in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-28-2008 8:02 AM by Bingo. 45 replies.
Page 1 of 2 (46 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 02-04-2008 9:28 AM

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Beste leden, hieronder de Nederlandstalige vertaling van het statement
    van Lee over het vertrek van Eduard als moderator.
    Beste BeoWorld leden!
    Het is met droefheid dat ik u meedeel dat Eduard, onze Nederlandstalige moderator
    heeft beslist het moderator team van BeoWorld te verlaten.
    Hoewel het voor mijn gevoel het een persoonlijke kwestie is
    dat niets heeft met BeoWorld te maken heeft, 
    respecteer ik zijn besluit volledig en zou enkele verklaringen willen benadrukken
    die hij als de redenen voor zijn het weggaan heeft gegeven
    Als wij niet zouden bespreken wat de potentiële problemen zou kunnen zijn,
    of niet zouden zeggen wat sommige mensen denken -
    zou de vooruitgang van de site stagneren en niet verder ontwikkelen.
    Dit is niet ons doel, en ik geef graag antwoorden op elke vraag.
    Ik zal de volgende door Eduard gemaakte punten doornemen :
    * BeoWorld geeft slechts om aantallen en statistieken
    * Wij geven slechts om wat Bang & Olufsen denkt, en handelen niet als onafhankelijke site
    * PrizeDrawBot heeft een villa in Monaco, en het spuiten van een BeoLab 2
      in de kleur Lamborghini Wit is "het bling bling" - dit is BeoWorld nu..
    * De Prijs trekt teveel fondsen, en werkt niet. Dit kan het einde betekenen.
    Dit zijn allen daadwerkelijke verklaringen die door Eduard worden afgelegd,
    en ik vind dat ik hierop moet antwoorden,  
    en ik noem ze om anderen te laten weten hoe Eduard zich voelt, dat is wel zo fair.
    * BeoWorld geeft slechts om aantallen en statistieken
    Iedereen vind het prettig om van iets succesvols deel te zijn, en dit is wat BeoWorld is,
    vanaf de dag dat we gestart zijn..
    Ik ben zo trots op het werk van iedereen - zowel de leden als de moderatoren,
    en ons succes niet alleen worden gemeten aan hoe de leden zich voelen -
    het kan ook door de hoeveelheid mensen worden gemeten die op de site terecht komen
    en zo tevreden zijn dat ze besluiten het registratieproces te doorlopen en lid worden.
    Ik krijg een goed gevoel als ik zie dat dagelijks rond 20 nieuwe leden zich aanmelden,
    hetgeen me het gevoel geeft dat we met iets goeds bezig zijn. 
    Ik geef ook vrij toe dat wanneer je Bang & Olufsen in Google intypt en ziet ons
    bij of dichtbij de bovenkant van de zoekresultaten ziet staan,
    me een gevoel geeft dat de inhoud hier voor B&O genoeg relevant is dat wij
    als een gezag op het product worden erkend (als geheel - ik ken niets!)
    Ik ben trots van wat wij in 10 maanden hebben bereikt,
    en ik verontschuldig me openbaar als het zo overkomt dat ik geobsedeerd ben met cijfers
    wanneer ik wil vertellen welke vooruitgang we boeken. .
    Zo is het niet bedoeld.
    * Wij geven slechts om wat Bang & Olufsen denkt,
      en handelen niet als onafhankelijke site.
    Hier kan ik het helemaal niet mee eens zijn, maar hoor graag jullie mening.
    Als we iedere dag online zouden gaan om B&O af te kraken kun je je afvragen :
    "waarom dan B&O producten kopen?"
    Uiteindelijk zijn we een site van B&O liefhebbers, volgens Ed zijn wij bang om onze meningen
    te geven bij het bekritiseren van Bang & Olufsen,
    uit vrees voor het verstoren van de relatie met B&O.
    Hoe denken jullie hierover ?
    Afgezien van mijn persoonlijke gedachten op dit punt, hoor ik graag jullie mening.
    * PrizeDrawBot heeft een villa in Monaco, en het spuiten van een BeoLab 2 in
      de kleur Lamborghini Wit is "het bling bling" - dit is BeoWorld nu..
    PrizeDrawBot is niet beschikbaar voor commentaar op dit moment,
    maar ik zal me voor zijn residenties over de wereld uit zijn naam verontschuldigen.
    Ik zal me ook aan alle leden verontschuldigen voor het hebben
    van een BeoLab 2 die in Lamborghini Wit is gespoten,
    het is nooit mijn bedoeling geweest aanstootgevend te zijn naar om het even welk lid.
