 2 uitschakel is dat uiteraard een heel stuk minder en mis je het strakke laag van de beolab 2 wel, al vind ik ook dan de bas nog best te doen.

• 05-02-2009 11:04 AM In reply to

Iemand al ervaring met gebruik van Alphacrypt Cam? Gebruik nu zelf de Humax 9200. Beeld is prachtig, maar apparaat staat niet in de PUC-lijst dus bedieningsgemak is niet optimaal.

• 05-08-2009 12:19 PM In reply to

• olluf
    • Not Ranked
    • Joined on 04-18-2007
    • Netherlands
    • Posts 18
    • Bronze Member

Anonymous:

Ik denk het niet in alle eerlijkheid. Alleen CD is behalve voor de audio high-end markt niet interresant meer.

Ik zou zelf in het tijdperk van MP3 echt geen CD wisselaar meer kopen, hoe mooi het uiterlijk daarvan ook is.

Je kan duizenden MP3-tjes op een HD-SD card zetten en dan vind ik het geklungel met 6 CD-tjes toch wel een beetje achterhaald.

Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Anonymous? O, is die gozer er weer uitgeflikkerd? Hij zegt dan ook wel hele stomme dingen. Als je zo gek bent met MP3'tjes wat zou je je druk maken om B&O? Voor jou hebben ze bij de Lidl vast heel fijne spulletjes.

• 05-08-2009 8:01 PM In reply to

De gedachte gang is echter nog niet zo gek.

Laten we eerlijk wezen de cd heeft echt wel zijn langste tijd gehad.

Bied je lossless files aan een kwalitatief goede DA converter,dan is het mogelijk om een echt high-end geluid neer te zetten.

Die richting gaan we toch heen....

• 05-09-2009 6:18 AM In reply to

koning:

De gedachte gang is echter nog niet zo gek.

Laten we eerlijk wezen de cd heeft echt wel zijn langste tijd gehad.

Bied je lossless files aan een kwalitatief goede DA converter,dan is het mogelijk om een echt high-end geluid neer te zetten.

Die richting gaan we toch heen....

En toch de reden dat ik geen BS-5 heb gekocht is het ontbreken van een cd speler .........

• 05-09-2009 6:25 AM In reply to

Ik bezit zelf ook 1800 cd's.

Ze hadden wat mij betreft ook een cd lader/speler mogen toevoegen.

Misschien in de eerst volgende beosound/center??????

• 05-09-2009 6:57 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Het ontbreken van een cd-speler staat volgens mij op de 1e plaats bij veel mensen
    waarom ze niet kapot zijn van BS5/BM5.
    Ook ik had verwacht dat die er in zou zitten, zeker bij zo'n product dat bij de overgang
    naar digitale muziek hoort.
    Al was het maar alleen al voor het digitaliseren van je cd-collectie.
    Ik zie kopers van een BS5 niet uren achter een pc zitten voor het digitaliseren van cd's,
    het editen van track-info, toevoegen van covers, etc.

• 05-09-2009 6:58 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

koning:

Ik bezit zelf ook 1800 cd's.

Ze hadden wat mij betreft ook een cd lader/speler mogen toevoegen.

Misschien in de eerst volgende beosound/center??????

Ga je het digitaliseren zelf doen, of wil je dit uitbesteden ?

• 05-09-2009 7:16 AM In reply to

Ik heb (nu) nog een beosound 9000Smile

Digitaliseren van mijn cd's doe ik zelf.

Het is wel verschrikkelijk veel werk/tijd,je moet het een beetje zien als hobby.

• 05-09-2009 1:02 PM In reply to

Ignace:
    Ik zie kopers van een BS5 niet uren achter een pc zitten voor het digitaliseren van cd's,

het editen van track-info, toevoegen van covers, etc.

Dat doet Beoplayer of een ander rip-programma toch voor je? Die legt contact met een uitgebreide database, maar goed, het zal wel niet met alle cd's opgaan.

Page 7 of 8 (176 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next >