in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-05-2009 7:26 PM by Harry2008. 175 replies.
Page 6 of 8 (176 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-19-2009 11:41 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Wat is daar het voordeel van? De beolabs 4000 hebben nu ook ICE Power, maar ik kan niet zeggen dat dat een geluidsverbetering is ten opzichte van de oudere modellen.

  • 03-19-2009 2:21 PM In reply to

    Re: BV8 40

    ICE Power is een type versterker wat een andere techniek toepast. Zelfde vermogen met een hoger rendement. Dus minder warmte, en dus geen grote koellichamen, en kan efficienter worden gebruikt in een kleine ruimte. Ideaal voor een LCD, om je toch te onderscheiden in geluid tov andere merken.

    De "oudere" versterkers zouden ook nooit in een BL3 gepast hebben, met het vermogen wat ie nu heeft.

  • 03-20-2009 6:38 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Ok, ik snap wat een ICE-power versterker is, maar het werd gebracht alsof het voor het geluid van de BV 8-40 een verbetering is dat er een ICE-power versterker in komt en daar ben ik het niet mee eens. ICE-Power geeft meer mogelijkheden (ruimte en koeling), maar geeft niet per definitie een beter geluid (als voorbeeld dus de Beolabs 4000).

    Door het gebruiken van ICE-Power zou er wel een zwaardere versterker kunnen worden geplaats, maar daar heb ik nog niks over kunnen lezen.....

    Ben daar wel benieuwd naar!

  • 03-26-2009 5:14 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    DVB-T tuner : MPEG-2/MPEG-4/HD.
    Surround: Dolby Digital 5.1, DTS 5.1, Dolby Pro-Logic ll, DTS Neo: 6.

     

  • 03-26-2009 2:41 PM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: BV8 40

    Heeft iemand de BV8-40 al live gezien?

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 03-26-2009 3:13 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Ignace:

    DVB-T tuner : MPEG-2/MPEG-4/HD.
    Surround: Dolby Digital 5.1, DTS 5.1, Dolby Pro-Logic ll, DTS Neo: 6.

     

     

    Geen nieuwe formaten zoals dolby thrue HD

  • 03-26-2009 7:34 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Waarschijnlijk niet.

    Maar ik vind dat dolby true HD toch wel weer een hype op diverse fora. Voor films is DTS zeer acceptabel. Dat was een paar jaar geleden zo, en nu zou dat dan opeens niet meer zo zijn.

  • 04-01-2009 11:04 AM In reply to

    Re: BV8 40

    De BV 8-40 is dus 100 hz. Hoe zit dat met de term 24P. Verversingsbeeld die belangrijk is bij Blueray??

  • 04-01-2009 12:52 PM In reply to

    Re: BV8 40

     

    Speelfilms worden voor bioscoopweergave opgenomen en geproduceerd met 24 frames (beelden) per seconde. Reguliere tv-uitzendingen en DVD’s spelen deze opnamen af met 25 frames per seconde; stemmen en geluid klinken door het versneld afspelen iets hoger.

    De 24p ondersteuning realiseert een authentieke weergave van 24p materiaal vanaf bijvoorbeeld Blu-ray en geeft een betere, vloeiende reproductie van filmbeelden.

    Zwaan:
    de term 24P

     

  • 04-06-2009 11:55 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Als je op de onderstaande site het derde nieuws feit leest vanaf boven , staat er info over de bv-8-40 full hd ....

    Maar wat mij het meest opviel , Boon heeft de tv al een week in huis ........

    De link : http://www.boonkrommenie.nl/news/

  • 04-06-2009 3:59 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Ik had gehoord dat hij leverbaar is vanaf week 16.

  • 04-06-2009 4:10 PM In reply to

    Re: BV8 40

    koning:

    Ik had gehoord dat hij leverbaar is vanaf week 16.

     

    Op de website schrijft Boon op 23-3-2009 :  

    Vrijdag in onze winkel te bewonderen de Beovision 8-40. Full HD 100 Hz LCD TV met actieve luidsprekers. Compleet met surround module voor het aansluiten van actieve B&O luidsprekers.

    Dus vanaf vrijdag te bewonderen ! 

     

    ??????????

  • 04-06-2009 4:13 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Het zal dan wel zo wezen.

    wat maakt het ook uit....een weekie meer of minderSmile

     

     

  • 04-14-2009 2:41 PM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: BV8 40

    Heeft 1 van jullie de BV8-40 al live kunnen bewonderen/testen?

    Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen.

    Groeten,

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 04-14-2009 2:52 PM In reply to

    Re: BV8 40

    me tooSmile

  • 04-15-2009 3:11 PM In reply to

    Re: BV8 40

    HarleyD:

    Als je op de onderstaande site het derde nieuws feit leest vanaf boven , staat er info over de bv-8-40 full hd ....

