in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-05-2009 7:26 PM by Harry2008. 175 replies.
Page 1 of 8 (176 items) 1 2 3 4 5 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 10-13-2008 10:15 AM

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    BV8 40

    Zoals jullie wellicht al weten komt B&O met de BV8 40.

    De volledige specificaties zijn nog niet bekend, maar het volgende staat min of meer "vast"; 

    - 2 x HDMI 

    - electronisch gordijn 

    - surround module standaard 

    - de nieuwe prijzen (Noorwegen):

    31000 NOK, wat overeenkomt met : € 3660,- voor de BV8 32 

    38500 NOK, wat overeenkomt met : € 4550,- voor de BV8 40 

     

  • 10-13-2008 12:24 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Vooral dat gordijn mag er van mijn.

    Is toch echt iets van B&O.

  • 10-13-2008 3:46 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: BV8 40

    Dat is toch nog wel een flinke prijs. Als ze de bv7-40 nou voor dat bedrag wegdeden had ik er meteen één gekocht Smile.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 10-14-2008 3:32 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Hoi Ignace,

    super bedankt voor het altijd delen van nieuws met ons allen!

    De specificaties gaan de goede kant op. De prijs is niet competentie gericht. Sony, Samsung en Philips zitten onder de 1500 euro, zonder dolby module en zonder goed geluid.

    Het matte scherm van de BV8 zou een echt argument kunnen zijn in vergelijking tot alle andere BeoVisions die hinderlijk de omgeving reflecteren.

    Groet, Robert

  • 10-14-2008 11:03 AM In reply to

    Re: BV8 40

    De beovision standaard uitgerust met DSS-module.

    Betekent dat dat die module voor de beovision 8-32 als optie leverbaar wordt?

  • 01-24-2009 4:20 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    De BV8-40 zou "interessante prijsstelling" hebben,

    men had het over een prijs van rond de 34000 NOK / GBP 3400,

    dat zou rond € 3700,- zijn. (surround standaard)

    Iemand meer info ?

     

  • 01-24-2009 7:08 AM In reply to

    Re: BV8 40

    3700???Surprise

    Dat lijkt me eigenlijk te mooi om waar te wezen.

    Ik had begrepen rond de 5000.

    Maar ik hoop natuurlijk dat jij gelijk krijgt

  • 01-24-2009 7:34 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    Lijkt idd te mooi om waar te wezen, al is 3700 nog steeds een smak geld,

    zeker voor een entry-level tv, wat de BV8 toch is, de rest is fors duurder.

    Ik moet er wel bij zeggen dat ik bij het omrekenen van de valuta

    ben uitgegaan van de huidige "goedkope" Britse Pond / GBP. 

    Toen die nog rond de 1.5 zat dan kom je idd uit op € 5100,-

     

  • 01-24-2009 7:40 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Als het zo zou wezen dat de bv8 5100 euro moet kosten vind ik dat persoonlijk (te) veel geld.

    Ben overigens blij dat mijn oude crt tube het nog steeds doet.

  • 02-23-2009 4:49 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    BeoVision 8 - 40 op stand + Beolab 4 :

     


  • 02-23-2009 4:50 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    BeoVision 8 - 40 op stand + Beolab 8000 :

     


  • 02-23-2009 6:38 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Is de juiste prijs ook al bekend gemaakt.Smile

  • 02-24-2009 1:44 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Twee HDMI aansluitingen voor een gloednieuwe LCD televisie die nog moet uitkomen vind ik zeer antiek.

    Philips heeft in zijn nieuwe aankomende topmodellen met NET TV maar liefst 5 HDMI aansluitingen en 3 HDMI aansluitigen is bij de meeste fabrikanten tegenwoordig toch wel het minimum.

    Maar nee, niet voor B&O.  Ik bleef maar hopen op meer inlevingsvermogen van hun klanten maar zo te zien, tevergeefs.

    Als je ziet hoe goed Loewe het doet en dan de hopeloze resultaten van B&O ernaast zet, doen ze het overduidelijk in Duitsland een aantal dingen veel beter. En natuurlijk van dichtbij haalt de afwerking en keuze van materialen van een Loewe toestel het nog steeds niet bij een B&O. Maar zeg nou eens eerlijk wat zie je daar nog van als je op de bank zit en televisie kijkt?

