in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-02-2008 3:40 AM by Roger. 27 replies.
Page 1 of 2 (28 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 05-01-2007 4:18 AM

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Er det noen som vet om eksisterende valg for STB-C (IR-blaster) kan kontrollere den nye kabelboksen fra GET eller må SW oppdateres med nye IR-koder for denne boksen?

    Roger

  • 05-01-2007 1:06 PM In reply to

    • Stones
    • Not Ranked
    • Joined on 05-01-2007
    • Oslo, Norway
    • Posts 18
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Jeg var innom og spurte om dette angående den digitale boksen til GET for en stund siden. Jeg fikk da vite at den ikke lå i databasen enda, men at det ville komme en SW-oppdatering. Men slik oppdatering gjaldt bare for TV-er der en kan koble til en pc for oppdatering og ikke for de TV-ene som en må bytte IC.
  • 05-14-2007 11:16 AM In reply to

    • Rolf
    • Not Ranked
    • Joined on 04-21-2007
    • Stockholm, Sweden
    • Posts 63
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Hej,

    B&O stödjer just nu Gets Zapper Digitalbox och arbete pågår just nu hos B&O med Gets PVR. Som Stones skrev så finns dessa uppdateringar just nu endast i databas versionen som laddas upp via PC men det ska också komma pga stor efterfrågan stöd via IC-byte.

    Get släpper under hösten även sina HD baserade produkter där samma fjärkontrollskoder som nu tas fram till SD PVR produkten används.

     

    Mvh Rolf

     

  • 08-14-2007 1:46 PM In reply to

    • BeoET
    • Not Ranked
    • Joined on 08-14-2007
    • Scandinavia
    • Posts 16
    • Bronze Member

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Vi byttet IC på vår Beovision 5 BeoVision 5 for 1/2 år siden fordi den forrige Motorola-dekoderen måtte være på hele tiden for at det skulle virke sammen med BV5... Nå virker DTV ikke (den gamle Motorola get dekoderen virker ikke etter at vi fikk den nye Get-boksen) - og vi må vente på ny IC fra B&O... Vet du/dere når IC'en som støtter de nye Get-boksene er klar fra B&O's side?

  • 08-23-2007 4:01 PM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Vet bare at B&O har prioritert å lage en IC pga stor etterspørsel. Ryktet sa september, som i praksis betyr oktober.

    Den nye GET-boksen virker vesentlig bedre enn den gamle DVI-5000 Motorola boksen. Ved å sette format-valg til "AV (=off)" sendes denne informasjonen på en av pinnene i scarten, og fjernsynet bytter fra 14:9 / 15:9 til 16:9 øyeblikkelig. Meget greit ved reklameavbrudd og "surfing". Dessuten fungerer omsider AC.3 signalet som det skal, og fjernsynet bytter mellom Nicam stereo og Dolby digital automatisk. Og bildet ble bedre.

    Litt uvant da flere av GET-funksjonene ikke er tilgjengelig via Beo4, men de man bruker 90% av tiden er det og da er jeg fornøyd.

    Rosinen i pølsen er muligheten til å ta opp (PVR-versjonen) en film fra Canal+ og senere spille den av uten å miste den digitale 5.1-lyden. Her blir HDR-2 og DVD-2 utkonkurrert så det holder!

    Roger

  • 08-25-2007 10:03 AM In reply to

    • Stones
    • Not Ranked
    • Joined on 05-01-2007
    • Oslo, Norway
    • Posts 18
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Dette var gode nyheterSmile
  • 08-26-2007 7:35 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    En ripe i lakken er når GET-boksen detekterer et dolby digital signal (Canal+) så kuttes lyden via Scart av GET-boksen. Dette merkes ikke i hovedrommet, fordi fjernsyn bytter til digital utgang når det mottar et signal.

    Verre er det i BeoLink-systemet, siden Video Master kun distribuerer analog lyd. Så de fleste Canal+-filmene er stumfilmer i linkromSad

    Roger

  • 10-03-2007 9:08 AM In reply to

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Hallo!

    Noen som vet noe mer om IC til de nye Get-boksene for oss som har "gamle" B&O-fjernsyn uten mulighet til å oppgradere software via pc? Og eventuelt hvor mye dette vil koste i Norge? 

    Har selv en Beovision 3-32 som det hadde vært digg å få til å funke sammen med STB-Controller og Get Box.

     Lloydern 

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 10-04-2007 1:44 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Siste lovnad var oktober, altså inneværende måned!