    Maar wat mij het meest opviel , Boon heeft de tv al een week in huis ........

    De link : http://www.boonkrommenie.nl/news/

    In jouw link staat  nu de ipod basis voor B&O.

  • 04-15-2009 3:52 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Dat is een nepperd.

    Dan kan je beter wachten op de b&o uitvoering.

    op marktplaats kost hij trouwens 399,- bij Boonkrommenie 249,-

  • 04-19-2009 5:46 AM In reply to

    Re: BV8 40

    We hebben de BV 8-40 op diverse plaatsen mogen aanschouwen. De eerste indruk is zeer fraai, slank van vorm. Mooi is het glanzende schermoppervlak. (Het lijkt Apple wel.) Op een plaats stond het bovenop het grote zwarte cabinet met matte toplaag en aluminium deuren dat al langer te koop is. Erg sjiek, maar wel duur. Het beeld van HD uitzendingen is gestoken scherp, maar de lichte bewegingszweem is jammer genoeg gebleven. SD is met decoder goed te noemen. Het geluid is, zoals ik verwacht had, ‘krachtiger’. Het is meer gedefinieerd. Laag is naar beneden gericht en is daardoor meer aanwezig. Dit ter vergelijking met de 3-32 die wat vlakker klinkt. Kortom ik zou hem best nu willen kopen.

    Maar ik heb een luxe probleem. Hoe moet ik hem plaatsen? Destijds is de kamer (door mij dusdanig ontworpen) dat er geen verschuivingen kunnen plaats vinden. Met name de verlichting; inbouw halogeen en de nodige hanglampen. Gebruik 5 LC-2. 

    Destijds heb ik een laag langwerpig zwart hoogglans meubel ontworpen voor de MX 7000 met inbouw motor. Deze zat tussen twee mdf lagen weggewerkt, totale dikte van het blad is 7 cm. In de uitstand was de voorzijde TV evenwijdig aan het meubel. De bedrading liep aan de achterzijde tussen de twee bladen in. Alles mooi weg gewerkt. De kleur van de TV was hoogglans bordeaux rood. Had ik zo laten spuiten, evenals de VX 7000. Daarna kwam de BV 3-32 licht grijs. Die moesten we schuin plaatsen, er was toen geen motor, en hoe maakte ik het gat dicht? Dit heb ik opgelost met een geanodiseerde aluminium plaat die in het verlengde ligt met het onderstuk van de TV. Mooie oplossing. De 8-40, die bijna aan de buitenzijde, 2 pootjes heeft, moet dermate diagonaal staan dat het niet meer oogt (dit ten opzichte van zit/kijkhoek). Het meubel is 1.81cm lang en 46 cm diep, tussen de 2 lagen verdiept een aluminium strip.

    Omdat ik de afmetingen van het bijbehorend cabinet wilde weten belde ik naar Naarden, maar werd doorverbonden naar Struer waar de Nederlandse verkoop binnendienst zit. Het verbaasde mij en tegelijkertijd kwamen er ook droevige herinneringen boven. Het was destijds mijn grootste wens, na de kunstacademie, daar te gaan werken op de afdeling Expo Competence. Diverse keren heb ik met de manager over en weer gesproken. De aanleiding van dit alles was dat ik toen een B&O ontwerp maakte voor de Firato ter introductie van qwadrafonie. De maquette en tekeningen werden naar Struer verzonden en werden daar met enthousiasme ontvangen. Daarop kwam een uitnodiging: ‘als we in de buurt waren’. Wij planden kort daarna een vakantie richting Struer. In het eindexamen jaar ontwierp ik een showroom voor de Mosa tegelfabrieken. Ook die heeft hij kunnen aanschouwen en van het nodige opbouwende commentaar voorzien. Vanaf toen stelde hij mij mogelijk een baan in het vooruitzicht. We spreken hier van eind jaren 70 begin 80. Maar B&O stond er in die jaren nog rampzaliger voor dan nu. Want Expo Competence werd verzelfstandigd, en mocht, naast B&O, ook voor derden opdrachten realiseren en men zocht daarom een ontwerper. Maar om een lang verhaal kort te maken, de manager, kreeg geen toestemming van de directie om een ontwerper uit het buitenland te halen en moest het maar in eigen land zoeken. In zijn laatste brief die hij mij zond schreef hij dat een Deense afgestudeerde ontwerper de gelukkige was geworden met als schrale troost als ik in Denemarken had gewoond dan had hij mij zeker een baan aangeboden. Deze afdeling heeft 20 jaar bestaan en is daarna weer een afdeling binnen Bang & Olufsen geworden. De manager van destijds werkt er niet meer, en zal ook, net als ik, met pensioen zijn.