    Ik zal in de toekomst lang en hard nadenken alvorens een kleur te kiezen.
    BeoWorld zou 'bling bling ' zijn; -  Om fair te zijn t.o.v. Ed,
    misschien betekent dit in het Nederlands
    iets anders dan in het Engels, zoals Ed zegt.
    Dat zou betekenen dat wij meer om de buitenkant geven dan de binnenkant (van de site) -
    Nogmaals, ik laat dit aan jullie over om hierop te reageren
    * De Prize-draw kost teveel fondsen, en werkt niet. Dit kan het einde van de site betekenen.
    Welnu, - een faire en zinnig punt dat door ED naar voren wordt gebracht.
    Ik zal mijn gedachten verklaren.
    Toen ik BeoWorld opzette, wilde ik graag dat de site financieël
    op zichzelf zou staan en waardevol zou zijn.
    Persoonlijk werd ik ziek en moe van de vorige site-eigenaars 'arme ik' verhalen, 
    dat de site in gevaar was en te moeten sluiten, dat hij geen geld had,
    hoe duur de site was, en dat wij geld moesten schenken om de site online te houden.
    Dat is niet mijn idee van een website te runnen,
    en ik beloofde mezelf dat BeoWorld nooit zou vragen of zou bedelen
    om geld en de liefdadigheid van de leden om de site staande te houden.
    Als ik BeoWorld opnieuw zou lanceren
    - dan groter, beter en helderder - op eigen voeten en trots.
    Zodoende naam ik de uitdaging aan, nam een lening van £25,000 -
    en dacht na over de mogelijkheden om de site het beste op het net te maken.
    Rijst de vraag - hoe betaalt BeoWorld voor zichzelf?
    O.k., dacht ik - wij hebben manuals die zelfs B&O niet heeft,
    wij zouden een basisniveau van lidmaatschap kunnen aanbieden dat toegang tot hen verleent.
    Dit is het zelfde als de oude Connoisseurs' Club.
    Okay, maar wat nog meer?
    Wat kunnen wij doen dat nieuw, innovatief en waardevol is voor de leden die lid worden
    en de site financieël ondersteunen door het betalen van hun hardverdiende geld ?
    De Prize-draw was mijn antwoord, en ik dacht het aantrekkelijk zou zijn, en fondsen zou binnenbrengen
    die nodig zijn om de site te runnen, door mensen aan te moedigen om als Gold Member toe te treden.
    Dit hebben mensen gedaan - bijna 700 tot dusver, wat slechts weinig onder de doelstelling ligt -
    en gelukkig hebben wij natuurlijk onze Silver Members, plus onze adverteerders -
    en dit alles wordt vrijwillig gedaan, zonder bedelen of klagen.
    Nu - de vraag.. verliest BeoWorld geld?
    Het antwoord - ja, een beetje. Is dit eerlijk genoeg?
    Tot op heden heb ik het tekort maandenlang zelf aangevuld,
    zonder één enkel woord te reppen hierover
    en de maandelijkse termijnen voor de lening
    voor de aanvankelijke ontwikkeling van de site betaald.
    Zodra dit in 2 jaar tijd is betaald, zullen wij totaal vrij van schuld zijn
    en zullen bij het magische break-even punt komen,
    hetgeen altijd de doelstelling is geweest.
    Tot die tijd zal ik de termijnen zonder klagen betalen -
    het was mijn keus om de lening te nemen..
    Ik ben een volwassen man en het was mijn keus, dwong niemand me om het te doen.
    BeoWorld is veilig, en zal dat altijd zijn -
    beloften die aan leden worden gemaakt zullen worden geëerd - 
    Er is geen vrees voor 'de ondergang van BeoWorld ' - 
    dat is net zo waarschijnlijk is als dat de goudvis
    van mijn zoon premier zou worden (woordspeling: Bart the Fish,
    die het ongetwijfelt beter zou doen als de huidige regering)
    Zodoende zou ik graag de punten die Ed noemt ter discussie stellen, 
    ik laat aan jullie open om hierop te reageren,
    alle bijdragen zijn welkom, positief en negatief.
    Zonder overleg komen we immers niet vooruit en daarom
    ben ik blij te kunnen zeggen dat alles in het openbaar
    wordt besproken zonder zaken te verbergen / achter te houden. 
    Nogmaals, ik wil Ed graag oprecht willen bedanken,
    hij heeft veel voor BeoWorld gedaan
    en ik hoop dat hij met waardigheid en eerbied voor BeoWorld
    zal gedragen indien hij ervoor kiest om lid te blijven.
    Over aan jullie, 
    Lee
  • 02-04-2008 10:15 AM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Een persoonlijke kwestie ?

