in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-20-2008 7:22 PM by mestreechteneer. 47 replies.
Page 2 of 2 (48 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 03-15-2008 2:26 PM In reply to

Re: Digitale TV icm een CRT TV

Nou Bingo, zojuist in het service menu "gekeken" en daar gaf de BV3 geruisloos Big Smile aan

een ...................................100 % prachtbeeld...Yes -  thumbs up

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-15-2008 2:53 PM In reply to

Ruisgetal 0 dus? Dan heb je het keurig aangesloten allemaal :-)

Ik denk dat ik die fotos maar laat zitten, want je bent zo gelukkig met je ruisvrije low resolution letterbox analoge beeld, daar kan geen digitaal tegenop Smile

• 03-17-2008 6:22 AM In reply to

Bingo:

Ruisgetal 0 dus? Dan heb je het keurig aangesloten allemaal :-)

Ik denk dat ik die fotos maar laat zitten, want je bent zo gelukkig met je ruisvrije low resolution letterbox analoge beeld, daar kan geen digitaal tegenop Smile

Neen Bingo er staat : de BV3 geeft het menu geruisloos weer en geeft dus niet ruisloos aan !....................Big Smile

idd. ben ik tevreden met mijn BV3 inclusief al jouw mooie toevoegwoordjes [low resolution letterbox analoge beeld] alsof het dan inferieur zou moeten zijn ? maar ik ben zeker niet blind voor verbeteringen; dus genoemde foto's zullen zeker welkom zijn om een vergelijk te kunnen maken.

• 03-17-2008 7:01 AM In reply to

Je zou nog wat kunnen verbeteren aan je bekabeling dan. Ik heb echt analoog 0 ruis volgens het service menu. Ik weet overigens nog steeds niet hoe ik eigen fotos kan bijvoegen hier.

Hieronder wat voorbeelden:

Hieronder zie je een breedbeelduitzending in letterbox dus zoals jij het analoog via de kabel binnenkrijgt. Jouw televisie moet dat beeld opblazen wat zoals je begrijpt een verlies in resolutie zal opleveren.

Hieronder zie je hetzelfde beeld maar nu aangeboden via een digitale ontvanger in anamorphe. Zoals je ziet is verticaal het beeld al volledig gevuld dus heb je de originele verticale resolutie. Horizontaal is het beeld wat in elkaar gedrukt. De televisie hoeft nu alleen maar horizontaal het beeld wat uit te rekken zodat je de originele resolutie behoudt.

Hieronder zie je dan hoe een anamorphe beeld eruitziet op de Beovision 3.

Een breedbeeld (16:9) TV rekt het beeld links en rechts naar de juiste verhouding. Verticale aantal pixels gaan niet verloren. Beeldscherpte wordt hierdoor met 33% verbeterd ten opzichte van letterbox (analoge uitzending).

• 03-17-2008 7:38 AM In reply to

Bingo, bedankt voor de info. het lijkt er op dat ik toch een keer mijn slaapkamer TV op de begane grond naar de buurman rijdt [gelukkig zitten er wieltjes onder het TV meubeltje...:-) en een kijkvergelijk maak omte zien met eigen ogen wat er aan practisch kijkverschil resteerd van de theoretische 33% meer beeldscherpte; ik ben ontzettend benieuwd en hoop dat deze beeldscherpte niet resulteert in een verbeterde scherpte bij aninmatiefilm en een verharding van de kleurstelling/diepte/warmte bij een "gewone" film, iets waardoor ik persoonlijk nog steeds niet echt kan wennen aan HD TV op LCD oid.
  • 03-18-2008 2:10 PM In reply to

En, heb je het onderzoek al afgerond, Beologisch?.

Kan je niet beter zijn digitale ontvanger even lenen ? Kan je schakelen in je eigen vertrouwde omgeving tussen analoog en digitaal.