    Terug naar het 8-40 cabinet. Dit is geen oplossing want het is maar 42 cm diep. Is wel mat zwart met een aluminium lade/deur. Volgende week te aanschouwen bij de dealers. De stand is daarentegen handmatig draaibaar. Ook heb ik met de gedachte gespeeld om dan maar de 7-40 monitor met tafel motorstand te kopen maar dan moeten de beide Beolab 9 verplaatst worden. Maar dit kan ook weer niet gezien de plaatsing van de meubels. Omdat wij de 8-40 graag in het wit willen hebben en dit nog lang kan duren, wil ik toch ook wel weer wachten op de komst van de 10-40. Deze kan scharnierend gehangen worden, is lekker dun, kan zowel links of rechts draaien is mij verteld. Of dat ook met motor kan ben ik vergeten te vragen. Aanwezig is een volwaardige center speaker. Dit is wel het paneel voor onze situatie.

    Maar waar blijf ik met de Humax HD pvr 5050 decoder??           

  • 04-19-2009 9:58 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Hoi,

    Ik denk dat de bewegingzweem een LCD backlight probleem is.

    Ik had gehoopt dat ze daar een oplossing voor zouden vinden.

  • 04-19-2009 10:44 AM In reply to

    Re: BV8 40

    koning:

    Hoi,

    Ik denk dat de bewegingzweem een LCD backlight probleem is.

    Ik had gehoopt dat ze daar een oplossing voor zouden vinden.

     

    Er moet toch wel iets te mopperen blijven ?

    Heb je hem al besteld ?

  • 04-19-2009 1:09 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Nee.

    Ik hem hem nog niet gezien ook.

    Wacht ff dat de beocom 5 uitkomt en dan ga ik even kijken in Houten.

    Ben wel benieuwdSmile

  • 04-19-2009 2:53 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Ik heb 'm besteld. Krijg 'm volgende week. Hij komt overigens op een breed en laag dressoir te staan. Lijkt me fantastisch staan.

    Ik neem aan dat die bewegingzweem ook geldt voor bv een Sonys of een Philips. Had je de beovision ook via digitale tv bekeken zonder HD?

  • 04-19-2009 3:43 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Ik zag eerst het HD beeld, dat was fantastisch mooi, super strak. Daarna het digitale SD beeld, vond ik goed maar minder mooi, logisch.

    Bij een andere dealer heb ik het analoge beeld en iets van Apple TV kunnen zien. Dit laatste was super,super gaaf. Ook in geluid.

    Die bewegingszweem zag ik toevallig voorbij fietsen bij een directe wieleruitzending van studio sport. Ik denk dat dat inherent is aan lcd.

    Zwaan:

    Ik neem aan dat die bewegingzweem ook geldt voor bv een Sonys of een Philips. Had je de beovision ook via digitale tv bekeken zonder HD?

     

  • 04-21-2009 11:32 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Heb 'm sinds het weekend staan thuis. Beeld is met digitale TV via kabel en BluRay is super, heel scherp gedetailleerd en mooi contrast. Bij snel bewegende beelden inderdaad wel een beetje "veegeffect" maar dat is niet hinderlijk en wordt ruimschoots teniet gedaan door erg goede beels.  Doet me weer denken aan toen ik de Beovision 3 voor het eerst draaiend zag. Alle apparatuur aansluiten was wel een behoorlijke opgave, maar het meeste is wel gelukt. Krijg alleen de Humax 9200PVR niet via PUC aan de praat. Overigens zie is sowieso weinig apparaten "hangen"in het keuzemenu van de PUC. Er zijn 4 PUC aansluitingen dus het lijkt mij dat je ook andere apparaten aan moeten kunnen bedienen (heb een mediaspeler van Mediagate en BluRay van Samsung). Heeft dit iets te maken met update er op laten zetten? (zou eigenlijk gek zijn, want apparaat is nieuw op de markt)

    Qua geluid (hiervoor Beocenter 6-26 met surround) ben ik er op vooruitgegaan. Surround geluid is veel gedetailleerder dan voorheen.

  • 04-21-2009 12:14 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Hoe is die met bewegende tekst dat van rechts naar links in ongeveer 2 sec scrolt?

    Dit kan je goed zien bij de aftiteling van "De wereld draait door" of "Pauw en Witteman".

    Ik heb een BV7-40mkIII en die heeft daar moeite mee (tekst is dubbel tijdens het scrollen)

    Ik hoop toch dat dat door de 100Hz techniek beter is geworden.

     

    Veel plezier met je nieuwe BV8-40 Smile

     

     

Page 6 of 8 (176 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next >