in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-18-2009 6:00 PM by birgerbum. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-15-2009 5:25 PM

    MS6000 TV - dødt

    Hej

    Vores MS6000 fra 1999 sagde "bang" (som en knaldperle) i fredags under X-faktor. Der skete ikke andet og vi troede umiddelbart det kom fra strømskinnen. Da vi imidlertidigt et par timer senere slukkede for det og tændte igen efter en halv time var det dødt. Intet lys i dioden øverst på fjernsynet og ingen reaktion ved tryk på fjernbetjening  kun sort skærm.

    Hvad kan det være ? Sikring sprunget, strømforsyning afbrændt,

    Hilsen Mikkel

  • 03-16-2009 5:59 PM In reply to

    Re: MS6000 TV - dødt

    sandsynligvis fejl i højspændingsdelen omkr linietransformatoren

    mål bu transistoren(hedder alle bu og en eller anden bogstavbetegnelse)husk

    hvis skifter den skal det være nøjagtig samme type derudover mål alle elektrolytter

    i omegrenen af linietrafo.Derudover vil det være en god ide osse at skifte

    tilbageløbskondensatoren sidder tæt på trafoen  stor  gul eller måske rød 1600

    mikrofarad

     

    good luck

    jan

  • 03-17-2009 4:18 AM In reply to

    Re: MS6000 TV - dødt

    Hej 

    Tak for svar - lyder som en større omgang. Kan det mon betale sig at få ordnet?? Er der nogen der her eller andensteds på nettet har set en vejledning i adskillelse af af et sådan fjernsyn - jeg kan få bagbeklædningen af men så går jeg også i stå.....

    Hilsen Mikkel

  • 03-17-2009 10:38 AM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: MS6000 TV - dødt

    Hej Mikkel,

    Velkommen til Beoworld !   Yes -  thumbs up

    Som Jan siger, kan der være adskillige årsager til den fejl, der er opstået i dit apparat.
    Fælles for reparations-opgaver af denne slags er, at man skal være utrolig forsigtig når man arbejder.
    Der er spændinger på adskillige hundrede volt, endog kilovolt, flere steder indeni, ofte endda selvom
    apparatet har været slukket en tid.
    Rammer man et forkert sted eller får monteret en komponent af en forkert type el. lign. kan det potentielt have dødelig udgang.
    Jeg ved ikke hvor dygtig du er med elektronik, men hvis du ikke har en solid uddannelse indenfor faget,
    vil jeg på det kraftigste tilråde, at du lader en anden se på apparatet.
    TV reparation og de eventuelle målinger osv. det indebærer er ikke noget, man udfører "på køkkenbordet".

    Med al respekt, hvis du ikke har en idé om hvordan du kommer længere end til at skrue bagklædningen af, vil
    jeg anbefale, at du skruer den på igen. Det er ganske vist dit apparat men også DIN sikkerhed.
    Service-manualer findes, men de er skrevet til den uddannede tekniker og vil ikke give megen mening for lægmanden.
    Det er en stor misforståelse, at servicemanualer fortæller hvordan et apparat repareres, det er faktisk sjældent, at det
    forholder sig sådan. Servicemanualen fortæller teknikeren hvordan apparatet er opbygget. Teknikeren kan bruge
    dette sammen med sin uddannelse til at reparere.

    Om det er værd at reparere dit MS6000 må du som apparatets ejer beslutte.
    Nogle værksteder har en fast rep-pris uanset fejlen, andre giver tilbud udfra det enkelte tilfælde.
    Det er ikke altid nødvendigvis en dyr reparation.

    Martin

  • 03-17-2009 11:06 AM In reply to

    Re: MS6000 TV - dødt

    Hej Martin og Jan

    Tak for svar - jeg holder nallerne for mig selv og ringer rundt for at finde en reparatør der kan fikse det. Det er synd at smide det ud da det er som nyt og egentligt har både god lyd og godt billede trodt alderen på 9 år.

    Hilsen Mikkel

  • 03-18-2009 6:00 PM In reply to

    Re: MS6000 TV - dødt

    Hej mikkel

    da jeg ikke hved hvor du bor men hvis du bor enten i nordsjælland eller københavn

    kan jeg anbefale et firma der hedder LJ RADIO og TV som er et ærligt og redeligt

    værksted med fornuftige priser og stor ekspertise i rep af B&O Tlf nr er 48262844

    teknikeren hedder Arne gå endelig ikke til en b&o forhandler heller ikke best byu

    de er dygtige nok men tager efter min mening alt for høje priser.roder desværre

    ikke selv længere med fjersyn da de er for tunge at håndtere

    mvh

     

    jan

Page 1 of 1 (6 items)