in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-11-2007 2:26 PM by Bingo. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-06-2007 3:09 AM

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    De nieuwe marktstrategie van B&O.

    De nieuwe marktstrategie van B&O.

    Wat ik me afvraag, hoe kan je het grote publiek ertoe bewegen een tv te laten kopen van pakweg 3000 euro zonder afstandsbediening, en het voor elkaar krijgen de klanten nogmaals op zijn minst 200 euro (beo4) te laten betalen voor de afstandsbediening. Om dan nog niet het prijskaartje te vermelden van wat de nieuwe beo5 moet kosten.

    B&O meet zich werkelijk een enorme vrijheid aan, toch zeker in het marktsegment waar B&O zich nu in wil in bewegen met de nieuwe Beovision 8.

    Is de bedoeling van de nieuwe Beovision 8 niet, een alternatief te bieden om ook het doorsnee publiek te laten genieten van een Beovision, en meteen meer klanten binnen te krijgen in hun shops.

    Dit lijkt me allemaal een vergelijk  te zijn van marktstrategieën waar autobouwers mee bezig waren in vroegere tijden, en daar duidelijk nu vanaf stappen. Je kon namelijk mits een aardig bedrag bovenop de aankoopprijs ook heel wat extra's verkrijgen. Waar nu de meeste bouwers dit standaard aanbieden of meerdere extra's in één goedkoop pakket aanbieden.

    Zijn de B&O handelaars wel tevreden met dit soort marktstrategien? Moeilijk in te beelden, als handelaar wil je toch verkopen. Brood op de plank komt er niet alleen door een exlusief merk te verdelen, maar verkrijg je door omzet te maken.
    Neemt B&O deze mensen wel serieux of alleen als noodzakelijk erbij. Iedere keer merk ik bij mijn handelaar een toeloop van kijklustigen, maar weinig echte kopers.

    Of deze marktstrategie de juiste is en op termijn vol te houden is...

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 05-06-2007 4:00 AM In reply to

    Re: De nieuwe marktstrategie van B&O.

    zoals ik het begrepen heb,word het geld 225 euro voor de beo-4 eraf gehaald en heb je zelf de keuze voor welke afstandsbediening je wilt kopen.

  • 05-06-2007 4:56 AM In reply to

    Re: De nieuwe marktstrategie van B&O.

    Zit er op de nieuwe beo-5 ook nog bepaalde handige funties op voor het beoport gebeuren?

  • 05-28-2007 2:39 AM In reply to

    Re: De nieuwe marktstrategie van B&O.

    Toch denk ik dat het psychologisch niet goed werkt. Dat je apart een afstandsbediening moet kopen bij een televisie is voor iedereen bijna het zelfde als een wasmachine zonder water.

    Ik heb zowiezo mijn bedenkingen over de huidige koers die B&O vaart ( nooit extreme prijsdalingen van componenten teruggeven aan de klant, 40 inch LCD panelen kosten nu gemiddeld inkoop) nog maar 300 euro !!! )

     

    Maar ja, de tijd zal het leren.

  • 05-28-2007 8:23 AM In reply to

    Re: De nieuwe marktstrategie van B&O.

    Als we allemaal eerlijk zijn en durven toegeven,

    We betalen veel te veel voor wat we krijgen,vooral op het audio gebeuren!

    Maar goed dit is de nieuwe strategie....ik ben het met Bingo eens,

    Laten we hier maar niet verder op door gaan want het is nou eenmaal zo [:'(]

  • 05-28-2007 12:40 PM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: De nieuwe marktstrategie van B&O.

    Bingo:

    Toch denk ik dat het psychologisch niet goed werkt. Dat je apart een afstandsbediening moet kopen bij een televisie is voor iedereen bijna het zelfde als een wasmachine zonder water.

    Ik heb zowiezo mijn bedenkingen over de huidige koers die B&O vaart ( nooit extreme prijsdalingen van componenten teruggeven aan de klant, 40 inch LCD panelen kosten nu gemiddeld inkoop) nog maar 300 euro !!! )

     

    Maar ja, de tijd zal het leren.

    Precies wat ook ik denk. Bovendien kan je deze prijzenpolitiek niet blijven volhouden op lange termijn.

    B&O topmensen houden bovendien halsstarrig vast aan verouderde ideeën inzake technologie. Kijk naar de nieuwe Beovision8, pracht van een tv, mooi beeld, goed geluid maar nog steeds géén dvb-t en surround mogelijkheid meer. Dit noemen ze dan een instapversie. Jan met de pet kijkt naar zoiets zelfs niet meer om nadat het prijskaartje gezien werd. Of wil B&O exclusief binnen het exclusieve genre worden, en enkel aan de hogere klasse verkopen.

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 05-28-2007 1:50 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: De nieuwe marktstrategie van B&O.

    koning:

    Als we allemaal eerlijk zijn en durven toegeven,

    We betalen veel te veel voor wat we krijgen,vooral op het audio gebeuren!

    Je bedoelt hiermee de nieuwe Beosounds en Centers denk ik, want de nieuwe generatie speakers zoals de lab 5 en de lab 9 schijnen niet overpriced te zijn. Vind trouwens zelf de tv's van 10.000 euro en de accesoires daarvan eerder overpriced aangezien ze het kwa features niet waard zijn Sad. Maargoed B&O heeft naar mijn inzien een monopolie positie op hoogwaardig afgewerkte design hifi waardoor ze eigenlijk kunnen doen en laten wat ze willen.
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-28-2007 2:57 PM In reply to

    • Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

    Re: De nieuwe marktstrategie van B&O.

    Bingo:

    Toch denk ik dat het psychologisch niet goed werkt. Dat je apart een afstandsbediening moet kopen bij een televisie is voor iedereen bijna het zelfde als een wasmachine zonder water.

    Ik heb zowiezo mijn bedenkingen over de huidige koers die B&O vaart ( nooit extreme prijsdalingen van componenten teruggeven aan de klant, 40 inch LCD panelen kosten nu gemiddeld inkoop) nog maar 300 euro !!! )

     

    Maar ja, de tijd zal het leren.


    Je krijgt toch een korting van jouw dealer, of niet soms ?

    En ik denk niet als echte B&O liefhebber je zal klagen over een 200 euro voor een afstandbediening.


    Guy 
  • 05-28-2007 4:24 PM In reply to

    Re: De nieuwe marktstrategie van B&O.

    Die korting zal ik niet krijgen, aangezien mijn nieuwe televisie er geen een van B&O meer wordt, en dat de eerste keer in 20 jaar !!!

     

    Ik zal waarschijnlijk gaan voor de nieuwe pioneer 50 inch 1080P met contrast van 20.000 :1 .

    Moet vreselijk mooi zijn, maar heb ze zelf nog niet gezien uiteraard.

  • 05-28-2007 6:06 PM In reply to

    • Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

    Re: De nieuwe marktstrategie van B&O.

    Dat is natuurlijk jouw keuze 


    Guy 
  • 06-11-2007 2:26 PM In reply to

    Re: De nieuwe marktstrategie van B&O.

    Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik doe het met pijn in mijn hart.
Page 1 of 1 (13 items)