in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-24-2007 8:18 AM by Beobuddy. 15 replies.
Page 1 of 1 (16 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-20-2007 10:14 AM

    Project HDR in een Avant bouwen.

    Voor degene die geinteresseerd zijn in de vraag of een HDR in Avant past, het antwoord is ja.

    Op de workbenchsectie heb ik wat foto's geplaatst hoe ik het een en ander heb gedaan.

     

    Dus dit is denk ik de eerste Avant 32 RF-DVD-HDR.

     

    http://forum.beoworld.org/forums/thread/23821.aspx

     

  • 06-20-2007 12:52 PM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    Yes

    Keurig! 

  • 06-20-2007 2:58 PM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    Geweldig! Erg goed gedaan en mooi uitgevoerd, dat zou B&O moeten aanbieden!

    Mijn Avant staat min of meer in een hoek en mijn HDR1 staat er gewoon achter, uit het zicht en met korte kabels verbonden. Per slot van rekening hoef je er nooit bij.......

    Bart

  • 06-20-2007 4:01 PM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    Dank jullie voor de positieve reacties Smile

    Het is altijd leuk om te vernemen dat een ander het ook kan waarderen.

    Mijn vorige Avant stond namelijk ook in een hoek en ik had er altijd een beetje de smoor over in.

    Dus na de genomen beslissing van een nieuwe ark te laten bouwen, had ik de voorwaarde dat de Avant midden op de muur moest komen te staan. Mijn vrouw sputterde wel een beetje, want die was voor mijn tijd gewend om tv's in een hoek weg te stoppen. Maar ik heb gewonnen Laughing

    Ze vertelt nu iedereen die langs komt dat de ark om de avant heen is gebouwd Big Smile

    Maar daarmee is dus de plaatsing van de HDR naast de Avant eigenlijk geen nette oplossing. Daarom stond 'ie al enige tijd in een kastje wat verderop, maar daarvoor had ik wel 10 meter kabel nodig om de 2 met elkaar te verbinden. En dat laatste dat zat mij niet lekker.

    Vooral als je eenmaal de verschillen tussen diverse lengtes en kwaliteit kabels hebt kunnen ervaren, wil je graag het beste eruit slepen qua beeldkwaliteit. Nu ben ik zo realistisch om te zeggen dat de beeldkwaliteit van een HDR niet super is als je het vergelijkt met een DVD. Maar ja, dat kan ook niet anders, je blijft afhankelijk van de kwaliteit van het  analoge antennesignaal. 

    Ik ben best wel trots op mijn Avant 32 RF-DVD-HDR Smile . Het is er een geworden met een aardige rugzak. want door deze plaatsing is het nog steeds mogelijk om een STB bracket aan de achterzijde te gebruiken, waarin ik dan ook nog een Topfield 5500PVR satellietontvanger heb zitten.

    Voor degene die dan denken, das dubbelop een HDR en een PVR, dat klopt.

    De HDR is namelijk een uitstekend apparaat waar je (zoals wij) de dagelijkse serie(s) mee kunt opnemen. De PVR gebruik ik dan weer voor opname van films (canaal digitaal) of andere meer belangrijke (muziek) opnames.

    In deze opzet is het dus zelfs mogelijk om 3 opnames tegelijk te maken! Ik ben niet verslaafd, maar ik (eigenlijk wij) hebben wel veel intresses Smile

    Tevens heb ik Avant voorzien van een PIP module, dus kan ik optimaal gebruik maken tussen de diverse bronnen TV/Sat/HDR en DVD.

  • 06-21-2007 3:23 AM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    Leuk project, dat ziet er goed uit en scheelt je toch tenminste bijna 10 meter scartkabel..............Yes

    Gezien het gebruik en de vele mogelijkheden die jullie Avant inmiddels heeft, is de veronderstelling dat de ark om de avant gebouwd is niet eens zo vreemd...........Surprise

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-21-2007 4:50 AM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    Je hebt het zeker prachtig gedaan!

    Alleen inderdaad. De HDR heeft alleen een analoge tuner met als gevolg de beperking van antiek analoog beeld. Ik vraag me dan ook af of je niet meer plezier zal hebben van een digitale PVR .

     

  • 06-21-2007 9:23 AM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    Ik ben het, zoals als eerder al aangegeven, eens dat het beeld analoog niet optimaal is.

    Maar dat is een afweging die je moet maken tussen bruikbaarheid en kwaliteit.

    Wat ik daarmee bedoel is dat ik heb een digitale PVR (de topfield) en die is dan ook voor gewoon dagelijks gebruik. Dus ipv de TV toets gebruiken wij de Sat/DTV en kijken dus digitaal. Wat uiteraard een veel strakker beeld geeft.

