Ik ben sinds deze week in het trotse bezit van een Beovision 7 32. Voor wie interesse heeft hierbij mijn eerste bevindingen.
Het beeld met UPC digitaal is zeer goed. Het lijkt of als de TV net is opgestart er nog wel wat bewegingsfoutjes zijn, maar dit is snel over. Aftiteling van rechts naar links door het beeld blijft strak en dat was met de meeste 100Hz beeldbuis TV's (ook de meest recente) vaak een probleem. Wat wel weer wordt bevestigd, is dat LCD gebaat is bij een zuiver signaal. Analoog moet er gerekend worden en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit. LCD is hiervoor gevoeliger dan beeldbuis.
Het geluid is subliem, ook in een 5.1 opstelling. Ik heb de Beolab 7.1 en ik zie eerlijk gezegd geen reden waarom je voor een 7.4 zou moeten gaan.
Het kijken van een DVD geeft bijna een bioscoop-ervaring terwijl de schermgrootte gelijk is aan mijn beeldbuis TV. Ik denk dat dat komt door de zwarte vlakken onder, boven en aan de zijkanten van het scherm. Indrukwekkend.
Geen tegens? Jawel, de prijs! Die is absurd, eigenlijk boven de pijngrens. De TV ziet er prachtig uit, is prachtig afgewerkt, de techniek is goed uitgevoerd, maar toch als je het zonder roze bril bekijkt.....