• 03-19-2008 5:15 AM In reply to

He Bingo, ik heb mijn "onderzoek" inmiddels afgerond en de [voor mij] opvallende bevindingen zijn de volgende :

Ik heb mijn slaapkamer BV3.32 zonder AR scherm op digitaal aangesloten en gezien dat het beeld idd. iets beter is tov. analoog [bij de dvd Ice-Age is dit verschil trouwens groter dan bij DVD Sixth-Sense] Tevens had ik mijn BV3.32 met AR uit onze woonkamer er naast gezet voor verder/beter vergelijk en moest constateren dat het digitaal beeld van de non AR scherm BV3.32 maar een weinig beter is dan de weergave van de analoge AR versie BV3.32. Nu is het meest opvallende verschijnsel dat het verschil tussen digitaal en analoog op de non AR scherm BV3.32 versie groter is dan bij de AR versie BV3.32.Tevens vind ik het meest opvallend dat het verschil tussen analoog en digitaal bij "gewoon" TV kijken eigenlijk nog veel kleiner is dan bij dvd, maar wellicht is dat logisch cq. verklaarbaar ?!

• 03-19-2008 7:44 AM In reply to

Heb dezelfde ervaring, beeld digitaal is iets beter. Dat dit verschil zo gering is zegt veel over de kwalitiet van de bv3.32. Bij elk ander merk is dat verschil aanzienlijk groter.

En dat is nu net het probleem met de platte schermen van B&O er is geen verschil meer en de concurrentie heeft zelfs nog beter beeld. In die tijd dat ik mijn B&O tv's kocht was het ook veel geld maar niemand praatte over dat geld iedereen had het over de beeldkwaliteit.

Als je over gaat op digitaal zou ik je aanbevelen om een humax te pakken met of zoder harde schijf, perfect te bedienen met de beo4.

Groet Roel.

• 03-19-2008 12:00 PM In reply to

Hallo Beologisch, het kan zijn dat ik niet helemaal helder ben. Heb je nou dvd en analoge televisie met elkaar vergeleken of digitale televisie met analoge televisie?  Ik haal dat niet zo duidelijk uit je verhaal.

• 03-19-2008 2:35 PM In reply to

Hallo Bingo,

ik heb de dvd vergeleken tussen een AR BV3.32 en een non AR BV3.32 met de constatering dat de dvd op de AR scherm versie mooier is dan de non AR versie, het verschil is echter kleiner bij het gebruik van een gewone film dan bij een anaimatie film.

Het TV signaal heb ik analoog en digitaal vergeleken op de BV3.32 met en zonder AR scherm en gezien dat het verschil tussen digitaal en analoog bij een BV3.32 met AR kleiner is dan het verschil tussen analoog en digitaal met gebruik van onze non AR scherm BV3.32

hierbij opgemerkt dat het verschil tussen digitaal en analoog op de BV3.32 met AR scherm niet echt noemenswaardig is, terwijl dit bij onze non AR versie wel duidelijker zichtbaar is, al met al zou het op de slaapkamerversie [zonder AR] wel de moeite waard zijn over te stappen, maar bij de AR versie niet echt, zoals Roel ook al opgemerkt heeft.

• 03-19-2008 2:54 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Dus als ik het goed begrijp is DVD-beeld mooier met AR scherm,
    en dat bij digitaal/analoog het scherm toch ook wat scherpte weghaalt ?  

Maakte het omgevingslicht dan ook nog verschil (daglicht / avond) ? 

(ben voor mijn ouders een BV3 aan het vergelijken qua opties, kleur buitenrand,
    maar ook AR-scherm of juist niet) 

Gr, Ignace 

• 03-20-2008 4:54 AM In reply to

Ignace:

Dus als ik het goed begrijp is DVD-beeld mooier met AR scherm,
    en dat bij digitaal/analoog het scherm toch ook wat scherpte weghaalt ?  

Maakte het omgevingslicht dan ook nog verschil (daglicht / avond) ? 

