in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-08-2008 2:00 PM by koning. 27 replies.
Page 1 of 2 (28 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 12-21-2007 1:19 AM

Beovison 7

Ik ben sinds deze week in het trotse bezit van een Beovision 7 32. Voor wie interesse heeft hierbij mijn eerste bevindingen.

Het beeld met UPC digitaal is zeer goed. Het lijkt of als de TV net is opgestart er nog wel wat bewegingsfoutjes zijn, maar dit is snel over. Aftiteling van rechts naar links door het beeld blijft strak en dat was met de meeste 100Hz beeldbuis TV's (ook de meest recente) vaak een probleem. Wat wel weer wordt bevestigd, is dat LCD gebaat is bij een zuiver signaal. Analoog moet er gerekend worden en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit. LCD is hiervoor gevoeliger dan beeldbuis.
    Het geluid is subliem, ook in een 5.1 opstelling. Ik heb de Beolab 7.1 en ik zie eerlijk gezegd geen reden waarom je voor een 7.4 zou moeten gaan.
    Het kijken van een DVD geeft bijna een bioscoop-ervaring terwijl de schermgrootte gelijk is aan mijn beeldbuis TV. Ik denk dat dat komt door de zwarte vlakken onder, boven en aan de zijkanten van het scherm. Indrukwekkend.

Geen tegens? Jawel, de prijs! Die is absurd, eigenlijk boven de pijngrens. De TV ziet er prachtig uit, is prachtig afgewerkt, de techniek is goed uitgevoerd, maar toch als je het zonder roze bril bekijkt..... Big Smile 

• 12-21-2007 6:36 AM In reply to

Re: Beovison 7

Gefeliciteerd !

Mooie tv !

Ik had eerst ook de 7.1 onder mijn BV-7-32 hangen deze tv stond op een stand , nadeel hiervan was dat je bekabeling zag hangen !

Toen ik over ging naar de BV-7-40 heb ik daarom gekozen voor de 7.4  deze dekte de kabel in zijn geheel af , mijn keuze was dus niet technisch , maar optisch .

Nu heb ik de 7.2 onder de tv hangen , maar het valt mij op dat ik de stem geluiden bij de 7.4 toch wel duidelijker vond

• 12-21-2007 6:55 AM In reply to

De vloerstand met 7.4 is zeker mooier. Ik heb de TV echter op een dressoir staan, en de vloerstand was dus geen optie.

• 12-21-2007 6:58 AM In reply to

BartS:

Aftiteling van rechts naar links door het beeld blijft strak en dat was met de meeste 100Hz beeldbuis TV's (ook de meest recente) vaak een probleem. Wat wel weer wordt bevestigd, is dat LCD gebaat is bij een zuiver signaal. Analoog moet er gerekend worden en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit. LCD is hiervoor gevoeliger dan beeldbuis.

Ik heb zelf een BV7-40mk3. Met de scrollbar op bijv. RTL-Z (RTL 7) heeft die geen moeite,
    maar met de aftiteling van het programma Pauw & Witteman krijg ik dubbele letters (aftiteling is dus niet goed te lezen)

Heeft de BV7-32 (of BV7-40mk2) ook moeite met aftiteling die er ongeveer 2 sec. over doet om van rechts naar links te scrollen?

• 12-22-2007 5:55 AM In reply to

Ik heb tot op heden enkel geconstateerd dat dit juist afwezig is. Ik ben er juist op gefocused omdat 100Hz beeldbuis-apparaten hier vaak de mist in gingen. Ik zal eens op de aftiteling bij Pauw & Witteman letten wanneer de gelegenheid daar is.

• 12-22-2007 7:17 AM In reply to

Sinds gisteren ben ik ook weer de gelukkige bezitter van een BV-7-40 op mijn slaapkamer ..............het valt mij op dat de ( stilstaande ) letters  via de Beomedia ook wat wazig zijn , op sommige sites echt slecht leesbaar .

Verder heb ik nu weer het gevoel een echte B&O tv is huis te hebben .

• 12-23-2007 8:20 AM In reply to

Dat was bij mij ook de afweging. Prachtig toestel.
  • 12-23-2007 1:21 PM In reply to

HarleyD:

Sinds gisteren ben ik ook weer de gelukkige bezitter van een BV-7-40 op mijn slaapkamer ..............het valt mij op dat de ( stilstaande ) letters  via de Beomedia ook wat wazig zijn , op sommige sites echt slecht leesbaar .

marcel wat zijn de verbeteringen in jouw ogen ten opzichte van je vorige bv7

• 12-23-2007 4:13 PM In reply to

koning:
    HarleyD:

marcel wat zijn de verbeteringen in jouw ogen ten opzichte van je vorige bv7

Geen deze is exact het zelfde ......

• 12-23-2007 4:36 PM In reply to

Was dat ook een bv7 mkIII
  • 12-23-2007 5:50 PM In reply to

koning:
    Was dat ook een bv7 mkIII

Nee was één van eerste BV-7-40 ....en deze heb ik secondlife gekocht ( 2 jaar oud )

• 12-30-2007 4:22 AM In reply to

damatt:
    BartS:

Aftiteling van rechts naar links door het beeld blijft strak en dat was met de meeste 100Hz beeldbuis TV's (ook de meest recente) vaak een probleem. Wat wel weer wordt bevestigd, is dat LCD gebaat is bij een zuiver signaal. Analoog moet er gerekend worden en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit. LCD is hiervoor gevoeliger dan beeldbuis.