    Dat werpt natuurlijk een heel ander licht op de zaak. Ik had de eerste uitleg die Eduard gaf al als ongeloofwaardig bestempeld, maar nu wordt dit nog eens bevestigd.

    Tjonge, Eduard. Het zou toch zonde zijn als je een persoonlijk geschil met Lee zover laat komen.

    Jullie waren toch dikke maatjes?

     

  • 02-04-2008 10:40 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Ik denk dat we hier niet te hard over moeten oordelen, voor mijn gevoel is het voor Ed een persoonlijke kwestie tav beoworld en niet tov Lee.  Laat eerst Eduard hier zijn commentaar op geven voordat er vanals wordt gezegt.

     

    Johan

  • 02-04-2008 3:28 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Zo je om een mening vraagt, krijg je er ook één:

    Ik zal niet reageren op een persoon die ik niet ken, maar op de aangehaalde punten.

    Op gebied van statisitieken kan ik best begrijpen dat je graag weet hoe ver de site staat, nog meer nu ik weet dat je er persoonlijk geld in steekt. Er komen misschien elke dag nieuwe leden bij, maar hoeveel van die leden stellen vragen ? Of geven antwoorden ?

    Deze forum is, net als andere, vrij bang teveel kritiek toe te staan. De verstandhouding met het merk B&O lijkt van belang, en ik begrijp dat gratis negatieve ingesteldheid weinig nut heeft voor de werking  ervan. Persoonlijk denk ik vaak dat kritiek opbouwend is voor een merk zoals B&O. Is het niet zo dat de forum op de officiele site uitnodigt tot kritiek ? B&O is sinds lange tijd mijn voorkeursmerk. Vandaag ben ik echter vaker en vaker teleurgesteld door het gebrek aan kwaliteit gebonden aan vaak niet realistische verkoopsprijzen. Ik heb begrepen dat ik niet de enige ben, al worden deze meningen hier systematisch afgebroken. 

    Wie wat thuis heeft staan heeft voor mij geen belang. Wat wel van belang is, is het negeren van vragen van nieuwkomers. Dit is blijkbaar de gewoonte bij vele forums, waar een kleine kern onderling over alle onderwerpen kan praten, maar de essentie bij nieuwelingen onbeantwoord blijft (buiten een persoonlijke boodschap over spelling dan...)

    Een forum vraagt niet noodzakelijk fondsen, een site wel. Dat je die zelf gefinanceerd hebt bewijst dat je bijzonder aandacht hebt voor het onderwerp. Dat je dan een kleine bijdrage wenst voor de aangeboden informatie lijkt mij normaal. Maar ik denk dat je die bijdrage beter krijgt van adverteerders dan van leden. Indien je geld vraagt voor een lidmaatschap, moet hetgeen je er tegenoverstelt wel degelijk de moeite waard zijn. Mij heb je alvast niet overtuigd, maar andere wel. Aan jou te weten indien dit in de toekomst voldoende zal zijn. 

    In elk geval wens ik je nog veel succes. 

  • 02-04-2008 3:35 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    De gouden kooi is er niets bij.