(ben voor mijn ouders een BV3 aan het vergelijken qua opties, kleur buitenrand,
    maar ook AR-scherm of juist niet) 

Gr, Ignace 

Hoi Ignace,

Het is idd. zo dat het AR scherm in elke omstandigheid een betere weergave heeft/geeft dan de non AR versie [helaas kan deze optie slechts bij nieuwe aankoop bij de fabriek besteld worden en niet nadien alsnog aangepast worden] Het AR scherm neemt geen scherpte weg maar geeft een "warmer" maar duidelijk beeld[kleur] en zeker bij zonlicht in de kamer is het AR echt een must ! bij schemer is de non AR versie "scheller" van kleur dan de AR versie; hierbij is het verschil tussen analoog en digitaal wel waarneembaar, terwijl dit bij de AR versie slechts marginaal voordeel opleverd.

Kortom : de AR versie geeft een rustig, warm,contrastrijk, duidelijk, verzadigd en scherp beeld bij zowel daglicht als bij schemer. Het verschil tussen ananloog en digitaal signaal is gering. 

De Non AR versie geeft een lichter, "scheller", helderder en toch scherp beeld, bij daglicht een minder goede [ =fletsere ] weergave. Het verschil tussen digitaal en analoog signaal is hier beter waarneembaar.

Ik gebruik een rode rand in onze living [past beter bij het interieur aldaar en staat vrolijk] en een antraciet kleurige in de slaapkamer (is het tenslotte toch meestal donker nietwaar ?...........;-) heb een lichtgrijze en antraciet "geprobeerd" in de living, maar was niet zo mooi omdat er dan zo weinig contrast is tussen het beeldscherm en de rand, iets wat anderen waarschijnlijk juist wel weer mooi zullen vinden. Ik vind het een fijne optie zo eenvoudig de rand te kunnen wisselen.

Vreemd genoeg [of wellicht ook juist niet] geeft een andere kleur rand [rood of zwart] een andere "beeldervaring" door dit contrast van rand en scherm.

• 03-20-2008 4:57 AM In reply to

Voor zover ik weet kan het AR-scherm gewoon achteraf worden geplaatst.
  • 03-20-2008 5:13 AM In reply to

BartS:

Volgens de boekjes  en service handleiding van B&O voor de BV3 is de coating "factory fitted only" maar wellicht is dit dan toch naleverbaar [geworden] ?

• 03-20-2008 5:19 AM In reply to

Tuurlijk is het naleverbaar !!!!
  • 03-20-2008 5:41 AM In reply to

beologisch:

BartS:

Volgens de boekjes  en service handleiding van B&O voor de BV3 is de coating "factory fitted only" maar wellicht is dit dan toch naleverbaar [geworden] ?

Glasplaat kan vervangen worden. Denk er zelf sterk aan om m'n BV3 te voorzien van AR-frontscreen... Toen ik m'n BV3 kocht was die nog niet leverbaar met AR... Het verschil qua reflexties in beeld met of zonder AR is opmerkelijk van zodra je enige lichtinval hebt.

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 03-20-2008 5:49 AM In reply to

Het AR scherm voor de BV3-32 is de glasplaat met anti reflectie (verminderde reflectie coating) en is nu te koop voor 360 Euro.

Dan nog plaatsen door persoon met hanige handjes. (stofvrij houden etc)

Kan achteraf volgens mijn dealer/techneut.

(In de B&O brochure van destijds, zo staat het mij nog bij, de BV3-28 kan alleen af fabriek van AR scherm voorzien worden, Waarom is mij onbekend)  

Grt, Robert

• 03-20-2008 6:40 AM In reply to

Karel Uyttendaele:
    beologisch:

BartS:

Glasplaat kan vervangen worden. Denk er zelf sterk aan om m'n BV3 te voorzien van AR-frontscreen... Toen ik m'n BV3 kocht was die nog niet leverbaar met AR... Het verschil qua reflexties in beeld met of zonder AR is opmerkelijk van zodra je enige lichtinval hebt.

