in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-26-2008 3:58 PM by Ignace. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-20-2008 8:36 AM

    Confused [*-)] Avant 32" DVD i.c.m. laptop ???

     

    Dag mensen.

    Ik zit even met het volgende, ik weet niet waar ik het anders zou kunnen vragen dan hier....

     

    Hoe verbind ik mijn laptop met mijn B&O Avant 32" DVD ???

    Op de scart asl V.tape  'zit'  is een V8000....

    De AV scart asl is vrij. 

    Op de scart asl 'DECODER'  'zit'  via de ingebouwde STB een digi TV decoder....

    wat nu....??

    a/

    Via composiet (wit/rood/geel) kabel naar scart verloopstuk op AV asl achterop de Avant. Zo ja, hoe meld ik de laptop aan bij  'connections' in het menu, of liever als wat ??

    b/

    Via de S-VHS asl + wit (L) en rood (R) aansluitingen normaal bedoelt voor een Camcorder...?

    Via de S-VHS asl + input 1 (?)  (S/P Dif) aansluitingen bedoelt voor digi (audio) asl voor de AV scart asl ?

    hoe meld ik dan de laptop aan bij  'connections' in het menu, of liever als wat ??

    *******

    Wil voornamelijk internet muziek en gedownloaded MP3 bestanden kunnen afspelen via mijn Beolab 8000 en 6000 speakers én eventueel internetten via de Avant beeldbuis... (zo ja, welke resolutie gebruik ik op mijn laptop om beeld te krijgen ???) .... Oók mijn Windows Vista Mediacenter gebruiken natuurlijk... > Mijn laptop kan alles aan SP/Dif, DVI, S-VHS en heeft een TV-tuner onboard...

    Wellicht zijn betere mogelijkheden ?? Via  'Beoport' misschien ??

    Verder >>> Denk eraan de Beosound 4 DAB aan te schaffen, gaarne  'ervaringen'  met dit prachtige ontwerp  Smile ??

    Idea Idea Idea 

     

    Enig n alle commentaar / hulp van harte welkom én natuurlijk alvast mijn hartelijke dank !!!   Beer

    Anthony.

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 04-20-2008 2:12 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Avant 32" DVD i.c.m. laptop ???

    Hallo Anthony,

    Welkom bij BeoWorld Smile 

    Wat aansluiten van laptop op je Avant betreft zijn er meerdere mogelijkheden,

    - composiet; gemakkelijk, daar op front aan te sluiten en verder geen configuratie nodig .
    Zodra de Avant "merkt" dat er signaal is op die poort dan schakelt de Avant automatisch over op die poort.
    Wel zou ik CAMCORDER toevoegen aan de List van Beo4 (om zelf die poort te kunnen openen)
    Nadeel vind ik de beperkte beeldkwaliteit (van composiet), daarnaast is aansluiten op front-paneel
    niet zo'n elegante oplossing, is ook eigenlijk voor tijdelijk (snel) aansluiten.  

    - S-VHS is wellicht betere optie, betere beeldkwaliteit

    Dit zou bijv. ook kunnen door een SCART <--> S-VHS connector
    op de AV Scart aan te sluiten, bijv. :


    Geluid via dezelfde connector of via INPUT 1 (S/P DIF)
    Wanneer je de AV-Scart aansluiting gebruikt dan is het nodig om in het menu
    de bron toe te wijzen aan die poort, bijv. als V. AUX,
    op de Beo4 moet je dan ook V. AUX toevoegen aan de List om die poort te kunnen openen (dagelijks gebruik) 

    Wat resolutie betreft zou ik voor een relatief lage resolutie gaan, daar Avant een CRT is met
    "beperkte" resolutie (vergeleken met een LCD), en bij te hoge resolutie wordt internetten lastig
    (leesbaarheid) 

    Succes !

    Groet,  

  • 04-20-2008 5:05 PM In reply to

    Re: Avant 32" DVD i.c.m. laptop ???

     

    Dear Ignace,

    Fááántastisch antwoord !!! Gaat helemaal lukken !  Big Smile

    Mijn oprechte dank voor je input...

    BeoSound 4 moet er nu ook maar komen, gewoon omdat  'ie'  zooo mooi is...   Cool Ervaringen met dit B&O ontwerp blijven welkom...

    Greetzzz...!

    Anthony 

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 04-21-2008 12:01 PM In reply to

    Re: Avant 32" DVD i.c.m. laptop ???

    De oplossing die Ignace biedt gaat prima. Bij gebruik van dergelijk blokje gaan alle analoge signalen de juiste weg.

    Alleen de SPIF ingang zal geen digitaal stereo signaal accepteren. Deze ingang reageert alleen op Dolby D en DTS formaten.

  • 04-21-2008 2:11 PM In reply to

    Re: Avant 32" DVD i.c.m. laptop ???

     

    Thanks Beobuddy !

    Zal eens zien of de SP/Dif out mijn Laptop fixed is in te stellen op Dolby Dig (pro logic) ?

    Anders, de Rechts/Links stereo kabeltjes aansluiten. Echter...

