Om kort te zijn. Nee, helaas.
Ik heb "even" wat kabels opgegraven, waaronder een componentkabel van Oehlbach en een component-scart in/uit blokje.
Verder heb ik 2 DVD spelers geprobeerd waarvan er een het componentsignaal kan scalen naar alle formaten 480/576/720 en 1080 i/p.
Maar helaas. Bij geen enkele instelling geeft de BV6-22 beeld.
Het blijkt dat de scarts alleen op RGB signalen reageert.
Overigens, mocht je een component-scart kabel vinden, dan is dat niets anders dan een scart die zich splitst in losse RGB draden.
Een scartaansluiting heeft namelijk geen component ingang. Dus de drie draden Y, Pb, Pr worden resp. geleid naar de groen, blauw en rood aansluiting in de scartaansluiting.
Verder is component alleen rekentechnisch anders dan rgb. Ik weet het niet meer exact, maar dat is vast wel ergens terug te vinden.
Verder heeft component dan het voordeel dat het meerdere formaten kan overbrengen. Dus behalve 576i ook 576p, 720p en 1080i/p.
Dus mits de Apple TV het videosignaal op de componentuitgang niet als rgb kan uitsturen, kun je de AV of Vtape ingang van de BV6 niet gebruiken. Kan dat wel, dan ben je vervolgens beperkt en haal je niet het maximale uit je Apple TV.
Dus het blijft dan bij je DVI ingang op de BV6.
Daar kun je niets op instellen, want de BV6 heeft dan alleen de funktie van een soort monitor.
Het enige wat je kunt doen, is om een format + "go" instructie te geven en te kijken of hij daar op reageert.
De native resolutie is, volgens de beschrijving, overigens 1280 bij 720. Dus zorg dat de Apple dan ook met dat signaal 720p uitstuurt.