in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-05-2009 7:26 PM by Harry2008. 175 replies.
Page 5 of 8 (176 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 03-16-2009 11:55 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Kon wel eens een hit gaan worden , stom dat ze hem niet meteen in andere kleuren uitbrengen !

  • 03-16-2009 11:58 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    Dat gevoel heb ik ook (hit).

    Wat de kleur betreft; ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de witte komt.

     

  • 03-16-2009 12:18 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    De link naar BV8-40 op de B&O website

    With its attractive price point, the BeoVision 8 TV now also comes in a 40-inch version that offers a Full High Definition experience based on a glare LCD screen with a range of exciting new picture improvement technologies.

    The new 40-inch version of the acclaimed BeoVision 8 TV combines a technologically advanced home cinema viewing experience with the straightforward elegance and ease of use characteristic of this compact TV concept.

    Optimized performance
    The new technologies include double frame rate technology, also known as 100Hz, with motion compensation. As a consequence, the picture refresh rate has been doubled compared to conventional LCD TVs, and the inherent blur of LCD technology has thus been reduced significantly.

    BeoVision 8 40-inch also includes contrast improvement technology – so-called Dynamic Contrast – which optimizes the contrast according to the picture content in each scene. In addition, both BeoLink home integration functionality and extra video connections can be included with a convenient plug-and-play module.

    Great sound from small cabinet
    The sound performance of BeoVision 8 also sets new standards for compact TVs. The down-facing bass speaker provides a firm foundation for movies and music programmes, while the front units are tuned specifically for the reproduction of human speech. The overall sound is extremely natural and clearly audible, giving the feeling of voices coming directly out of the screen.

    Designer David Lewis explains: "What we did was we moved the sound forward and up, designing the TV like a proper stage with an orchestra pit. This ensured the synergy between performance and design expected of Bang & Olufsen."

    Flexible solution
    BeoVision 8 from Bang & Olufsen offers maximum flexibility as this compact television can easily be moved around and placed high or low; the retractable feet support BeoVision 8 casually either directly on the floor or on a countertop, and the elegant stands and wall bracket programme will cover customers’ every need.

    Made for those who are looking for an entry-level TV with multiple placement options and fantastic picture and sound performance, BeoVision 8 40-inch offers a radical synthesis of time-honoured craftsmanship, technological innovation and easy operation.

     

  • 03-16-2009 12:19 PM In reply to

    Re: BV8 40

    De stands zeggen me weinig... maar dat kastje ziet er mooi uit! Kwestie van de Digibox en/of DVD-BlueRay toch ergens kwijt te raken...

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 03-16-2009 12:51 PM In reply to

    Re: BV8 40

    HarleyD:

    Kon wel eens een hit gaan worden , stom dat ze hem niet meteen in andere kleuren uitbrengen !

     

    Ja,

    Het zou de verkoop zeker ten goede komen.

  • 03-16-2009 2:19 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Ziet er bijzonder goed uit. En dit is nog maar de zwarte! Optisch zit het beter in elkaar: de onderbalk is langer waardoor hij slanker oogt. Het is subtieler.

    Alleen in de 'witte uitvoering' vind ik het infrarood oog weer zo opzichtig. Het is ook nooit goed!!

    Het geluid van deze 8-40 zal absoluut beter klinken dan dat van de 3-32. En daar gaat het mij om.Laughing

  • 03-16-2009 2:22 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Dit toestel zal waarschijnlijk eigenaars van oudere beeldbuizen doen twijfelen en zelfs over de streep trekken.

    De 32" vond ik weinig overtuigend, maar dit toestel blijkt betere technologie aan boord te hebben.

    Ik hoop in elk geval dat B&O met dit toestel nieuwe markten zal bereiken en afgehaakte klanten zal terugwinnen.

  • 03-16-2009 2:51 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Ben al lang tevreden over mijn BV3.32 maar deze BV8.40 lijkt mij een geschikte vervanger en wellicht in staat de crt mensen over de streep te trekken en misschien zelfs klanten terug te winnen of erbij te halen, ben benieuwd naar het geluid van de center speaker tov. de BV3 ömdat de TV toch niet meer zal zijn dan de center voor binnen de surround opstelling en misschien toch nog wissellijsten in kleur zoals de BV3 ;-)

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-16-2009 2:55 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Het geluid van deze 8-40 zal absoluut beter klinken dan dat van de 3-32. En daar gaat het mij om

     

    zijn er helemaal geen specificaties over het geluid?

  • 03-16-2009 5:42 PM In reply to

    Re: BV8 40

    koning:
    zijn er helemaal geen specificaties over het geluid

    Nee die heb ik ook niet. Maar ik weet wel hoe de 8-32 klonk, absoluut krachtiger dan de 3-32.

    Ik heb begrepen dat er bij de 40 inch een verbeterd geluidssysteem in zit.

  • 03-16-2009 6:05 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    Iets als "bigger drivers", dus gewoon grotere / sterkere speakers?

