in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 05-19-2008 12:33 PM by beologisch. 216 replies.
Page 6 of 9 (217 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 03-26-2008 8:35 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Re: Bang & Olufsen Rivershow

Kinderen waren er in Zwolle wel (oa van mij) maar die hebben zich erg vermaakt en verwonderd. Je kunt dan ook gelijk zien waar de toekomstige B&O gebruiker zich over verwonderd en verbaasd. Wat voel je je dan opeens oud.
    Muzies, Hans Kroon
  • 03-26-2008 8:50 AM In reply to

WinkDrinks 
  • 03-26-2008 8:51 AM In reply to

OUD ??????
  • 03-26-2008 9:22 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Oud, nou ja ? Bij wijze van spreken dan. Het verbaast mij wel dat met het ouder worden de interesse voor veranderingen blijft maar dat het implementeren van al die veranderingen mij vaak te snel gaan. Misschien is dat dan ook wel de reden waarom ik mij ook zo kan vinden in B&O. Ze adopteren de nieuwe technieken wel, maar doen het rustig aan met het uit- en verwerken van die technieken in de producten. Tja en dan loop je wel eens achter. En wat dan nog? Mijn huidige TV/CRT moet het nog jaren doen en tegen de tijd dat die op is zie ik wel wat er aan uitgekristaliseerde mogelijkheden zijn. Want alles moet dan nog wel samenwerken en integreren met de dan nog werkende audio/video eenheden in huis.

Mijn oudste zoon van 10 die met me mee is gegaan naar Zwolle en van jongst af aan geconfronteerd is met B&O, heeft andere interesses maar gelukkig wel smaak. B&O vindt hij ook mooi en net als zijn vader lang niet alles. De BeoSound 3 en de BeoSound 9000 vindt hij kikken! (Nu maar hopen dat we BS 3 ook winnen;) Terwijl wij (mijn vrouw en ik) de BC2300/3000/3200 weer heel erg mooi vinden. De BeoVisions vond hij geen van alle mooi, nou ja die rooie (BV7-40) weer wel maar stond dan ook een BS9000 bij ;) Ik vond de BV7-40 zeker in die kleur heel erg mooi en deze zou ook echt niet mis staan bij ons in het huis.

Mijn zoon vond de BeoCom 6000 waar je het geluid mee kon regelen weer het einde terwijl ik mij verlekkerde op de Beolab5 tijdens de surround presentatie. Tja en dan krijg je leuke gesprekken met je buurman.

Al met al had er best meer jeugd mogen rondlopen (dus niet rennen). Het vile mij overigens op dat hij totaal geen interesse had in de B&O MP3 speler en telefoons (gelukkig).

Muzies, Hans Kroon
  • 03-31-2008 2:19 PM In reply to

Ik ben er vanmiddag even geweest.

Het was allemaal netjes verzorgd en zag het er dus goed uit.

Eigenlijk was ik wel benieuwd naar de nieuwe lab 10 en het oogje op de nieuwe BV 4.

Die heb ik dus kunnen bekijken in de demo-ruimte omdat dat de enige ruimte is waar de lab 10 hangt en wordt onthuld als nieuwtje.

Maar om eerlijk te zijn ging ik een beetje teleurgesteld richting huis.

Het geluid uit de lab 5 was wel aardig (ik heb ze beter horen spelen), want ze stonden naar mijn idee veel te ver uit elkaar (of wij zaten te dichtbij). Verder werd er imposant gedaan over het totale vermogen van de Lab 5, terwijl ik dat niet heb kunnen ervaren in de demo. Daarvoor stond het volume te laag. Dus om nu te zeggen dat je echt in je stoel zat te schudden, nee niet echt. Het zal wel zo zijn dat je op een gegeven moment verwend raakt als je al een dergelijk setup hebt staan.

Wat mij betreft hadden ze beter voor een live concert met een strak laag en op een hoger volume kunnen kiezen, zodat je echt het gevoel hebt dat je erbij bent. Wat dat kunnen die lab's perfect. Maar die flutfilm, ik vond het maar niks.