    De Beovision 8-40 is dan geen high-end model, bekeken door de beslagen brilletjes van de wijze mensen in Stuer. Maar voor 4000 euro mag je juist om nieuwe klanten binnen te halen en om oude klanten terug te krijgen wel wat meer bieden dan twee schamele HDMI aansluitiingen. Zo ga je de klant weer opzadelen met allerlei aansluitproblemen.

     

  • 02-24-2009 2:12 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Groentje (voorheen Bingo):

    Twee HDMI aansluitingen voor een gloednieuwe LCD televisie die nog moet uitkomen vind ik zeer antiek.

    Philips heeft in zijn nieuwe aankomende topmodellen met NET TV maar liefst 5 HDMI aansluitingen en 3 HDMI aansluitigen is bij de meeste fabrikanten tegenwoordig toch wel het minimum.

    Maar nee, niet voor B&O.  Ik bleef maar hopen op meer inlevingsvermogen van hun klanten maar zo te zien, tevergeefs.

    Als je ziet hoe goed Loewe het doet en dan de hopeloze resultaten van B&O ernaast zet, doen ze het overduidelijk in Duitsland een aantal dingen veel beter. En natuurlijk van dichtbij haalt de afwerking en keuze van materialen van een Loewe toestel het nog steeds niet bij een B&O. Maar zeg nou eens eerlijk wat zie je daar nog van als je op de bank zit en televisie kijkt?

    De Beovision 8-40 is dan geen high-end model, bekeken door de beslagen brilletjes van de wijze mensen in Stuer. Maar voor 4000 euro mag je juist om nieuwe klanten binnen te halen en om oude klanten terug te krijgen wel wat meer bieden dan twee schamele HDMI aansluitiingen. Zo ga je de klant weer opzadelen met allerlei aansluitproblemen.

     

     

    Die discussie hebben we vaker gehad ...... ik heb nu een paar tv's  met HDMI en ook mijn master tv  heeft 4 aansluitingen en nog steeds heb ik er nul comma nul in gebruik .

    B&O levert bijna geen aparatuur met HDMI aansluitingen , dus heb ik als B&O gebruiker deze aansluitingen ook nagenoeg niet nodig ........ ik snap je punt wel .....maar ik denk dat jij nog te veel aan in andere merken denkt en niet in B&O .

  • 02-24-2009 2:18 PM In reply to

    Re: BV8 40

    toch zit er wel wat in wat groentje zegt, ik heb zelf een bs 3 en ik gebruik al 2 hdmi aansluitingen en dan heb ik nog niet de bs5

    1 voor de dtv en 1 voor de ps3 en toekomst voor de BS5

    en alle av zitten wel vol

  • 02-24-2009 2:20 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Ik heb inderdaad geen B&O televisie meer in de slaapkamer. Maar mijn televisie (KDL-46X4500) heeft vier HDMI aansluitingen waarvan ik er vanaf het begin al twee van gebruik (blu-rayspeler en HD satellietontvanger) 

    Daar komt straks nog een kabel HD- PVR bij van Humax en je ziet; drie zitten er zo vol. Ik heb niet het gevoel dat ik nu zo'n afwijkende consument ben wat gebruik betreft. En waarom doen andere fabrikanten al die aansluitingen erop zetten denk je? Voor de lol?

  • 02-24-2009 2:49 PM In reply to

    Re: BV8 40

    ben jij die bingo die ze hier al miste, dan welkom terug

  • 02-24-2009 2:52 PM In reply to

    Re: BV8 40

    ligth011:

    ben jij die bingo die ze hier al miste, dan welkom terug

    Kuch ....Big Smile

  • 02-24-2009 3:09 PM In reply to

    Re: BV8 40

    ligth011:

    ben jij die bingo die ze hier al miste, dan welkom terug

     

    Ik weet niet of ik echt gemist ben, maar ik vond het tijd om terug te komen met een gepaste nieuwe naam :-)

    Ik hoop dat over twee jaar Bang & Olufsen nog bestaat.

