De nieuwe marktstrategie van B&O.
Wat ik me afvraag, hoe kan je het grote publiek ertoe bewegen een tv te laten kopen van pakweg 3000 euro zonder afstandsbediening, en het voor elkaar krijgen de klanten nogmaals op zijn minst 200 euro (beo4) te laten betalen voor de afstandsbediening. Om dan nog niet het prijskaartje te vermelden van wat de nieuwe beo5 moet kosten.
B&O meet zich werkelijk een enorme vrijheid aan, toch zeker in het marktsegment waar B&O zich nu in wil in bewegen met de nieuwe Beovision 8.
Is de bedoeling van de nieuwe Beovision 8 niet, een alternatief te bieden om ook het doorsnee publiek te laten genieten van een Beovision, en meteen meer klanten binnen te krijgen in hun shops.
Dit lijkt me allemaal een vergelijk te zijn van marktstrategieën waar autobouwers mee bezig waren in vroegere tijden, en daar duidelijk nu vanaf stappen. Je kon namelijk mits een aardig bedrag bovenop de aankoopprijs ook heel wat extra's verkrijgen. Waar nu de meeste bouwers dit standaard aanbieden of meerdere extra's in één goedkoop pakket aanbieden.
Zijn de B&O handelaars wel tevreden met dit soort marktstrategien? Moeilijk in te beelden, als handelaar wil je toch verkopen. Brood op de plank komt er niet alleen door een exlusief merk te verdelen, maar verkrijg je door omzet te maken.
Neemt B&O deze mensen wel serieux of alleen als noodzakelijk erbij. Iedere keer merk ik bij mijn handelaar een toeloop van kijklustigen, maar weinig echte kopers.
Of deze marktstrategie de juiste is en op termijn vol te houden is...
Yes, I kown my spelling is horrible…