Hej Mikkel,
Velkommen til Beoworld !
Som Jan siger, kan der være adskillige årsager til den fejl, der er opstået i dit apparat.
Fælles for reparations-opgaver af denne slags er, at man skal være utrolig forsigtig når man arbejder.
Der er spændinger på adskillige hundrede volt, endog kilovolt, flere steder indeni, ofte endda selvom
apparatet har været slukket en tid.
Rammer man et forkert sted eller får monteret en komponent af en forkert type el. lign. kan det potentielt have dødelig udgang.
Jeg ved ikke hvor dygtig du er med elektronik, men hvis du ikke har en solid uddannelse indenfor faget,
vil jeg på det kraftigste tilråde, at du lader en anden se på apparatet.
TV reparation og de eventuelle målinger osv. det indebærer er ikke noget, man udfører "på køkkenbordet".
Med al respekt, hvis du ikke har en idé om hvordan du kommer længere end til at skrue bagklædningen af, vil
jeg anbefale, at du skruer den på igen. Det er ganske vist dit apparat men også DIN sikkerhed.
Service-manualer findes, men de er skrevet til den uddannede tekniker og vil ikke give megen mening for lægmanden.
Det er en stor misforståelse, at servicemanualer fortæller hvordan et apparat repareres, det er faktisk sjældent, at det
forholder sig sådan. Servicemanualen fortæller teknikeren hvordan apparatet er opbygget. Teknikeren kan bruge
dette sammen med sin uddannelse til at reparere.
Om det er værd at reparere dit MS6000 må du som apparatets ejer beslutte.
Nogle værksteder har en fast rep-pris uanset fejlen, andre giver tilbud udfra det enkelte tilfælde.
Det er ikke altid nødvendigvis en dyr reparation.
Martin