     Roger

  • 10-06-2007 5:04 AM In reply to

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Hei igjen Roger!

    Et par spørsmål siden du også bruker Get Box. Sliter litt med å skjønne meg på disse format-innstillingene.

    - Selv om jeg har innstilt Get Box'en på 16:9 TV velger likevel min Beovision 3 format 1 (14:9/15:9). Nar jeg trykker format + GO blir den fortsatt stående i format 1? Ved DVD-film for eksempel går dette alltid automatisk til format 3.

    - Men når jeg overstyrer til format 3 går tv'en greit over til 16:9. Problemet da er at jeg opplever at noe av bildet blir borte på sidene. AKkurat som det ikke passer inn 100 %. Jeg har swichet fram og tilbake mellom format 1 og 3 for å sammenligne logoer, tekstfelt osv...og definitivt blir noe borte i format 3. Har du det sånn med din Get Box på din TV??

    - Til slutt eit lite sukk om at desverre på min TV støttes ikke overføring av RGB-signal på den siste scart'en nr 3 (dekoder). Men det er vel kanskje umulig å se forskjell uansett. Bruker denne til Get Box. Vil jo ikke flytte DVD1 vekk fra nr 2 (AV) og V 8000 må jo stå i nr1 (V.tape) dersom den skal fungere med Beo 4. Litt bingo det siden V 8000 strengt tatt ikke trenger overføring med RGB-signal.

     Gleder meg til svaret ditt

    Lloydern

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 10-07-2007 9:43 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Hei igjen,

    - dette er det samme problemet som man hadde med UPC-boksen fra Motorola. Eneste løsningen da var 4:3 Letterbox (16:9 ble vist som letterbox). Det er i grunnen bare en løsning for å utnytte B&O-formatene, og det er å slå av formatvalget i GET-boksen (sett dette til AV). Dette krever at scarten du benyter på fjernsynet har 16:9 detection for WSS (widescreen signal). 4:3 eller 16:9 fungerer rett og slett ikke optimalt om du velger disse formatene på GET-boksen.

    - Det er faktisk en markant forskjell med RGB, så jeg ville sterkt vurdert å pensjonere V8000 til fordel for en GET-boks med PVR-funksjon (personal video recorder). Prøv å koble GET-boksen til V.TAPE og aktiver RGB...

    Roger

  • 10-08-2007 5:59 PM In reply to

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Takk for gode svar!

    - Det er 16:9 detection på min Beovision 3, problemet er bare det at den muligheten du har på din Get Box PVR til å sette formatvalg som "AV" / Off ikke finnes i den vanlige Get Box. Der er kun valgmulighetene 4:3, 16:9 og 16:9 Fullskjerm. Bingo!

    - Har selvfølgelig lekt med tanken på PVR, med synes også det har sin sjarm med Beo4 og V 8000. I alle fall så lenge Get Box'ene ikke kan kotrolleseres gjennom STB-Controlleren. Har en kompis som har denne og han skryter fælt! Men uansett skal jeg teste ut det du sier ang RGB, blir spennende å se om jeg ser forskjell?

    Lloydern

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 11-14-2007 6:02 AM In reply to

    • BeoET
    • Not Ranked
    • Joined on 08-14-2007
    • Scandinavia
    • Posts 16
    • Bronze Member

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Hei - venter fortsatt på IC'en som skal hjelpe oss med "gamle" Beovision. Har selv et BV5, og får p.t. kun brukt de analoge signalene, siden ekstern DVD/HDD (styrt via B&O DVD-Coontroller) og Getbox er montert i et annet rom. Det siste jeg fikk opplyst var at IC'en skulle være klar i år - noen som har hørt noe mer detaljert?

    Uansett nyttig info over - vi bør tydeligvis anskaffe PVR-boksen fra Get for å få justert formatet automatisk på TV'en.

  • 11-14-2007 6:37 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    PVR-boksen er nesten for bra. Jeg har et BeoVision med innebygget HDR, og denne er utkoblet fordi GET PVR håndterer bruken av de to "tuner'ne" på en sømløs måte: den tar opp vha tuner #2 om du ser på en kanal. HDR'n til B&O overstyrer den kanalen du ser på, slik at du i praksis må se på det du tar opp. Dessuten tar PVR-boksen opp bildet uten å gå via analoge signaler slik B&O gjør - dermed beholder du 5.1-lydsporet selv om du tar opp en Canal+ film, og bildet er like skarpt og klart som da det ble sendt "live".