Ik heb zelf een BV7-40mk3. Met de scrollbar op bijv. RTL-Z (RTL 7) heeft die geen moeite,
    maar met de aftiteling van het programma Pauw & Witteman krijg ik dubbele letters (aftiteling is dus niet goed te lezen)

Heeft de BV7-32 (of BV7-40mk2) ook moeite met aftiteling die er ongeveer 2 sec. over doet om van rechts naar links te scrollen?

Gisteren bij Youp van het Hek was er een dergelijke aftiteling en dan zie je wel dat er gerekend moet worden. De scherpte van de aftiteling is er dan wel af. Mijn vorige 100 Hz Loewe haperde dan zelfs.

Wat mij ook opvalt is dat er zo af en toe een streep van boven naar beneden door het beeld loopt (alsof de pixels "the wave" uitvoeren). Het ligt niet aan de UPC Media box want bij dvd treedt het verschijnsel ook op. Is dit een LCD-kwaal? 

• 12-30-2007 6:51 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Gisteren bij Youp van het Hek was er een dergelijke aftiteling en dan zie je wel dat er gerekend moet worden. De scherpte van de aftiteling is er dan wel af. Mijn vorige 100 Hz Loewe haperde dan zelfs.

Wat mij ook opvalt is dat er zo af en toe een streep van boven naar beneden door het beeld loopt (alsof de pixels "the wave" uitvoeren). Het ligt niet aan de UPC Media box want bij dvd treedt het verschijnsel ook op. Is dit een LCD-kwaal? 

Was de geluidkwaliteit gisteren bij Youp van het Hek bij jou ook onder de maat ?

• 12-30-2007 7:19 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Ja, klonk hol, ik dacht eerst dat de Dolby Digital verkeerd stond,
    maar bij andere zenders was het geluid perfect.  

Heb toen ook Center-speaker harder gezet.

Hoe vond je Yoep ?
    Scherpte is er vanaf, vond ik.

• 12-30-2007 8:04 AM In reply to

Ignace:

Was de geluidkwaliteit gisteren bij Youp van het Hek bij jou ook onder de maat ?

Yep, bij ons dezelfde indruk. Het klonk hol en was daardoor slecht verstaanbaar. We hebben de fronts uitgeschakeld en enkel via de Beolab 7.1 geluisterd.

• 01-01-2008 11:00 AM In reply to

BartS:
    damatt:
    BartS:

Als je de kans krijgt kijk dan eens naar de aftiteling van "De Wereld Draait Door", die gaat nog een stukje sneller dan bij Youp van het Hek. Daar krijg ik met de BV7-40mk3 dubbele letters. Mijn LX4500 (50Hz) van 18jaar oud heeft daar totaal geen moeite mee.

PS. Iedereen de beste wensen voor 2008.. Party!!!Drinks

• 01-01-2008 11:31 AM In reply to

damatt:
    BartS:
    damatt:
    BartS:

Als je de kans krijgt kijk dan eens naar de aftiteling van "De Wereld Draait Door", die gaat nog een stukje sneller dan bij Youp van het Hek. Daar krijg ik met de BV7-40mk3 dubbele letters. Mijn LX4500 (50Hz) van 18jaar oud heeft daar totaal geen moeite mee.

PS. Iedereen de beste wensen voor 2008.. Party!!!Drinks

Yep, bij mij ook. Maar 100Hz crt's schieten daar ook van in de stress. Net wat je zegt, 50Hz toestellen hebben dat niet.

Dat "wave"-verschijnsel dat ik meldde, blijkt een (de-)interlacing probleem. Een lcd-kwaaltje bij opwaartse camera-bewegingen. Schijnt bij HD-bronnen niet te gebeuren.

Een voorspoedig 2008 aan allen!Drinks

• 01-06-2008 5:06 AM In reply to

• Uli111
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2008
    • Posts 6
    • Bronze Member

Hallo,

Ik sta op het punt om een BV-7 32 te kopen. Maar ik ben niet helemaal overtuigd van de beeldkwaliteit. Ik heb aan mijn dealer de vraag gesteld wanneer een BV 7-32 met 1080p uitkomt. Hij kon me daar geen antwoord op geven. Aangezien ik overal super positieve verhalen over de BV 7-40MK111 lees, ben ik benieuwd of BeO ook bij de 32 hier aan werkt en zal ik echt overwegen om deze "upgrade" af te wachten.

Groet,

Uli

• 01-06-2008 5:41 AM In reply to

ik heb wel begrepen dat er een nieuw scherm komt voor de 32,maar met 1080p weet ik niet
  • 01-06-2008 6:23 AM In reply to

• Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

Uli111:

Hallo,

Ik sta op het punt om een BV-7 32 te kopen. Maar ik ben niet helemaal overtuigd van de beeldkwaliteit. Ik heb aan mijn dealer de vraag gesteld wanneer een BV 7-32 met 1080p uitkomt. Hij kon me daar geen antwoord op geven. Aangezien ik overal super positieve verhalen over de BV 7-40MK111 lees, ben ik benieuwd of BeO ook bij de 32 hier aan werkt en zal ik echt overwegen om deze "upgrade" af te wachten.

Groet,

Uli

Houdt ook rekening met de afstand tot het scherm. 1080P klinkt wel leuk, maar als het scherm 2.5mtr weg staat ga je het verschil niet merken...

1080P heeft eigenlijk vooral veel nut op kleine afstanden en bij grote schermen (40" >). Bovendien is er een goede upscaler of bluray speler nodig om dan uiteindelijk ook daadwerkelijk van die 1080P te genieten.

We Can't Get Enough B&O Stuff...

• 01-06-2008 7:23 AM In reply to

Ook geen nieuw paneel???

Page 1 of 2 (28 items) 1 2 Next >