Gegroet Beovrienden!
Al lange tijd ben ik weg van de stijl, werking en vooruitstrevendheid van vooral B&O apparatuur uit de gouden tijden!
Mijn vader had toendertijd nieuw de 4000 master met de 4002 gram en de beocord 5000 in combinatie met B&W dm 7's. En het werkt (en klinkt) nog steeds goed! Ik was er als kind al weg van.
Later kwam er ook een beosystem 6500, maar dat kon me toch op één of andere manier minder bekoren.
Een tijdje geleden heb ik zelf ook (na lang en kritisch zoeken) mooie spullen gekocht: de 8000 master, 9000 cord en de beogram 8000 (onlangs met metalen tachoschijf van Dillen op de engelse forumdivisie). Ze drijven de beovox ms 150 met veel plezier aan!
Het kostte wel (relatief) wat revisiefondsen maar noblesse oblige nietwaar!?
Het spul speelt nu like a charm en staat in de slaapkamer te draaien voor, tijdens en na al die dingen die men in de slaapkamer doet.
In de woonkamer heb ik apparatuur van Naim in samenwerking met Martin Logan electrostaten, ook heel mooi maar de master 8000 is toch mijn gekoesterde hifi-speeltje...
Ik ben Tomaso en wilde de info jullie toch niet onthouden...
Foto's zal ik morgen uploaden, het mag immers gezien worden!
Tot schrijfs!
t.
p.s. Ik heb wel eens wat gepost bij Beofreaks, maar die jongens zijn er volgens mij niet meer.. Hier ben ik nieuw en mag het graag zien dat er elders in Nederland en zelfs de wereld liefhebbers zijn van audiospullen van dit progressieve merk.