Bedankt alvast voor alle reacties!
Ik zal eens goed zoeken op dit forum naar dit 'Penta-probleem', hoewel ik het ook niet als echt storend ervaar. Ik ben alleen niet van plan ze uit elkaar te schroeven en er zelf aan te gaan knutselen om het te verhelpen. Maar is er bekend wat de tikjes zijn? Ik dacht zelf aan de opwarmende/ afkoelende eind versterker van de speaker zelf?
De opstelling in de woonkamer van de Avant tov de BL8000's leent zich niet voor een aansluiting van de speakers op de televisie, in ons geval zou dat namelijk betekenen dat je televisie zit te kijken en dat het geluid alleen maar van je linkerkant komt. Zou een vreemde ervaring opleveren. In de woonkamer dus alleen het geluid van de televisie. Ik ben overigens ook van mening dat 'mijn' Penta's beter klinken dan de BL8000, en dat ze zéker niet onderdoen voor de BeoLab 1, die -in mijn optiek- wel wat verfijnder klinken, maar de diepte missen die Penta's wel hebben.
Pentalex; als ik de Penta's elk op een apart stopcontact aansluit, los van elkaar, en ook niet op de versterker, dan kan ik toch geen muziek luisteren? En dan komen de tikjes vanzelf ook niet voor, toch? Of begrijp ik je post verkeerd?
Nogmaals bedankt voor de reacties!