in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-20-2007 10:06 AM by beologisch. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-19-2007 1:49 PM

    Ben ik de enige?

    die vindt.....

    dat Bang & Olufsen momenteel een onverantwoord groot gat heeft in zijn televisie-lijn? De Beovision 8 is erbij gekomen maar alleen in priegele kleine maatjes. De tendens is duidelijk dat mensen in de woonkamer groter willen kijken en ga je toch al gauw vanaf 40 inch en groter. En dan zit je bij Bang & Olufsen momenteel gelijk aan de 10.000 euro oftewel 23000 gulden. En als ik dan kijk wat de top-fabrikanten de komende maanden in grote LCD televisies op de markt gaan brengen, en voor welke prijs. Dan vind ik dat Bang & Olufsen een enorme grote groep kopers niet goed bedient. De LCD televisies van andere fabrikanten gaan er ook steeds mooier uitzien. Vooral Philips vind ik het erg goed doen. Beeldtechnisch staat Philips vaak nog boven Bang & Olufsen in hun topmodellen.

    Hun nieuwste topmodel 46 inch van Philips gaat minder dan 3000 euro kosten serieus!!! De prijzen zijn zo enorm gezakt. Het zal vermoedelijk voor een tijdje de nieuwe referentie worden in beeldkwaliteit. Ik betreur het dan ook enorm dat Bang & Olufsen geen mooi alternatief biedt voor iets meer geld. Dat was vroeger anders. Hoe krijgen ze mensen die een mooie 40 inch LCD of groter willen over de streep bij Bang & Olufsen?

    Dit is niet bedoeld als een advertentie voor Philips of wie dan ook maar wel om tot nadenken te zetten, hoe ik denk dat een consument in de huidige tijd, om zich heen kijkt, vergelijk. Een heleboel winkels inloopt en dan beslist.

    Voor wie meer wil lezen over de nieuwe beeldtechniek van Philips:

    http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=9176

     

     

     

  • 04-19-2007 2:30 PM In reply to

    Re: Ben ik de enige?

    Het is in ieder geval een legitieme vraag die we 30 april aan B&O kunnen stellen.


    Persoonlijk ben ik tevreden met mijn B&O systeem.
    Het heeft een klein vermogen gekost, maar ik bedien het iedere dag met een lach.

    PS: Bingo, ook weer welkom op het forum.




  • 04-19-2007 5:57 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Ben ik de enige?

    Bingo:

    die vindt.....

    dat Bang & Olufsen momenteel een onverantwoord groot gat heeft in zijn televisie-lijn? De Beovision 8 is erbij gekomen maar alleen in priegele kleine maatjes. De tendens is duidelijk dat mensen in de woonkamer groter willen kijken en ga je toch al gauw vanaf 40 inch en groter. En dan zit je bij Bang & Olufsen momenteel gelijk aan de 10.000 euro oftewel 23000 gulden. En als ik dan kijk wat de top-fabrikanten de komende maanden in grote LCD televisies op de markt gaan brengen, en voor welke prijs. Dan vind ik dat Bang & Olufsen een enorme grote groep kopers niet goed bedient. De LCD televisies van andere fabrikanten gaan er ook steeds mooier uitzien. Vooral Philips vind ik het erg goed doen. Beeldtechnisch staat Philips vaak nog boven Bang & Olufsen in hun topmodellen.

    Hun nieuwste topmodel 46 inch van Philips gaat minder dan 3000 euro kosten serieus!!! De prijzen zijn zo enorm gezakt. Het zal vermoedelijk voor een tijdje de nieuwe referentie worden in beeldkwaliteit. Ik betreur het dan ook enorm dat Bang & Olufsen geen mooi alternatief biedt voor iets meer geld. Dat was vroeger anders. Hoe krijgen ze mensen die een mooie 40 inch LCD of groter willen over de streep bij Bang & Olufsen?

    Dit is niet bedoeld als een advertentie voor Philips of wie dan ook maar wel om tot nadenken te zetten, hoe ik denk dat een consument in de huidige tijd, om zich heen kijkt, vergelijk. Een heleboel winkels inloopt en dan beslist.

    Voor wie meer wil lezen over de nieuwe beeldtechniek van Philips:

    http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=9176

     

     

     

     

    Hoi Bingo,

    Bedoel je dat ze bijv. grotere schermen met meer entry-level afwerking / uitvoering / specs zouden moeten aanbieden ?

     

  • 04-20-2007 6:28 AM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Ben ik de enige?

    Vind ik ook , vroeger was een lx of een MX nog betaalbaar en de kloof tussen andere merken qua prijzen nog niet zo groot.

    Maar met de opkomst van de lcd en plasma is het verschil toch heel groot aan het worden de prijzen blijven zakken behalve voor B&O

  • 04-20-2007 9:26 AM In reply to

    • purk
    • Not Ranked
    • Joined on 04-20-2007
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: Ben ik de enige?

    Tja, dat is wellicht waar, probleem is echter dat B&O succes heeft met de huidige strategie.

    Daardoor vallen er een aantal klanten buiten de boot, echter door een hogere gemiddelde prijs te realiseren gaat de omzet wel omhoog. Vraag is inderdaad of dit een goede lange termijn strategie is.  

     

  • 04-20-2007 10:06 AM In reply to

    Re: Ben ik de enige?

    purk:

    Tja, dat is wellicht waar, probleem is echter dat B&O succes heeft met de huidige strategie.

    Daardoor vallen er een aantal klanten buiten de boot, echter door een hogere gemiddelde prijs te realiseren gaat de omzet wel omhoog. Vraag is inderdaad of dit een goede lange termijn strategie is.  

     

    B&O is nooit een "volume"merk geweest en is de keuze voor grote[re] marges een juiste. Helaas niet voor de meeste kopers...:-( op de lange termijn zullen er ongetwijfeld twijfels ontstaan over deze strategie, maar dat is een gegeven voor de toekomst. Men lijkt haar doelgroep bijgesteld te hebben en daar is een bepaalde groep het "slachtoffer" van. Zelf heb ik niet de geringste behoefte over te gaan naar LCD of Plasma, mijn Avant bevalt mij veeel te goed en derhalve speelt deze keuze persoonlijk niet voor mij, maar begrijpelijk dat men uit prijsoverweging wellicht elders gaat kijken alhoewel ik veronderstel dat ik niet zou kiezen voor een Philips van "slechts" euro 3000 ipv. een prachtige complete B&O set-up [na wellicht flink doorsparen?].............;-)

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
Page 1 of 1 (6 items)