Mooi dat de glasplaat nu wel separaat wordt verkocht en dus vervangen kan worden; voor mij ook zeer zeker een overweging dit te [laten] doen.

Het verschil tussen onze BV3.32 AR en de andere zonder AR is idd. erg groot en voor ons telkens [over]duidelijk zodra wij van de living naar de slaapkamer gaan om de rest van de film oid. liggend verder te zien.....;-)

Door het "testje" van digitaal of analoog op een CRT BV3 hebben we zeker wel gemerkt dat het gevoelsmatig qua kijkbeleving toch wel duidelijk verschil maakt welke kleur lijst er om het scherm zit (voorloper van ambilight ? maar dan manual....:-) 

• 03-20-2008 6:46 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Als ik zo de ervaringen met het AR-scherm / BV3 lees dan lijkt het haast een must
    voor de BV3 voor mijn ouders.  

Zeker in de zomermaanden is bij tv-kijken 's avonds
    een hinderlijke spiegeling te zien bij hun huidige tv.  

• 03-20-2008 7:47 AM In reply to

Nihil novi

Nihil novi
  • 03-20-2008 7:52 AM In reply to

Ik zou als ik jou was, idd. voor een versie met AR gaan !
  • 03-20-2008 8:02 AM In reply to

Alain Vandam:
    mestreechteneer:

Heb dezelfde ervaring, beeld digitaal is iets beter. Dat dit verschil zo gering is zegt veel over de kwalitiet van de bv3.32. Bij elk ander merk is dat verschil aanzienlijk groter.

En dat is nu net het probleem met de platte schermen van B&O er is geen verschil meer en de concurrentie heeft zelfs nog beter beeld. In die tijd dat ik mijn B&O tv's kocht was het ook veel geld maar niemand praatte over dat geld iedereen had het over de beeldkwaliteit.

Als je over gaat op digitaal zou ik je aanbevelen om een humax te pakken met of zoder harde schijf, perfect te bedienen met de beo4.

Groet Roel.

Dat is nu wat ze zeggen "nagels met koppen slaan"

In het beeldbuis tijdperk koste een B&O TV ook duidelijk meer dan bij de andere bevriende firma's (concurrentie)

Maar het verschil in beeldkwaliteit was ID ook duidelijk.

Enfin, gisteren was de huisarts nog hier en hij vond het het beeld van mijn Beovision 3-32 werkelijk prachtig.

Hij had nl onlangs een Pannasonic (zonder dit merk af te breken) plasma gekocht en dat beeld was niet zo mooi.

Hij zou dus ook gaan overstappen op digitale TV van telenet.

Allemaal mooi vertelde ik, en uw beeld zal er ook zeker op vooruit gaan Dokter.

Maar eh, deze TV speelt nu gewoon annaloog via kabel tv en dat is het.

Antwoord Dokter "Wauw", wat een beeld.

En dat geluid.

Vervolgens maakte ik het even af door de zwarte doek te vervangen door een rode.

Luid applaus , bis bis, triomf triomf (LOL)

Wat een prachtig [herkenbaar] verhaal ! nu kan de dokter nadat alle cijfertjes op de plaats vielen luid : Bingo roepen en overgaan op een BV3.32 al dan niet met digi-telenet........................Party!!!

• 03-20-2008 7:22 PM In reply to

Leon,

Een ar scherm moet nog wel bij een of andere dealer te krijgen zijn voor een leuk prijsje. Maar dan moet je natuurlijk niet te lang wachten. Ik had op mijn bv3.32 ook geen AR scherm daar mijn tv toendertijd geen last had van lichtinval. Ik weet dat diegene die tv van mij overgenomen heeft er later wel een AR scherm in heeft laten zetten. Hij heeft toen niet de volle prijs ervoor betaald. Ik meen iets van 150,00 euro . incl plaatsen.

Dus zou eens even wat rondbellen. misschien heb je nog geluk.

Groet Roel.

Page 2 of 2 (48 items) < Previous 1 2