in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-20-2008 1:57 PM by Beomaster8000. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-03-2008 1:08 PM

    • tomaso
    • Not Ranked
    • Joined on 08-07-2008
    • Posts 9
    • Bronze Member

    beosystem 8000

    Gegroet Beovrienden!

     

    Al lange tijd ben ik weg van de stijl, werking en vooruitstrevendheid van vooral B&O apparatuur uit de gouden tijden!

    Mijn vader had toendertijd nieuw de 4000 master met de 4002 gram en de beocord 5000 in combinatie met B&W dm 7's. En het werkt (en klinkt) nog steeds goed! Ik was er als kind al weg van.

    Later kwam er ook een beosystem 6500, maar dat kon me toch op één of andere manier minder bekoren.

    Een tijdje geleden heb ik zelf ook (na lang en kritisch zoeken) mooie spullen gekocht: de 8000 master, 9000 cord en de beogram 8000 (onlangs met metalen tachoschijf van Dillen op de engelse forumdivisie). Ze drijven de beovox ms 150 met veel plezier aan!

    Het kostte wel (relatief) wat revisiefondsen maar noblesse oblige nietwaar!?

    Het spul speelt nu like a charm en staat in de slaapkamer te draaien voor, tijdens en na al die dingen die men in de slaapkamer doet.

    In de woonkamer heb ik apparatuur van Naim in samenwerking met Martin Logan electrostaten, ook heel mooi maar de master 8000 is toch mijn gekoesterde hifi-speeltje...

    Ik ben Tomaso en wilde de info jullie toch niet onthouden...

    Foto's zal ik morgen uploaden, het mag immers gezien worden!

    Tot schrijfs!

    t.

     

    p.s. Ik heb wel eens wat gepost bij Beofreaks, maar die jongens zijn er volgens mij niet meer.. Hier ben ik nieuw en mag het graag zien dat er elders in Nederland en zelfs de wereld liefhebbers zijn van audiospullen van dit progressieve merk.

  • 09-03-2008 3:01 PM In reply to

    Re: beosystem 8000

    Ik weet hoe goed je je voelt met deze stereo set ;)

    Heb precies de zelfde stereo met het originele meubel.

    Moet zeggen heb de B&W's dm7 gehad maar vond ze niet mooi zeker niet als ik deze vergelijk met de MS 150.

     

  • 09-03-2008 6:22 PM In reply to

    • tomaso
    • Not Ranked
    • Joined on 08-07-2008
    • Posts 9
    • Bronze Member

    Re: beosystem 8000

    Ola Mr. 8000!

    Wat leuk iemand te spreken met precies dezelfde gein!

    De cord 9000 is een plezier om mee te werken, eigenlijk moet ik een auto kopen die (weer) tapes speelt. Uiteraard opgenomen van vyniel van de cl20...

    Het is wel bewerkelijk spul, ik hoor graag van je hoe je het 't mooist schoonmaakt. Maar fantastisch hoor.

    Die dm7's klinken toch ook best mooi, met pop en rock zijn de ms150 zeker beter, maar met wat heftige passages van Berlioz zijn die ouwe Wilkinsons ook niet gek hoor....

    Na ja, het is altijd een kwestie van oren...

    Ben ook wel benieuwd hoe jij je bekabeling hebt geregeld aangezien ik niet alles wat goed is precies passend krijg..

    Ik wilde ooit die beomaster 8000 op een bi-wired speaker aansluiten maar dat is er nooit van gekomen. Wellicht heb jij tips?

     

    In ieder geval, dank voor je reactie en geniet van het betere, en vooral zwaardere werk!

    Groet!

    t

     

  • 09-04-2008 2:19 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Hallo tomaso,

    Welkom bij BeoWorld ! 

    Prachtig systeem, zeker met MS150, dat blijven geweldige speakers. 

    Wellicht interessant is dat de 3e prijs in the Prize Draw van September een

    Beocord 8000 in absolute nieuwstaat is !

    Groet,

    Ignace 

     


  • 09-04-2008 4:29 AM In reply to

    • tomaso
    • Not Ranked
    • Joined on 08-07-2008
    • Posts 9
    • Bronze Member

    Re: beosystem 8000

    Zeker interessant, maar al m'n tapes zijn opgenomen met Dolby C...Big Smile
  • 09-04-2008 5:10 AM In reply to

    • tomaso
    • Not Ranked
    • Joined on 08-07-2008
    • Posts 9
    • Bronze Member

    Re: beosystem 8000

  • 09-04-2008 5:13 AM In reply to

    • tomaso
    • Not Ranked
    • Joined on 08-07-2008
    • Posts 9
    • Bronze Member

    Re: beosystem 8000

    check it out...

     

     

  • 09-04-2008 7:10 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: beosystem 8000

    Helemaal top ! Yes -  thumbs up

    Aan welke cassettes geef je de voorkeur (by Dolby C) ?

    De cassettedecks van B&O vind ik top, ik gebruik ze eigenlijk te weinig sinds ik iTunes gebruik.

    (Beocord 3300, 4500 en 6500).

    Af en toe speel ik tapes in mijn auto (was nog best lastig om een geschikte unit te vinden i.v.m. integratie

    van de rest van audiosysteem in de auto), en de geluidskwaliteit, vooral de dynamiek, is superieur aan iPod enz.

    Het enige waar ik nog niet helemaal uit ben is het gebruik van Dolby C in de auto,

    tapes die ik thuis met Dolby C opneem komen toch niet helemaal goed tot hun recht in de auto,

    zodoende neem ik ze soms zonder Dolby op. 

    Heb je wellicht suggestie(s) om dit te verbeteren ? (merk/soort tape, opnameniveau) 

     

  • 09-20-2008 1:57 PM In reply to

    Re: beosystem 8000

    Sorry als dit filmpje fout overkomt maar wou gewoon effe mijn stereo showen Stick out tongue

     

    http://www.youtube.com/watch?v=e891CNmxX9w

Page 1 of 1 (9 items)