Op de BV4-65 werd een stukje The Incredibles getoond waarvan ik ook vond dat er absoluut niet het beste uit de BV -4 werd gehaald.

Je kon zien dat het uit een DVD-1 (of wellicht een DVD-2) kwam, terwijl er met veel trots wordt gemeld dat het een Full HD scherm is.

En stuur je dat met SD aan Sad 

Verder was er veel van hetzelfde wat al langer al de markt is en dat is, denk ik,  omdat er potentiele klanten rondlopen die het nog niet allemaal kennen.

De entree was overigens vrij toegankelijk en werd er niet gecontroleerd op een toegangskaart/uitnodiging. Dus de drempel ligt lager dan verwacht en dat maakt dat het voor de nieuwsgierige wat makkelijker is om te gaan kijken.

Dus ik zou zeggen. Ga kijken en oordeel zelf. Het blijft al met al toch mooi om te zien.

• 03-31-2008 2:34 PM In reply to

Tjonge, hier schrik ik toch weer van. Als ze zon 65 inch aansturen met een gewone DVD en het beeld ziet er dan matig uit op die 65 inch, kan je toch wel een aantal dingen voor jezelf op een rijtje zetten;

Het Beosystem 3 upscaled bij lange na niet zo goed als de Pioneer Kuro's doen. Want dat beeld ziet er wel zeer goed uit vanaf een DVD op een Kuro.

De minachting wederom van Bang & Olufsen voor de klant vanuit de gedachte: "de klant ziet het toch niet, en betaalt toch wel". Een scartje meer of minder maakt toch niet uit. (harddiskrecorder inwendig in Beovision 9 verbonden met scart)

Ik dik het nu wel iets aan maar toch bekruipt mij dit gevoel als ik deze feiten hoor. Op sommige gebied zijn ze nog geen snars veranderd terwijl dat hard nodig is.

Te triest voor woorden!!!

• 03-31-2008 2:53 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

ja ik sta hier ook van te kijken....
    Waarom hangen ze er niet een HD bron aan ?  

• 03-31-2008 3:07 PM In reply to

Misschien omdat ze;

- Zelf nog geen blu-rayspeler in het assortiment hebben en het een beetje kneuterig vinden staan om een         speler van een ander merk te gebruiken? Want dan wordt het gat in je portofolio schrijnend zichtbaar..

- Geen kabelaansluiting hebben aan boord?

- Geen satellietontvangst hebben geregeld aan boord? ( was prima te doen geweest)

Al met al hadden ze net zo goed een VHS band kunnen laten zien op die 65 inch...

• 03-31-2008 3:12 PM In reply to

Kijk, ik snap het wel.

Of je kiest voor een DVD via de BS-3 die bedienbaar is via de Beo5 of 4 en te verkopen is of

je kiest voor HD content vanaf een Blu-Ray of HD-DVD dat op dit moment via een third-party moet komen en eventueel bestuurd via een PUC. Maar dat ligt niet voor de hand om de verkoop te stimuleren.

Ik had liever echt HD materiaal gezien. De scaler in de BS3 is echt wel een goede, maar je kan scalen wat je wil, je kan er geen beeld informatie "bij maken". Details die bij HD materiaal aanwezig zijn, kun je er niet bij toveren. Dus wat bij mij stoorde is dat er een DVD wordt gebruikt voor het tonen van een Full HD scherm, terwijl je bij voorbaat al weet dat je dan nooit het maximale eruit zal halen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het beeldformaat van de film. Die is niet in 16 bij 9, maar 20 bij 9 (2.39:1 volgens DVD doosje)

M.a.w. je kijkt naar een een machtig scherm waar het beeld tot aan de bovenrand is verschoven en er een pakweg 20 cm hoge zwarte balk aan de onderzijde zit Sad   

• 03-31-2008 3:13 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Dat denk ik ook (geen kabel, geen sat)
    Maar een Blue-Ray van merk x had toch gewoon op de BS3 aangesloten kunnen worden,
    als die nog niet te bedienen is via de PUC, dan neem ik mijn Lintronic wel mee.
    Smile

• 03-31-2008 3:14 PM In reply to

Ze hadden de BR-speler toch kunnen verstoppen, en de PUC-lijst in de BS3 kunnen aanpassen.

