Dank jullie voor de positieve reacties
Het is altijd leuk om te vernemen dat een ander het ook kan waarderen.
Mijn vorige Avant stond namelijk ook in een hoek en ik had er altijd een beetje de smoor over in.
Dus na de genomen beslissing van een nieuwe ark te laten bouwen, had ik de voorwaarde dat de Avant midden op de muur moest komen te staan. Mijn vrouw sputterde wel een beetje, want die was voor mijn tijd gewend om tv's in een hoek weg te stoppen. Maar ik heb gewonnen
Ze vertelt nu iedereen die langs komt dat de ark om de avant heen is gebouwd
Maar daarmee is dus de plaatsing van de HDR naast de Avant eigenlijk geen nette oplossing. Daarom stond 'ie al enige tijd in een kastje wat verderop, maar daarvoor had ik wel 10 meter kabel nodig om de 2 met elkaar te verbinden. En dat laatste dat zat mij niet lekker.
Vooral als je eenmaal de verschillen tussen diverse lengtes en kwaliteit kabels hebt kunnen ervaren, wil je graag het beste eruit slepen qua beeldkwaliteit. Nu ben ik zo realistisch om te zeggen dat de beeldkwaliteit van een HDR niet super is als je het vergelijkt met een DVD. Maar ja, dat kan ook niet anders, je blijft afhankelijk van de kwaliteit van het analoge antennesignaal.
Ik ben best wel trots op mijn Avant 32 RF-DVD-HDR . Het is er een geworden met een aardige rugzak. want door deze plaatsing is het nog steeds mogelijk om een STB bracket aan de achterzijde te gebruiken, waarin ik dan ook nog een Topfield 5500PVR satellietontvanger heb zitten.
Voor degene die dan denken, das dubbelop een HDR en een PVR, dat klopt.
De HDR is namelijk een uitstekend apparaat waar je (zoals wij) de dagelijkse serie(s) mee kunt opnemen. De PVR gebruik ik dan weer voor opname van films (canaal digitaal) of andere meer belangrijke (muziek) opnames.
In deze opzet is het dus zelfs mogelijk om 3 opnames tegelijk te maken! Ik ben niet verslaafd, maar ik (eigenlijk wij) hebben wel veel intresses
Tevens heb ik Avant voorzien van een PIP module, dus kan ik optimaal gebruik maken tussen de diverse bronnen TV/Sat/HDR en DVD.