    Lee is eigenaar en financieel verantwoordelijk, dus hij heeft het voor het zeggen. Advies en een mening van derden zijn leuk, maar één persoon moet de knopen doorhakken en dat is dus Lee in dit geval.

    Beetje meer reclame op de site mag best hoor Lee , stoort mij echt niet en moet toch wat geld in kas kunnen brengen. 

  • 02-05-2008 7:10 AM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Een mooi statement van Lee cq. Ignace, maar het statement van Ed is m,.i. even legitiem. Deze staments dragen m.i. weinig bij aan het [verdere] geheel. Ik ken de mensen persoonlijk en weet dat beiden het {B&O} hart op de goede plaats hebben, maar ze blijkbaar een verschillende visie hebben over het hoe,wat,waar enz. inzake het heden en de toekomst van het forum/site.Deze verschillen blijken zo groot dat Ed dus besluit te stoppen als moderator, iets dat we m.i. wel moeten respecteren en beseffen dat er voorlopig waarschijnlijk een hiaat achterblijft in het mod-team.Ik ga er van uit dat een beetje geduld en acceptatie in de toekomst e.e.a. zal verduidelijken, ze blijven tenslotte allen lid van het forum, evenals wij..............................

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-05-2008 11:36 AM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Is het niks voor jou, Beologisch, om moderator te worden?

    Je lijkt me er geknipt voor Laughing

  • 02-06-2008 2:50 AM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Bingo:

    Is het niks voor jou, Beologisch, om moderator te worden?

    Je lijkt me er geknipt voor Laughing

    Neen, is nix voor mij ; meer iets voor jou lijkt mij, er schijnt nu namelijk behoefte te zijn aan een kritikaster.............Huh?.....Wink

    Ben zojuist echter wel bij de kapper geweest, dus dat geknipt gaat zeker passen Big Smile

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-14-2008 4:16 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Affijn, welke vrijwilliger heeft zin ?
  • 02-14-2008 4:34 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Bingo:
    Affijn, welke vrijwilliger heeft zin ?
    Het is mij een te grote verantwoordelijkheid. 

    Liever help ik mensen op het forum. Of houd ik een discussie levendig met (iets) kritische opmerkingen.

    Intussen is mijn thuissituatie veranderd, met de komst van onze zoon nu al weer bijna 2 jaar geleden. En het feit dat ik rust heb gevonden met een toch wel aardig complete setup, met daar zijn; BV7, BS3200, Beoport, Mac Mini, MX4002, BS1, BS2 en op iedere tafel een BEO4.

    Mijn interesse blijft bij B&O, maar zie reëel niet in dat ik nog wat nodig heb de komende tijd. Mogelijk speakers vervangen o.i.d. maar meer ook niet. De Beosound/system 5 is wel verleidelijk. Maar ik verwacht dat deze niet meer biedt dan ik met een iPod Touch (als remote in mijn systeem) kan verwezenlijken.  

    Wel blijf ik natuurlijk actief als FORUM MEMBER. 

  • 02-14-2008 4:37 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Welke speakers heb je nu?
  • 02-14-2008 5:43 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    koning:
    Welke speakers heb je nu?
    BL4000 in de vensterbank aan de BV7

    BL2500 naast de BS3200. Deze zijn alleen voor de mooi. Gebruik ze eigenlijk niet, anders dan achterspeakers tijdens DVD kijken. 

     

    Ja, ja... da's wel het upgraden waard zou ik zo zeggen. 

  • 02-15-2008 3:03 AM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Coolskin:

    koning:
    Welke speakers heb je nu?
    BL4000 in de vensterbank aan de BV7

    BL2500 naast de BS3200. Deze zijn alleen voor de mooi. Gebruik ze eigenlijk niet, anders dan achterspeakers tijdens DVD kijken. 

    ja, ja... da's wel het upgraden waard zou ik zo zeggen. 

    Een leuke set-up ; wellicht de BL4 als rear en BL9 als front ?

    pure nieuwsgierigheid : welke kleur hebben de BL4000 en de frontjes van de BL2500 ?

