in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-11-2008 3:04 AM by Peter Pan. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-24-2008 6:52 AM

    • Trucker
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-22-2007
    • Denmark
    • Posts 33
    • Founder

    BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

    Hej,

    jeg har BV7 III med 4 stk. beolab 6000 samt belab 7-1 og BL2 opkoblet i sourroundanlæg. Endvidere har jeg opkoblet gennem HDMI 1 stk. Toshiba HE-1 HD-DVD afspiller som er opgraderet med nyeste firmvare. Ved afspilning af HD-DVD film tænder kun de forreste, center samt BL2, men ikke baghøjtalerne. TOSH. er konfigereret gennem BV7 med billede og lyd gennem HDMI. Jeg kan vælge på beo4 speaker 5, så tænder baghøjtalerne, men det er lyden er svag og utydelig. Ved afspilning af normal DVD gennem BV7-afspilleren tænder baghøjtalerne automatisk , men ikke ved afspilning gennem Tosh. jeg har checket at tosh. sender dolby digital +  eller multi channel sound videre til BV7,men det sigesom at BV7 ikke kan læse de nye lydformater.

    Jeg har haft besøg af en tekniker fra B&O forhandler, men han kunne ikke løse problemet. Han ville kontakte B&O men har ikke fået feed.back, det lader til at B&O ikke har nogen løsning.

    Er der nogen den har en løsning så jeg kan få glæde at den nye HD-afspiller med de nye lydformater, eller er der nogle der har de samme problemer med deres HD-DVD eller Blue-Ray afspiller gennem BV 7?

    PS. Lyden i de forreste- samt centerhøjtaleren er fænomonal, men som sagt mangler de bageste.

    mvh

    trucker

  • 02-04-2008 9:45 AM In reply to

    • Trucker
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-22-2007
    • Denmark
    • Posts 33
    • Founder

    Re: BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

    Hej,

    Er der virkelig ikke nogle som har afspillet HD-Blue- Ray diske gennem en HD-afspiller på deres BV7 mrk. III?

    mvh

    Trucker

  • 02-25-2008 4:52 AM In reply to

    Re: BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

    Vi B&o tilhængere bruger KUN B&o udstyr Cool

    Men jeg låner lige en afspiller i denne uge og smider den til mit via HDMI og gir smider et resultat.

  • 02-25-2008 7:04 AM In reply to

    Re: BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

    Trucker:

    Hej,

    Er der virkelig ikke nogle som har afspillet HD-Blue- Ray diske gennem en HD-afspiller på deres BV7 mrk. III?

    mvh

    Trucker

    Har du prøvet at forbinde lyden fra din HD-afspiller til BV7 ved hjælp af S/PDIF coax-kabel?

    Hvilken software har dit BV7? Der er en del rettelser vedr. Blu-Ray i version 4.0a.

    /Frank

  • 02-25-2008 8:14 AM In reply to

    • Trucker
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-22-2007
    • Denmark
    • Posts 33
    • Founder

    Re: BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

    hej,

    jeg har prøvet med dig. lydkabel, med samme resultat. Siden hen har jeg fået oplyst at BV7 mrk. 3 ikke understøtter de nye lydformater fra HD-DVD-Blue RAY, altså : Dolby digital+, true dolby digital, men kun dolby digital AC3, som bl.a er lydformatet på de fleste alm. DVD. Jeg havde forventet at det nye BV7 støttede fremtidens A/V formater.

    Jeg har fået installeret den nyeste update 4.01, da jeg havde problemer med låsning af  hele systemet samt at min vægmotordrejestand ikke kunne "huske at dreje til sidste indstilling". Opdateringen har ikke løst læsning af  de nye lydformater.

    mvh

    Trucker

  • 02-25-2008 2:28 PM In reply to

    Re: BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

    BV7 MKIII understøtter
    Dolby Digital 5.1/6.1 EX, DTS 5.1. DTS ES 6.1, Dolby 7.1 EX, Dolby Pro-Logic ll/llx, DTS Neo:6
  • 02-26-2008 9:53 AM In reply to

    • Trucker
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-22-2007
    • Denmark
    • Posts 33
    • Founder

    Re: BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

    Ja. men de er alle udsendt i AC3 og ikke lydformaterne fra HD-DVD og BLUE-RAY.

    Nogle af de ovennævnte HD-skiver har valgmuligheder for dolby digital og så  er der ingen problemer med at baghøjtalerne tænder, men andre har kun de nye formater som mest udbredt er: Dolby digital plus, dolby digital true HD, og tillige DTS true HD. Disse formater kan BV7 ikke aflæse. Jeg har set og hørt film afspillet med de formater, det er en ren fornøjelse, man mange flere detaljer med i lybilledet. Det kommer nok når BV7 mrk 4 bliver produceret med BR drev, bare ærgeligt når man havde forventet det i BV mrk- 3

  • 02-27-2008 7:53 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

    Prøvekjørte  «Pirates Of The Caribbean:At World's End» sist helg fra Blu-Ray vs vanlig DVD, dvs at pga filmens lengde ble kun hele filmen sett på Blu-Ray. Og det som overrasket meg mest var den krystallklare lyden som Blu-Ray versjonen hadde. Nå sjekket jeg ikke hvilket format (PCM 5.1?) som BeoSystem 3 brukte, men resulatet var forbløffende. Videre var Keira Knightley et syn i 1080p Big Smile

    Roger

  • 03-28-2008 11:26 AM In reply to

    Re: BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

    Är det bara jag som lider jättemycket av en ryckig, hackig bild vid panoreringar när man ser på Bluray-filmer? Visst, bilden är fantastisk och ljudet är bra, men man blir konstig i huvudet ibland på vissa blurayfilmer när tv-bilden rycker och hackar mycket.

     Kommentar?

     /Martin

    Beolab 5 with sw 3.0,  BV7-55 3D without Bluray(MK II), Beolab 7-4, Beolab 4000 MKII, Beolab 3500, Beovox CX100, Beosound 9000 mkIII, Cabinett 2054, Beo4 MKII, Oppo BDP-93 Blurayplayer (B&O-version)

  • 03-28-2008 4:40 PM In reply to

    Re: BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

  • 04-03-2008 4:41 AM In reply to

    • kerwit
    • Not Ranked
    • Joined on 04-03-2008
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

    Jeg kører Blue-ray afspiller på min bv7 mk3..

    ingen problemer i det, heller ikke med lyden..

     

    My name is Peter Graugaard
  • 04-11-2008 3:04 AM In reply to

    Re: BV7 mrk. III lyd fra HD-DVD afspiller

    Her lidt nyt i sagen. 11 Apr. 2008

    BeoBrian skrev:
      
    Fordi BeoVision 7-40 ikke på nuværende tidspunkt kan gengive 24P, kommer der en opdatering til produktet, hardwaremæssigt er produktet klar, så det er rent software der mangler, det kommer indenfor et par måneder.

    Mvh. Peter Pan


     
     

Page 1 of 1 (12 items)