  • 02-24-2009 3:34 PM In reply to

    Re: BV8 40

    dat hoop ik ook, ben nl van plan om een bs9000 aan te schaffen limted.

    of wordt die dan meer geld waard als b&o niet meer bestaat

  • 02-24-2009 3:46 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Ik denk het niet in alle eerlijkheid. Alleen CD is behalve voor de audio high-end markt niet interresant meer.

    Ik zou zelf in het tijdperk van MP3 echt geen CD wisselaar meer kopen, hoe mooi het uiterlijk daarvan ook is.

    Je kan duizenden MP3-tjes op een HD-SD card zetten en dan vind ik het geklungel met 6 CD-tjes toch wel een beetje achterhaald.

    Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

  • 02-24-2009 3:47 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    De BV8-40 zou ideale tv voor me zijn,

    2 x HDMI is echter nét voldoende voor het moment,

    (MacBook Pro + DVB-HD tuner, dvd via component)

    totdat ik meer bronnen met HDMI wil aansluiten.

    Hoe gaat dat dan, moet ik dan een HDMI-switch toevoegen ?

     

  • 02-24-2009 3:52 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Tenzij B&O alsnog doorkrijgt dat juist de karige uitrusting van hun televisies hun verder naar de afgrond helpt, zal je inderdaad moeten gaan werken met HDMI switches. Maar daar heb je hele goede in hoor, Ignace.

    Maar het zou mijn eer te na zijn als zogenaamd topmerk om je klanten dit voor 4000 euro te willen aandoen. Ik blijf maar hopen op een wonder en dat de definitieve versie er minstens vier krijgt.  Dan is hij tenminste ook nog een beetje toekomstzeker...

  • 02-24-2009 3:57 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    Groentje :

    Ik denk het niet in alle eerlijkheid. Alleen CD is behalve voor de audio high-end markt niet interresant meer.

    Ik zou zelf in het tijdperk van MP3 echt geen CD wisselaar meer kopen, hoe mooi het uiterlijk daarvan ook is.

    Je kan duizenden MP3-tjes op een HD-SD card zetten en dan vind ik het geklungel met 6 CD-tjes toch wel een beetje achterhaald.

    Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

    Ben het deels met je eens; dit is het MP3 tijdperk,

    maar wat cd betreft, zou dat medium echt zo snel verdwijnen ?

    Daarnaast hebben veel mensen een hele verzameling aan cd's,

    en die zullen we/ze nog een tijd blijven afspelen.

    Zelf heb ik ook stapels cd's die nog niet op harde schijf staan.

    Voordat iedereen overgestapt is zijn we jaren verder. 

    Dat gezegd hebbende..., bij de overgang naar cd ging het ook snel... 

    Smile

     

  • 02-24-2009 4:52 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Eigenlijk snap ik niet waarom B&O niet gekozen heeft voor hetzelfde platform voor elke TV. Een BS3 die voor de "instappers" wat meer uitgekleed zou kunnen zijn. Dan maar wat minder plat, maar wel meer future-proof.

    Nou kom ik de komende jaren wel toe met 2 hdmi aansluitingen. Een voor mijn (toekomstige) hd-satelliet en 1 voor mijn streaming videoplayer waar een harddisk van 1 TB in zit. Met die laatste speel ik eigenlijk alles af, zowel audio als video, in elk denkbaar formaat. Ik zou eigenlijk niet weten wat er nog bij moet komen.

     

    Verder denk ik dat de CD de komende jaren echt wel zal verdwijnen. De verkoop maakt al jaren een vrije val, en de downloads via het legale circuit blijft jaarlijks maar stijgen. Ikzelf heb al m'n cd's nu wel op harde schijf staan, maar als ik er nog een paar honderd zou hebben, liet ik ze toch liever een extern bedrijf alles digitaliseren. Niet dat ik het zelf niet zou kunnen, maar het vele werk wat dat met zich meebrengt, inclusief alles te voorzien van juiste tags en hoesjes.

    http://www.wifisound.nl/ heeft een CD ripping service, en hier is nog 1:

    http://www.ripfacility.com/

     

     

Page 1 of 8 (176 items) 1 2 3 4 5 Next > ... Last »