    Men det viktigste er, som du påpeker, at formatvalget kan slåes av - slik at fjernsynet styrer dette og lynraskt bytter format ved reklameavbrekk og kanalskifte.

    Siste om IC chip er ila desember, men det virker ikke som om B&O helt tror på det selv - dermed snakker vi om tidlig 2008 i praksis. Og det er synd, for spesielt med Beo5 er styringen av PVR-boksen elegant: På den trykkfølsomme skjermen til Beo5 har du valgene "Record", Text", "GET Guide", "Mitt arkiv", "Tilpass" m.fl. Veldig enkelt og elegant.

    Og den virkelig gode nyheten er at GET vil beholde IR-kodene - slik at HDTV-boksen fra GET kan styres med samme kommandoer når den kommer på markedet. Plug'n'play!

    Roger

  • 11-14-2007 6:47 AM In reply to

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Jeg har sett den HDTV-boksen og fått høre at den skal komme i desember (sist at den skulle komme i november!) Boks er forøvrig en dårlig benevnelse, meget vakker design - simpelthen B&O-aktig. Kommer til å passe meget fint inn.

  • 11-14-2007 6:53 AM In reply to

    • BeoET
    • Not Ranked
    • Joined on 08-14-2007
    • Scandinavia
    • Posts 16
    • Bronze Member

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Flott Roger - Beo5 er høyt på ønskelisten - vurderer sterkt å kjøpe en til jul... Set for meg at styringen av ekstern HDD/DVD (Sony RDR-HX1010) via DVD-Controlleren blir enklere da. Kommandoene i dag (Go+rød, Go+gul, Go+"0", Go + ">" etc etc) er ikke akkurat intuitive! Må nok ha Beo5'en, ja...

    Med det samme - går ut fra at en via Beo5 kan velge å ta opp enten direkte i Get PVR boksen eller opptak på ekstern DVD/HDD via DVD-controlleren? Ser du ellers mulighet for å omgå "stum-film lyd"-problemet i link-rom med bruk av PVR-boksen koblet til hoved-TV'en?

    Synd at IC'en lar vente på seg, likevel!

  • 11-14-2007 7:17 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    HDTV-boksen kan sees på denne linken - boksen ser ut til å være utsatt til mars-08:

    http://teknofil.no/wip4/lekker_privat_video-rugekasse/d.epl?id=18783

    Ja, du kan velge hvor du vil ta opp. Beo5 har den fordelen, og ulempen, at den kan konfigureres akkurat slik du vil ha den. Stumfilm-lyd problemet kan omgåes ved å parallellkoble lydkabler, problemet her er at GET-boksen slår av analog lyd ut når den detekterer dolby digital. Men B&O ser på distribusjon av digital lyd og bilde via link, men dette er dessverre enda lengre unna en IC-chip'en - for å si det mildt. Men jeg har nå BS3 med siste SW hjemme og skal prøve meg frem.

    Når det gjelder Beo5 må jeg innrømme at den tjener resten av husstanden på en mye bedre måte, men for oss beoworld'ere er Beo4 raskere og mere bekvem. Selv om jeg må innrømme at logo-gimmicken til Beo5 faktisk har noe for seg - du slipper å huske kanalnummer, og du kan legge ni logoer (maks) pr side på Beo5 og dermed sortere tv-kanalene slik du ønsker. Legger du i tillegg inn "TEXT" og "GET GUIDE" nederst til høyre og venstre på sidene er den vanedannende komfortabel.

    Roger

  • 11-19-2007 10:06 AM In reply to

    • BeoET
    • Not Ranked
    • Joined on 08-14-2007
    • Scandinavia
    • Posts 16
    • Bronze Member

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Roger, vil det si at du har fått muligheten til å gjøre konfigurasjonsendringer i Beo5'en selv, eller? Litt tungvint å måtte gå til forhandleren hver gang en skal endre noe på Beo5'en... I hvert fall om en er noenlunde kapabel til å lese/forstå/endre makroer etc selv!

  • 01-30-2008 8:29 AM In reply to

    • estorm
    • Not Ranked
    • Joined on 01-30-2008
    • Posts 1
    • Bronze Member

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Kjenner du til hvordan man kan styre GET-boksen med BEO 4. Menyen fungerer greit, men jeg har ikke funnet ut hvordan man f.eks. skal spole i opptakene. Dette vil det være svært nyttig om det ble laget en beskrivelse for, men min BEO-forhandler kjente ikke til noen slik beskrivelse.