    Wanneer ik een stereo signaal doorstuur gaat dat dan toch door de Surround Sound Module van de Avant, m.a.w. 'herkent'  de Avant wat er op de AV scart binnenkomt ?

    b.v.: ik neem een 'Dolby' televisieprogramma (of film) op met het Vista Media Centre...,   komt de playback Laptop > Avant in  'gewoon'  stereo binnen of  'herkent' de Avant het Dolby signaal op de AV scart asl ?

    Of !?   Unsure  Idea   Als ik beide aansluit..., SP/Dif én de Rechts/Links stereo kabeltjes, 'pakt' de Avant dan het  'beste'  signaal wat binnenkomt...??

    Wederom, alle n enige respons, ideas, etc... van harte welkom en gewaardeerd...!!!

    Anthony. Beer

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 04-21-2008 2:52 PM In reply to

    Re: Avant 32" DVD i.c.m. laptop ???

    Als je een "Dolby" uitzending opneemt, bedoel je waarschijnlijk een "Dolby Prologic" opname.

    Dolby Prologic is een analoge bewerking die wordt toegepast op het linker en rechterkanaal. In dat geval heb je dan een extra rear en centerkanaal.

    Het is alweer even geleden, maar ik meen dat L+R geeft het ene, en L-R geeft het andere kanaal als resultaat.

    Op diverse sites zaler wel een wat duidelijker uitleg te vinden zijn.

    In principe kun je ongeacht het bronsignaal een Speaker 5 instructie geven. Dan heb je gewoon een leuk ruimtelijk effect.

    En als het een echte Dolby Prologic uitzending is, dan klopt het geheel.

     

    Voor wat betreft het SPDIF signaal. De decoder in de Avant reageert dus alleen op echte DD en DTS signalen. Ik heb hierzelf al wat mee geexperimenteerd, maar het is mij nog niet gelukt om met een "standaard" geluidskaart de Avant te laten reageren.

    Ik heb het geprobeerd met meerdere geluidskaarten van Creative en Terratec. Allemaal zonder resultaat.

    Ook met diverse DVD software zoals Power DVD heb ik het e.e.a. geprobeerd. Deze spelers zouden het DD/ DTS signaal moeten kunnen verwerken. Maar helaas.

    Ook met de instellingen van de geluidskaarten heb ik het e.e.a. geprobeerd. Ook een zogenaamde bypass (als je een DVD afspeelt met DTS) naar een digitale uit van de pc naar de Avant leverde niets op.

     

    Maar er is een oplossing.

    Ikzelf heb een extra kaart gekocht van Club3D, de Theater Agrippa kaart.

    Deze kaart heeft een hardwarematige DD/DTS codeerfunktionaliteit.

    Al het aangeboden signaal kan deze kaart omzetten naar een DD/DTS formaat. En dat werkt als een speer!

    Uiteindelijk eindigde ik met een speciaal samengestelde game-pc, waarbij het geluid naar de 5.1 setup (Avant met penta's en 6000's) ging en het beeld via HDMI naar de beamer (Epson TW700 1280x720).

    Was een aardige ervaringen om te gamen via een beamer met supergeluid om je heen. Er zijn trouwens ook games met echte DD/DTS signalen.

  • 04-21-2008 4:29 PM In reply to

    Re: Avant 32" DVD i.c.m. laptop ???

     

    Wederom dank ppt reply Beobuddy !

    Voor mij betekent het dus  'business as usual' ... Start nu al wanneer nodig Speaker 5 optie... Ben geen gamer overigens...

    Kan nu niets proberen daar mijn beeldbuis eruit geknald is (zie een andere thread) en de Avant nog bij de TD van de dealer staat. Het e.e.a. speelt bij mij daar ik niet zo onder de indruk ben van de HDR2 (prijs/ontwerp/mogelijkheden). Probeer het nu op te lossen met mijn laptop en eventueel internetten via de Avant... Zal niet optimaal zijn maar toch...

    Denk ook aan de Beolab 2 in mijn surround setup maar mijn dealer raadt het mij af daar het 'te weinig toevoegt' aan mijn Beolab 8000/6000 setup (?). Was niettemin onder de indruk van het geluid in de winkel..., afijn...

    Wel geïntrigeerd door een jouw set-up..., een vriend vroeg mij onlangs of hij een Non-Beo plasma + tuner + hdr (Panasonic) met Beolabs kon koppelen, als jij een Epson beamer kan koppelen moet er ook een converter zijn voor die maat van mij ?

     Nogmaals mijn dank en ik laat je weten of/wanneer het e.e.a. lukt.

     Cheers !

    Anthony. Beer

     

    B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 04-26-2008 3:58 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Avant 32" DVD i.c.m. laptop ???

    dunkalot:

    Denk ook aan de Beolab 2 in mijn surround setup maar mijn dealer raadt het mij af daar het 'te weinig toevoegt' aan mijn Beolab 8000/6000 setup (?). Was niettemin onder de indruk van het geluid in de winkel..., afijn...

    De Beolab 2 voegt naar mijn mening behoorlijk wat toe,
    vooral in het ultralaag gedeelte. (de Beolab 8000 : 52 Hz, de Beolab 2: 23 Hz)
    Zeker wanneer de ruimte relatief groot is.
    Daarnaast heeft een surround setup ook vaak een aparte subwoofer-uitgang.  

     

Page 1 of 1 (8 items)