Ignace: Dus als ik het goed begrijp is DVD-beeld mooier met AR scherm,
en dat bij digitaal/analoog het scherm toch ook wat scherpte weghaalt ?
Maakte het omgevingslicht dan ook nog verschil (daglicht / avond) ?
(ben voor mijn ouders een BV3 aan het vergelijken qua opties, kleur buitenrand,
maar ook AR-scherm of juist niet)
Gr, Ignace
Hoi Ignace,
Het is idd. zo dat het AR scherm in elke omstandigheid een betere weergave heeft/geeft dan de non AR versie [helaas kan deze optie slechts bij nieuwe aankoop bij de fabriek besteld worden en niet nadien alsnog aangepast worden] Het AR scherm neemt geen scherpte weg maar geeft een "warmer" maar duidelijk beeld[kleur] en zeker bij zonlicht in de kamer is het AR echt een must ! bij schemer is de non AR versie "scheller" van kleur dan de AR versie; hierbij is het verschil tussen analoog en digitaal wel waarneembaar, terwijl dit bij de AR versie slechts marginaal voordeel opleverd.
Kortom : de AR versie geeft een rustig, warm,contrastrijk, duidelijk, verzadigd en scherp beeld bij zowel daglicht als bij schemer. Het verschil tussen ananloog en digitaal signaal is gering.
De Non AR versie geeft een lichter, "scheller", helderder en toch scherp beeld, bij daglicht een minder goede [ =fletsere ] weergave. Het verschil tussen digitaal en analoog signaal is hier beter waarneembaar.
Ik gebruik een rode rand in onze living [past beter bij het interieur aldaar en staat vrolijk] en een antraciet kleurige in de slaapkamer (is het tenslotte toch meestal donker nietwaar ?...........;-) heb een lichtgrijze en antraciet "geprobeerd" in de living, maar was niet zo mooi omdat er dan zo weinig contrast is tussen het beeldscherm en de rand, iets wat anderen waarschijnlijk juist wel weer mooi zullen vinden. Ik vind het een fijne optie zo eenvoudig de rand te kunnen wisselen.
Vreemd genoeg [of wellicht ook juist niet] geeft een andere kleur rand [rood of zwart] een andere "beeldervaring" door dit contrast van rand en scherm.