Gemiste kans inderdaad!

• 03-31-2008 4:45 PM In reply to

Een gemiste kans is wel erg subtiel uitgedrukt. Ik noem het gewoon een teken van gemakzucht en je klant imponeren met dingen die er eigenlijk minder toe doen. Als ik op die boot was, had ik daar zeker een discussie over aangegaan.

Dus als ik op boot ben geweest ( ALS!! dus niet zeker dat ik ga) en ik tref het daar ook zo krakkemikkig aan, dan horen jullie mijn verslag van mijn bezoek zeker nog wel. 

• 03-31-2008 4:58 PM In reply to

Dat vond ik ook zo vreemd, een mega schem dat maar voor een deel wordt benut.

Ik kan me een betere marketing bedenken 

• 03-31-2008 4:59 PM In reply to

Ze zullen toch snel met een vervanger van de dvd I en II moeten komen,

Ze spelen veel te traag in,koop je een 65" plasma hebben ze geen blue ray (en dvd meer!)

• 03-31-2008 5:53 PM In reply to

Beoik:

Dat vond ik ook zo vreemd, een mega schem dat maar voor een deel wordt benut.

Ik kan me een betere marketing bedenken 

Persoonlijk toch niet mee eens. De manier hoe je de film (21:9) zag, is zoals ie bedoeld is. Als deze zelfde film beeldvullend zou zijn (pan scan) zou je de stukken aan de zijkant missen.

• 04-01-2008 8:19 AM In reply to

Ik denk dat ze een groot breed scherm moeten maken met een verhouding van 21:9.

Deze grote schermen zijn toch vooral bedoeld om films op te kijken.

De gewone uitzendingen moeten dan gewoon een zwarte balk links en recht van het beeld hebben. 

• 04-01-2008 9:04 AM In reply to

Er zijn geen plasmaschermen met beeldverhouding 21:9. De optimale beeldverhouding voor het menselijk oog schijnt 18:9 te zijn overigens.
  • 04-01-2008 9:54 AM In reply to

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-01-2008 2:17 PM In reply to

Vreemd eigenlijk dat die maat niet wordt gemaakt terwijl het wel een standaard is voor films. Gat in de markt ;)

• 04-02-2008 10:42 AM In reply to

Bingo:
    Er zijn geen plasmaschermen met beeldverhouding 21:9. De optimale beeldverhouding voor het menselijk oog schijnt 18:9 te zijn overigens.

Nee dat is A4 formaat, dus niet landscape maar portait!

• 04-02-2008 12:32 PM In reply to

Deleted

• 04-02-2008 12:46 PM In reply to

Zwets:

Bingo:

Nee dat is A4 formaat, dus niet landscape maar portait!

Een A4 meet 29,7 x 21 cm. Stick out tongue

Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

• 04-02-2008 4:03 PM In reply to

Voor de geinteresseerden. Hier een hele studie van de EBU over de aspectratios en film weergeven op televisieschermen.

Veel plezier ermee.

http://www.ebu.ch/CMSimages/en/tec_text_r93-1998_tcm6-4755.pdf

• 04-02-2008 4:11 PM In reply to

brrrr . liever geen nieuw formaat
    laat alles maar bij 16 x9
    nu al werk genoeg om mijn 15X10 foto' s te croppen naar 16x9
    en het is al erg genoeg dat een 4x3 uitgerokken wordt
    De vrouwen zien er op die manier allen maar dikker uit ....
  • 04-02-2008 5:32 PM In reply to

nico vercammen:

nu al werk genoeg om mijn 15X10 foto' s te croppen naar 16x9
    Beter niet beeldvullend maken. Dat ziet er toch niet uit. Keep aspect ratio aanvinken.Wink
Page 6 of 9 (217 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next > ... Last »