    Alleen. Ondanks diverse taps (hulpprogramma's) in de Topfield kan het voorkomen dat je soms opgenomen programma's niet meer kunt bekijken. Zelfs als je dagelijks de opnames terugkijkt, kan het zijn dat je zwart beeld hebt. Oorzaak is hiervan altijd de nieuwe sleutel van Canaal Digitaal op het einde van de maand/begin van de nieuwe maand.

    Voor de vrouw is het eigenlijk redelijk eenvoudig. Het moet gewoon werken! Al die vernieuwingen (HDR ipv Video, DTV ipv analoge tuner) zijn in haar ogen niet altijd nodig/noodzakelijk en als het dan niet werkt op het moment dat ze haar favoriete serie wil kijken, vind ze dat niet fijn (en dan druk ik mij heel voorzichtig uit Tongue Tied) Maar het werkt, het is betrouwbaar en ze kan er prima mee overweg en dat heeft dus zijn voordelen.

  • 06-21-2007 9:43 AM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    beologisch:

    Leuk project, dat ziet er goed uit en scheelt je toch tenminste bijna 10 meter scartkabel..............Yes

    Gezien het gebruik en de vele mogelijkheden die jullie Avant inmiddels heeft, is de veronderstelling dat de ark om de avant gebouwd is niet eens zo vreemd...........Surprise

     

    Dat dacht ik ook, die 10 meter kabel kan eruit. Maar die wordt nu als een soort monitorkabel gebruikt voor de 2e DVD speler (Denon 2930 met upscaling naar 1080P met HDMI..) die ik voor de beamer (Epson TW700) gebruik.

    Dus ik ben erg blij met de Avant, ook qua grootte van beeldformaat en voor het grotere werk gebruiken we de beamer op 2 meter breed (toch bijna 90 inch beelddiagonaal en daar kan voorlopig geen grote LCD of plasma tegenop)

  • 06-21-2007 7:58 PM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    He das vreemd , ik had gereageerd op deze topic , maar mijn post is er niet meer ???
  • 06-22-2007 2:40 AM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    HarleyD:
    He das vreemd , ik had gereageerd op deze topic , maar mijn post is er niet meer ???

    Van elke reply krijg ik ook een e-mail, net als ij de andere die hebben gereageerd. Maar ik heb geen e-mail gezien met daarin de melding dat je hebt gepostConfused

    Maar je mag het nog wel keer plaatsen hoor Smile

  • 06-22-2007 6:47 AM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    HarleyD:
    He das vreemd , ik had gereageerd op deze topic , maar mijn post is er niet meer ???

    niet meer............heeft die er uberhaubt wel actief op het forum gestaan? Confused

    of zit die misschien in de map "verdwenen post"......Laughing

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 06-23-2007 8:14 AM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    Ik word dement denk ik ????

     Maar goed , ik schreef dus dat ik ook ooit het plan had om de HDR in mijn toenmalige Avant te bouwen , maar door de komst van de BV-7 is dit er toen niet van gekomen .

     Mijn complimenten voor het inbouwen , het ziet er echt gelikt uit !!!!!

     Blijft alleen jammer dat de Avant niet alle functies van de HDR kan benutten ..........

  • 06-23-2007 12:24 PM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    Welke zijn dat dan?
  • 06-23-2007 12:37 PM In reply to

    • olluf
    • Not Ranked
    • Joined on 04-18-2007
    • Netherlands
    • Posts 18
    • Bronze Member

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    Antiek analoog? Bij mijn CAI aanbieder zijn alle analoge kanalen beter dan de overeenkomstige digitale. Waarom? Op dat digitale ding moeten 100 kanalen passen dus wordt er flink gecomprimeerd en dat gaat uiteraard ten koste van de kwaliteit en gepaard met traag zappen en af en toe blokjes beeld, hele gemene geluiden en veelvuldige onderbrekingen. Zong Pink Floyd al niet over Thirty channels of *** on the TV...?

    Nee, ik ben geen analoog junk, ik draai CD's ipv LP's.

  • 06-24-2007 8:18 AM In reply to

    Re: Project HDR in een Avant bouwen.

    DoubleU:
    Welke zijn dat dan?

     

    Ik weet dat ik dingen mis. Zoals de naam van het opgenomen programma. Ik krijg nu TV 12 met de lengte, of Manual met de lengte.

    Dus niet meer dan dat, tenzij ik de opname van tevoren een naam heb gegeven.

    Ik weet dat er meer mogelijk is met een BV7 en dat de HDR-2 nog weer anders weergeeft. Ik heb iets gehoord over een soort split-screen.

    Kan iemand dat bevestigigen?

Page 1 of 1 (16 items)