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-15-2008 2:08 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    beologisch:
    Coolskin:

    koning:
    Welke speakers heb je nu?
    BL4000 in de vensterbank aan de BV7

    BL2500 naast de BS3200. Deze zijn alleen voor de mooi. Gebruik ze eigenlijk niet, anders dan achterspeakers tijdens DVD kijken. 

    ja, ja... da's wel het upgraden waard zou ik zo zeggen. 

    Een leuke set-up ; wellicht de BL4 als rear en BL9 als front ?

    pure nieuwsgierigheid : welke kleur hebben de BL4000 en de frontjes van de BL2500 ?

    Het summum zou BL9 zijn, maar dat is gezien de thuissituatie niet haalbaar. Eerst wil ik de BL4000 (met grijs front) vervangen door BL3. Ze passen mooi ook in de vensterbank.

    De BL2500 speakers hangen aan weerszijden van de BS3200. Een plaatje wat mij betreft. De frontjes zijn rood en van stof. Maar ik wissel ze wel eens in de blauwe of zwarte variant. Geel en grijs hebben we ook. Dat was leuk om te zien, maar past niet in ons interieur.

     

  • 02-15-2008 2:46 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    De 8000 jos is dat geen optie?
  • 02-15-2008 4:20 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    koning:
    De 8000 jos is dat geen optie?
    De Beosound 9000 samen met Beolab 8000 was en is mijn droom set.

    Helaas moet ik dit even laten rusten. Met een kleine jongen van bijna 2 jaar lijken mij kolomspeakers als BL6000, BL8000 maar ook de BL9 niet geschikt in onze woonkamer.

    Sinds een paar maanden moet de Beovision 7 het al ontgelden. Eerst even aanraken, daarna slaan en sinds gisteren kan hij hem ook al met de hand roteren. Nu kan de BV7 wel wat hebben, maar speakers zijn minder bestand tegen het "geweld" van mijn zoon. Vandaar de wens om (alleen) de BL4000 te vervangen door BL3. Beide speakers staan veilig op de vensterbank, waar dan ook de BL3 zal komen te staan. Acoustisch misschien niet optimaal, maar het zij zo...
     

  • 02-16-2008 5:47 AM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Ik ben overigens wel benieuwd hoet het met Eduard is. Hij moet nu toch wel in een gigantisch groot gat gevallen zijn, nu hij niet meer deelneemt aan dit forum.

    Ik zou zo'n drastische overgang niet aankunnen denk ik.

  • 02-16-2008 4:06 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Jij bent ook ff jes weggeweest.....toch?
  • 02-16-2008 5:38 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Mijn zoontjes ( 6 en 9 jaar ) zijn opgegroeid tussen de BL-8000 .......... ging/gaat echt prima , nooit problemen mee gehad !
  • 02-16-2008 5:40 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Bingo:

    Ik ben overigens wel benieuwd hoet het met Eduard is. Hij moet nu toch wel in een gigantisch groot gat gevallen zijn, nu hij niet meer deelneemt aan dit forum.

    Ik zou zo'n drastische overgang niet aankunnen denk ik.

    Neem nou van mij aan dat Ed hier nog steeds mee leest ..................... ( hij kan eigenlijk niet zonder Beoworld )

  • 02-17-2008 5:45 AM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    Ohw, en ik maar denken dat hij door zijn woede hier nooit meer een blik op zou werpen.
  • 02-17-2008 5:50 AM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    HarleyD:
    Bingo:

    Ik ben overigens wel benieuwd hoet het met Eduard is. Hij moet nu toch wel in een gigantisch groot gat gevallen zijn, nu hij niet meer deelneemt aan dit forum.

    Ik zou zo'n drastische overgang niet aankunnen denk ik.

    Neem nou van mij aan dat Ed hier nog steeds mee leest ..................... ( hij kan eigenlijk niet zonder Beoworld )

     

    Dan moeten we hem uit zijn tent lokken om te reageren,ik weet wel iets....

     

     B&O IS TROEP EN TE DUURLaughing

     

  • 02-17-2008 6:26 PM In reply to

    Re: Statement Lee / vertrek Ed als moderator

    B&O heeft ook baggerapparaten op de markt gebracht zoals o.a. de DVD1 en is met veel producten inderdaad te duur. Stick out tongue
Page 1 of 2 (46 items) 1 2 Next >