    Basspeaker naar onder gericht en mid/hoog naar voren gericht,
    maar da's ook zo bij de 26" en 32" ?

     

  • 03-16-2009 6:11 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Ik waag het ook te betwijfelen dat het geluid beter gaat klinken al een BV3. (die nagenoeg gelijk is aan het geluid van de Avant)

    Voor mijn gevoel is dat nu al niet het geval bij een 8-32, en de 8-40 gaat dat volgens mij ook niet halen. Het blijven platte tv's met weinig liters inhoud om een goede bass te produceren. ICE-Power zou de enigste mogelijkheid zijn om wat meer bass te krijgen, maar dat hebben ze niet.

  • 03-16-2009 6:28 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Denk niet dat het geluid de doorslag gaat geven voor de meeste kopers  ...................over de B&O speakers hoor ik maar zelden dat mensen dit er niet voor over hebben .

    Geluid van de huidige BV-8 is redelijk ..... maar houd niet over .

  • 03-17-2009 3:09 AM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: BV8 40

    Ik ben van plan om de BV8-40 te gaan aanschaffen zodat deze het hart van mijn surround installatie gaat vormen. Belangrijkste vragen van mij zijn nu nog:

    - Hoe is de geluidskwaliteit van de center speaker?

    - Zit er een DD/DTS decoder in (ik mis dit in de specs)? En doet deze zijn werk goed (ook in stereo)?

    Ik hoop deze zaken snel te kunnen checken bij de dealer?

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 03-17-2009 4:37 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Er zit standaard surround sound in met aansluitingen voor 5 speakers.

     


  • 03-17-2009 12:09 PM In reply to

    Re: BV8 40

    De luidsprekers moeten wel krachtiger zijn anders zou er geen 5.1 mogelijk zijn.

    1 basspeaker 2 mid en twee soft dome luidsprekers zijn ingebouwd!

  • 03-17-2009 12:14 PM In reply to

    Re: BV8 40

    koning:

    De luidsprekers moeten wel krachtiger zijn anders zou er geen 5.1 mogelijk zijn.

    Krachtiger als wat ?

  • 03-17-2009 12:19 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Volgens een link van johnnielse op de generalforum zijn ze 2x krachtiger dan de bevision 8-32 (zo heb ik begrepen)

     

  • 03-17-2009 12:54 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Link komt niet van mij... maar geeft wel meer info over wat er achter de "facade" van de BV8-40 zit

    http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1237299394

     

    Karel.

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 03-17-2009 2:23 PM In reply to

    Re: BV8 40

    koning:

    Volgens een link van johnnielse op de generalforum zijn ze 2x krachtiger dan de bevision 8-32 (zo heb ik begrepen)

    Komt dan wel in de buurt van de BV3.Wink

     

  • 03-17-2009 4:14 PM In reply to

    Re: BV8 40

    DoubleU:
    Komt dan wel in de buurt van de BV3.Wink

    Het geluid van de 8-40 is nog veel krachtiger dan van de 8-32. Mijn overtuiging was al goed bij de 8-32 t.o.v. de 3-32.
    Beluister maar eens bij gelegenheid het Prokofiev pianoconcert nr. 2 of iets dergelijks. Dan zul je merken dat het laag van de vleugel
    helderder, zuiverder en zonder enige spoortjes van vervorming optreedt bij redelijk hoog volume. Dat was tenminste mijn ervaring. 

  • 03-17-2009 4:21 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Krijg je geen boom bas met zo'n bas speaker 2 cm vrij van de tafel/stand?

  • 03-17-2009 5:54 PM In reply to

    Re: BV8 40

    bergmans:
    Beluister maar eens bij gelegenheid het Prokofiev pianoconcert nr. 2 of iets dergelijks. Dan zul je merken dat het laag van de vleugel
    helderder, zuiverder en zonder enige spoortjes van vervorming optreedt bij redelijk hoog volume. Dat was tenminste mijn ervaring. 

    Tsja, zal niet in de gelegenheid komen, omdat ik alleen de BV3 heb. Maar ik vond het geluid bij een luisterbeurt bij de dealer niet krachtiger van de 8-32. De specs bevestigen dit ook. 8-32 (85hz- 20 khz) heeft maar 1 woofer, waar de 3-32 (50hz - 20khz) er 2 van heeft. Bovendien hoor je audio-bronnen in stereo te luisteren en niet op een center, vind ik. Zelfs muziek beluisteren op alleen een BL7-2, de krachtigste speaker, vind ik al helemaal niks.

    Met het geluid van de 8-40 in een DD/DTS setup zal het wel goed komen, lijkt me.

     

    Die stand in die foto van de 8-40 vind ik trouwens wel foei-lelijk.

     

  • 03-17-2009 6:18 PM In reply to

    Re: BV8 40

    De stand is inderdaad niet mooi... maar het zwarte kastje heeft wel iets!

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 03-19-2009 9:48 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    Heb net gehoord dat het geluid van de BV8-40 ICE Power heeft 

    Smile

Page 5 of 8 (176 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next > ... Last »