  • 01-31-2008 1:58 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    For at fjernsynet skal skille mellom signaler som skal videreformidles til GET-boksen og de som skal håndteres kun av fjernsynet har B&O generelt lagt inn kommandoen "GO" foran valgene.

    GET GUIDE er enten "MENU + 1", eller direkte "GO + 1" osv.

    Spoling i opptak vil da være "GO + >>"

    De som bruker Beo5 vil oppdage at B&O har lagt inn "GO" som en del av makroen, slik at fjernkontrollen alltid sender "GO + >>" når man trykker direkte på ">>" i DTV-menyen. Det man bør ha i bakhodet med Beo5 er at kommandoen "GO" er aktiv i noen sekunder (slik at man skal ha nok tid til å trykke neste tast), derfor vil to raske knappetrykk kunne resultere i "GO+2+GO+2", hvor repetisjon av GO i enkelte sammenhenger kansellerer GO. Okay, det var nokså dårlig forklart, men jeg håper essensen i logikken kom frem.

    Roger

  • 04-16-2008 4:31 PM In reply to

    • sverreh
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Norway
    • Posts 88
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Roger:

    Siste om IC chip er ila desember, men det virker ikke som om B&O helt tror på det selv - dermed snakker vi om tidlig 2008 i praksis. Og det er synd, for spesielt med Beo5 er styringen av PVR-boksen elegant: På den trykkfølsomme skjermen til Beo5 har du valgene "Record", Text", "GET Guide", "Mitt arkiv", "Tilpass" m.fl. Veldig enkelt og elegant.

    Og den virkelig gode nyheten er at GET vil beholde IR-kodene - slik at HDTV-boksen fra GET kan styres med samme kommandoer når den kommer på markedet. Plug'n'play!

    Roger

     Hei, noen som vet om denne IC-chopen er tilgjengelig nå?

     

    Sverre
     

  • 04-22-2008 2:54 AM In reply to

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Hei Sverre!

    Jeg snakket nylig med Senter TV Service i Oslo (aut. B&O verksted) angående ny IC-brikke. Siste nytt er at B&O vil produsere en felles IC-chip for de mest brukte set-top boksene i Norden. Den skal forhåpentligvis være ferdig i løpet av sommeren.

     Du kan allerede nå sette deg opp på liste hos ovenfor nevnte butikk. Da vil du bli kontaktet av montør så snart brikka kommer. Pris inklusiv montering vil ligge på ca 1500 NOK. Ring 22 15 82 98 og spør etter Oddbjørn.

     Lykke til

    Lloydern....som allerede står på lista...Smile

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

  • 04-25-2008 7:11 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    En alternativ løsning for å styre de nye boksene er å kjøpe en brukt HDR-1. Disse har innebygget STB-C som kan oppdateres via service tool'et (/bærbar PC) til de fleste boksene som er i utstrakt bruk i Norge (Canal Digital PVR, alle GET-boksene, Lyse osv). Det er mulig å skaffe seg en HDR-1 fra ca 4.000 kr brukt, så det er en noe dyrere løsning en IC'n til 1.500 kr - men HDR-1 er nærmest en "engangsinvestering" mtp fremtidige oppdateringsbehov.

    Roger

  • 04-30-2008 12:18 PM In reply to

    • sverreh
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Norway
    • Posts 88
    • Founder

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Takk skal dere ha begge to.

    Spørs om ikke HDR-løsningen er den som gir størst fleksibilitet ift framtidige behov.

     

    Sverre 

  • 05-30-2008 7:01 AM In reply to

    • BeoET
    • Not Ranked
    • Joined on 08-14-2007
    • Scandinavia
    • Posts 16
    • Bronze Member

    Re: PVR-boks fra kabelselskapet GET (Norge)

    Roger - er det kun Canal+ (som vi ikke har - har kun standardpakken fra Get...) som sender dolby digital lyd? Har nå fått installert ny SW (IC) i BV5, men har til nå ikke registrert at BV5 leverer Digital lyd fra GET PVR (3000) boksen. Er det digital lyd i noen av radio-kanalene?

    Men BV5 gir dolby digital lyd fra DVD spiller (HDD/DVD). B&O reperatøren mente det hadde med at Get PVR boksen sender Dolby digital i PCM-format som BV5 ikke forstår. ?!? Stemmer dette?

     

Page 1 of 2 (28 items) 1 2 Next >